Vraag? Vroeg wakker

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Hallo Allemaal,

Heeft er iemand ervaring hoe met het volgende om te gaan:

SjEd is soms heel vroeg wakker, hij blijft dan miauwen.
Omdat wij op een appartement wonen zijn alle deuren open dus meneer staat lekker naast ons bed te praten.
Als het rond 06:00 is geeft dit geen probleem maar het kan ook zomaar 03:30 zijn. Hij heeft eten drinken en de bak is schoon.
Hij blijft net zolang miauwen totdat er iemand uit bed komt.
Soms is hij dan weer even stil maar het kan ook zomaar zijn dat meneertje na 5 minuten alweer begint.
kortom de volgende ochtend slaapgebrek voor de baasjes:(
Wie heeft er raad?

de mijne wachten meestal tot ik 's morgens de bakken aan het schoonmaken ben (in de kattenkamer hebben ze twee grote open bakken staan), ik kan zo vlug de bak niet proper terugzetten of er zit er al één in.
tja, wij gaan ook liever op een proper toilet hé.
Hier is het ook opstellen in rijen van 5 als de bakken net schoon zijn! Soms met zijn tweeën tegelijk als de kap er nog niet overheen zit... haha;)

ja dat klopt, , maar soms ben ik bezig met schoon maken en dan moet er eentje zonodig, die gaat dus gewoon terwijl ik nog bezig ben :rolleyes:
voor mij makkelijk, kan ik dat ook gelijk mee nemen, maar voor hen niet zo :confused:
maar ja als je hoge nood hebt dan ga ze toch of ik nu klaar ben of niet :p

Je kan hem belonen als hij stil is, want nu is hij jullie (zijn personeel aan het trainen). Hij krijgt nu door -> elke keer als ik blijf miauwen krijg ik aandacht. De bedoeling is hem aandacht te geven (aaien, snoepje) wanneer hij stil is.

meestal doe ik bak 1, gaan ze in bak 2 zitten, kan ik weer bak 2 schoonmaken. vind ik eigenlijk gemakkelijk, zo kan ik direct achter hen opruimen.
miauwen doet Merlijn niet zo heel veel, en al helemaal niet 's nachts.
wat niet is, kan nog komen, maar ik hoop dat hij niet al te veel meer zal veranderen, hij is perfect zoals hij nu is, de lieverd.

Helluppp...!!!

Inmiddels al ongeveer twee weken hebben wij slapeloze nachten....

Onze Fay is de afstandelijkste van de drie, tenminste als we gewoon in de woonkamer zijn... maar zodra ik naar boven ga, gaat mevrouw mee, en ik hoef nog maar een deur achter me dicht te doen en ze gaat gelijk miauwen en aan de deur krabben.... Zodra ze door heeft dat we naar bed gaan sjeest ze snel mee op de trap en gaat alvast voor de slaapkamer deur zitten... omdat ze niet mee mag kruipt ze volgens mij in haar mandje op de overloop.... echter een aantal uur later is het feest!! Ze blijft maar miauwen en krabben aan de deur... ze houd ons echt wakker. Er is genoeg eten en drinken, de bak is gewoon schoon en ze mag nooit op de slaapkamer.... ???

We proberen haar te negeren maar ze gaat gewoon maar door! Iemand nog tips??

Helluppp...!!!

Onze Fay is de afstandelijkste van de drie, tenminste als we gewoon in de woonkamer zijn... maar zodra ik naar boven ga, gaat mevrouw mee, en ik hoef nog maar een deur achter me dicht te doen en ze gaat gelijk miauwen en aan de deur krabben.... Zodra ze door heeft dat we naar bed gaan sjeest ze snel mee op de trap en gaat alvast voor de slaapkamer deur zitten... omdat ze niet mee mag kruipt ze volgens mij in haar mandje op de overloop.... echter een aantal uur later is het feest!! Ze blijft maar miauwen en krabben aan de deur... ze houd ons echt wakker. Er is genoeg eten en drinken, de bak is gewoon schoon en ze mag nooit op de slaapkamer.... ???

Wij zitten ook met dit probleem de gouden tip is wel wat waard :-)
Wie helpt ons

Hmmm, geeft me nou geen positief gevoel dat Sjed dit nog steeds doet hoor!!! :( Nou die gouden tip is zekers wat waard.... :c:c:c Komt u maaaarrrrrrr!

Bedoel je plassen op bed, of gewoon in de slaapkamer? Pipha begon hier namelijk ook mee (op bed) terwijl er een kleine bak staat, en sindsdien slapen ze niet meer op mijn kamer... Alleen mijn oude htk Kira slaapt nu bij mij 's nachts, maar ook omdat ze mij dan de hele nacht voor zichzelf heeft. Ze wordt nogal eens 'gepest' door de rest...;)

Ja Phlooph plaste op bed. En ook op kussentjes in de kamer en in de hondenmand.
Een maandje na zijn castratie is dat beetje bij beetje afgenomen. Maar ik vertrouw hem toch niet echt. Hij blijft nog een zwak soort territoriumbehoefte houden.

Ach...die lieverd van jou is gewoon hartstikke eenzaam,
die wilt een maatje,om s,nachts tegenaan te kruipen,
een ragdoll heeft dat ook nodig,
wij als mens,kunnen nog zo ons best doen,
maar we kunnen echt niet tippen aan een "echt"maatje,
hoe goed we ons best ook doen,
denk dat het probleem echt is op gelost,
als er een vriend of vriendinnetje bij komt!!

Ach...die lieverd van jou is gewoon hartstikke eenzaam,
die wilt een maatje,om s,nachts tegenaan te kruipen,
een ragdoll heeft dat ook nodig,
wij als mens,kunnen nog zo ons best doen,
maar we kunnen echt niet tippen aan een "echt"maatje,
hoe goed we ons best ook doen,
denk dat het probleem echt is op gelost,
als er een vriend of vriendinnetje bij komt!!
Lotte, ik heb het zelfde probleem maar eenzaam is die van ons niet hoor, wij hebben er namelijk drie! En een ervan terroriseert ons snachts.... gaap..... :sleep:

Nog maar sinds twee weken, dus je zou zeggen dat het af te leren moet zijn.... maar hoe??? Probeer haar nu volkomen te negeren als ze het doet maar daar trekt zij zich niks van aan... of ze doet juist meer haar best om gehoord te worden....:(

Lotte, ik heb het zelfde probleem maar eenzaam is die van ons niet hoor, wij hebben er namelijk drie! En een ervan terroriseert ons snachts.... gaap..... :sleep:

Nog maar sinds twee weken, dus je zou zeggen dat het af te leren moet zijn.... maar hoe??? Probeer haar nu volkomen te negeren als ze het doet maar daar trekt zij zich niks van aan... of ze doet juist meer haar best om gehoord te worden....:(
Sindy negeren proberen wij ook maar het valt niet mee om 4 uurin de nacht, meneer blijft maar piepen gaan we even uit bed zodat hij wat leven geszien heeft is het 1 uurtje stil.
Als wij de hele dag thuis zijn hoor je hem nooit of heel zelden piepen.

Sindy negeren proberen wij ook maar het valt niet mee om 4 uurin de nacht, meneer blijft maar piepen gaan we even uit bed zodat hij wat leven geszien heeft is het 1 uurtje stil.
Nee het valt niet mee nee het negeren... Fay begint soms al rond 3 uur snachts.... maar ik lees op internet dat je ze echt moet negeren en het gedrag niet moet belonen door te reageren, ook niet met straffen.... Zelfs zuchtend op het gedrag regeageren kan al stimualans zijn om door te gaan, er wordt immers reactie gegeven. Ik laat ze savonds ook een poos achter een laserlampje aan rennen om haar wat te vermoeien maar ook dat mag niet helpen! Eenzaamheid lijkt me ook niet te kunnen aangezien ze samen is met haar moeder en haar halfbroertje... Volgens mij wil ze koste wat het kost gewoon de slaapkamer in! Terwijl we dit nooit hebben gedaan (behalve met oud en nieuw, maar das al een poosje terug). T blijft mij een raadsel hoor....

Een idee:
Het is mij opgevallen dat Phlooph totaal euforisch wordt als hij in de slaapkamer mag. Hij springt op bed, gaat op zijn rug rollen en kronkelen en schreeuwt het uit van plezier.
Maar hij vertoont precies hetzelfde gedrag als wij zaterdag de was gaan doen en de mand met vuile was op de keukenvloer uitstorten. Hij wentelt zich op een perverse manier rond in het wasgoed en blijft er uren mee doorgaan. Mogelijk heeft het iets te maken met onze lichaamsgeuren.
Edwin, als je nu eens, voor het slapen gaan, de wasmand omkeert zodat SjEd zich tegoed kan doen aan deze drugs. Dan kliert hij wellicht niet meer aan de slaapkamerdeur.

Ik heb daar geen
Helluppp...!!!

Ik heb geen problemen met mijn Bones en Dax, dit omdat ze gewoon bij mij op de slaapkamer en zelfs op bed slapen, soms zelfs alle 2 strak tegen mij aan (heerlijk warm :P ).

Misschien een idee zet haar mandje op jullie slaapkamer, misschien is ze dan wel rustig en slaapt ze gewoon in haar mandje. Kunnen jullie misschien ook mee slapen.

Hallo Allemaal,

Heeft er iemand ervaring hoe met het volgende om te gaan:

SjEd is soms heel vroeg wakker, hij blijft dan miauwen.
Omdat wij op een appartement wonen zijn alle deuren open dus meneer staat lekker naast ons bed te praten.
Als het rond 06:00 is geeft dit geen probleem maar het kan ook zomaar 03:30 zijn. Hij heeft eten drinken en de bak is schoon.
Hij blijft net zolang miauwen totdat er iemand uit bed komt.
Soms is hij dan weer even stil maar het kan ook zomaar zijn dat meneertje na 5 minuten alweer begint.
kortom de volgende ochtend slaapgebrek voor de baasjes:(
Wie heeft er raad?
ik mijn verhaal nog even gecopieerd.(n)

En als je de deur van de slaapkamer net genoeg open zet dat ze binnen en buiten kunnen zonder dat ze daarvoor om aandacht moeten vragen?
Dan kunnen ze komen checken dat alles oké is met hun personeel zonder dat je wakker moet worden? Mss zijn ze gewoon bezorgd om wat zich achter die deur zou kunnen afspelen, en eens het mysterie weg is, heb je mss je nachtrust terug?

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4