Vraag? Vroeg wakker

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Hallo Allemaal,

Heeft er iemand ervaring hoe met het volgende om te gaan:

SjEd is soms heel vroeg wakker, hij blijft dan miauwen.
Omdat wij op een appartement wonen zijn alle deuren open dus meneer staat lekker naast ons bed te praten.
Als het rond 06:00 is geeft dit geen probleem maar het kan ook zomaar 03:30 zijn. Hij heeft eten drinken en de bak is schoon.
Hij blijft net zolang miauwen totdat er iemand uit bed komt.
Soms is hij dan weer even stil maar het kan ook zomaar zijn dat meneertje na 5 minuten alweer begint.
kortom de volgende ochtend slaapgebrek voor de baasjes:(
Wie heeft er raad?

Mijn huis tuin keuken kat miauwde op het gegeven moment veel. Afleren werkte niet echt, ze bleef mauwen. Op het gegeven moment werd ik er helemaal gek van, maar het werd niet minder...
Toen kwam er een tweede katje bij, en wonder boven wonder miauwt m'n poes bijna niet meer!
Misschien wil 't beestje gewoon aandacht en gaat het vanzelf over? Of een tik op de deur geven, zodat hij/zij er van schrikt ? Dat deed ik bij m'n kitten. Zodra ik wakker was(licht aan of draaide) begon de kleine te piepen. Toen heb ik een flinke knal op de deur gegeven, sinds dien is het afgelopen..... (en blijft hij stil liggen, bij het open doen van de deur liggen er 2 katten te wachten en te spinnen voor aandacht.....)

(Echt geen speelmaatje voor SJEd??? :) )
misschien kun je voordat je gaat slapen even wat speelgoed neerzetten waar hij zich lang mee kan vermaken?
iets van voedselverrijking of brain training oid?

hier spelen ze s'nachts veel met elkaar, en komen ze eigenlijk alleen voor de knuffels s'nachts bij me :)

Mijn huis tuin keuken kat miauwde op het gegeven moment veel. Afleren werkte niet echt, ze bleef mauwen. Op het gegeven moment werd ik er helemaal gek van, maar het werd niet minder...
Toen kwam er een tweede katje bij, en wonder boven wonder miauwt m'n poes bijna niet meer!
Misschien wil 't beestje gewoon aandacht en gaat het vanzelf over? Of een tik op de deur geven, zodat hij/zij er van schrikt ? Dat deed ik bij m'n kitten. Zodra ik wakker was(licht aan of draaide) begon de kleine te piepen. Toen heb ik een flinke knal op de deur gegeven, sinds dien is het afgelopen..... (en blijft hij stil liggen, bij het open doen van de deur liggen er 2 katten te wachten en te spinnen voor aandacht.....)

Vind het niet echt diervriendelijk wat u bij de kittens deed,daar kunnen ze schrikachtig van worden,of schuw,er zal best wel een andere oplossing voor zijn!! maar wat???

Als je een kitten hebt die zoveel miauwt, geef het dan aandacht en speel er mee, het hoeft geen uren te zijn, het kan ook 10 of 15 minuten zijn.
Ga dan verder met je aan het was en geef een kitten om de zoveel tijd aandacht.
De aandacht kan zijn : knuffelen of lekker spelen.
Huisdieren hebben nu eenmaal aandacht nodig en die moet je toch kunnen geven, als je dat niet kunt geven dan neem dan geen huisdier.
Het zelfde geld voor de verzorging (eten, kattenbak, huisdierverzekering, dierenarts) als je dat ook niet kunt verzorgen voor ze neem dan ook geen huisdier.
Maar ja dit is mijn mening.

Bij ons krijgen ze meer dan genoeg aandacht hoor :happy:!! Alleen wil eentje die aandacht blijkbaar snachts ook en van haar moeder en halbroer is dan niet genoeg! :censored:.........

(Echt geen speelmaatje voor SJEd??? :) )
misschien kun je voordat je gaat slapen even wat speelgoed neerzetten waar hij zich lang mee kan vermaken?
iets van voedselverrijking of brain training oid?

hier spelen ze s'nachts veel met elkaar, en komen ze eigenlijk alleen voor de knuffels s'nachts bij me :)
SjEd heeft heel veel speelgoed de hele dag door, we wisselen ook regelmatig met speelgoed.
Voor het slapen gaan krijgt hij ook altijd aandacht maar dit helpt echt niet.

SjEd heeft heel veel speelgoed de hele dag door, we wisselen ook regelmatig met speelgoed.
Dit is bij ons ook zo hoor, speelgoed genoeg, voor het slapen laat ik ze ook nog lekker achter t laserlampje aan rennen, nog even knuffelen en kroelen.... gaat een paar uurtjes goed maar dan wil Fay toch blijkbaar meer aandacht... en nogmaals, zij is niet alleen dus is geen eenzaamheid! Tenzij ze een hekel heeft aan haar mams en halfbroer natuurlijk....:wtf:

Dit is bij ons ook zo hoor, speelgoed genoeg, voor het slapen laat ik ze ook nog lekker achter t laserlampje aan rennen, nog even knuffelen en kroelen.... gaat een paar uurtjes goed maar dan wil Fay toch blijkbaar meer aandacht... en nogmaals, zij is niet alleen dus is geen eenzaamheid! Tenzij ze een hekel heeft aan haar mams en halfbroer natuurlijk....:wtf:
SjEd is dan wel alleen maar komt echt helemaal niks te kort.

Dan kun je waarschijnlijk maar een doen en dat is op het moment dat SjEd je wakker maakt hem toch even aandacht geven.
Misschien dat dat toch helpt zodat hij daarna weer gaat slapen.
Anders weet ik het ook niet :confused:

Dat geloof ik meteen :)
hier hebben ze ook veel speelgoed, maar met bepaald speelgoed zijn ze toch vaak langer bezig.
Vandaar mijn idee om s'nachts spellen aan te bieden waar hij moeite voor moet doen, en ook beloond wordt. (brain training)

Het blijft een lastig probleem. Ik denk toch dat het inderdaad puur aandacht is. Pipha doet dit sinds haar sterilisatie ook, sinds die tijd vraagt ze veel meer aandacht. Maar dat stopt gelukkig wel na een kwartier/half uur miauwen op de overloop. Soms praat ik even tegen haar, dat helpt soms ook...
En ook hier is het geen eenzaamheid, ze zijn met zijn 4-en 's nachts.

Ja Phlooph plaste op bed. En ook op kussentjes in de kamer en in de hondenmand.
Een maandje na zijn castratie is dat beetje bij beetje afgenomen. Maar ik vertrouw hem toch niet echt. Hij blijft nog een zwak soort territoriumbehoefte houden.
Dat plassen in de hondenmand herken ik hier ook. Het gaat de laatste tijd goed gelukkig. Wassen met biotex groen werkt vaak wel goed tegen de afbraak van de geur e.d., beter dan een 'gewoon' wasmiddel.

Dat plassen in de hondenmand herken ik hier ook. Het gaat de laatste tijd goed gelukkig. Wassen met biotex groen werkt vaak wel goed tegen de afbraak van de geur e.d., beter dan een 'gewoon' wasmiddel.

Hier gaat het gelukkig ook al maanden goed en ja, Biotex groen heb ik ook goede ervaringen mee maar hopelijk is het niet meer nodig.
Deden alleen de ragdolls het bij jou, of ook de andere poezen?

Hier gaat het gelukkig ook al maanden goed en ja, Biotex groen heb ik ook goede ervaringen mee maar hopelijk is het niet meer nodig.
Deden alleen de ragdolls het bij jou, of ook de andere poezen?
Alleen de ragdolls deden het, mijn htk en britje heb ik dat nog nooit zien doen.
Dacht altijd gewoon dat dat toeval was, of dat zei misschien 'schoner' waren en het liever op de bak deden.
Want de bak was altijd schoon als ze het deden dus daar kan het niet aan liggen...
Op mijn dekbed werd ik echt moedeloos van, vandaar dat ik ze toen maar verbannen heb. Zodra Pipha of Micka in mijn kamer glipt
haal ik ze meteen weer weg, ik vertrouw het ook nog steeds niet.

Tja, als ze op het bed plassen is hen mee in de slaapkamer laten geen optie hé.
Merlijn doet het gelukkig niet, maar één van zijn zusjes heeft dat wel een tijdje gedaan bij haar nieuwe baasje. Raar hé. Mss het gevoel van een donsdeken, als ze wegglijden in die zachte malse ondergrond dat ze het verkeerd interpreteren als toiletmogelijkheid?

Alleen de ragdolls deden het, mijn htk en britje heb ik dat nog nooit zien doen.
Dacht altijd gewoon dat dat toeval was, of dat zei misschien 'schoner' waren en het liever op de bak deden.
Want de bak was altijd schoon als ze het deden dus daar kan het niet aan liggen...
Op mijn dekbed werd ik echt moedeloos van, vandaar dat ik ze toen maar verbannen heb. Zodra Pipha of Micka in mijn kamer glipt
haal ik ze meteen weer weg, ik vertrouw het ook nog steeds niet.

Ik begin te geloven dat één van de Ragdoll-genen verantwoordelijk is want ik heb het al van zoveel kanten gehoord. Phlooph's cattery bevestigde dat ook toen ik ze erover vroeg naar aanleiding van zijn lekkage. De reden is mij een raadsel, omdat hij het destijds ook doodleuk middenin de kamer kon doen.
Ik ben nu 95% overtuigd dat hij droog is maar die 5% twijfel maakt de slaapkamer voor hem tot "begeleid terrein".
Het is onmogelijk om het hem helemaal te weigeren. Ik moet nog eens een filmpje schieten van de ongebreidelde vreugde en indianenkreten als hij soms even binnen mag. :-) Misschien herinneringen aan zijn kitten-tijd. Hij heeft tot ongeveer 8 maanden bij ons geslapen.

[QUOTE ] Ik ben nu 95% overtuigd dat hij droog is maar die 5% twijfel maakt de slaapkamer voor hem tot "begeleid terrein".
Het is onmogelijk om het hem helemaal te weigeren. Ik moet nog eens een filmpje schieten van de ongebreidelde vreugde en indianenkreten als hij soms even binnen mag. :) Misschien herinneringen aan zijn kitten-tijd. Hij heeft tot ongeveer 8 maanden bij ons geslapen.[/QUOTE]
En heeft hij in zijn kittentijd dan geen ongelukjes gehad in de slaapkamer?
Hopelijk is bedplassen niet een fenomeen dat ze ook op latere leeftijd nog gaan ontwikkelen, of ik kan het ook nog aan de hand krijgen:nailbiting:

[QUOTE ] Ik ben nu 95% overtuigd dat hij droog is maar die 5% twijfel maakt de slaapkamer voor hem tot "begeleid terrein".
Het is onmogelijk om het hem helemaal te weigeren. Ik moet nog eens een filmpje schieten van de ongebreidelde vreugde en indianenkreten als hij soms even binnen mag. :) Misschien herinneringen aan zijn kitten-tijd. Hij heeft tot ongeveer 8 maanden bij ons geslapen.
En heeft hij in zijn kittentijd dan geen ongelukjes gehad in de slaapkamer?
Hopelijk is bedplassen niet een fenomeen dat ze ook op latere leeftijd nog gaan ontwikkelen, of ik kan het ook nog aan de hand krijgen:nailbiting:[/QUOTE]

Nee Phlooph was erg zindelijk. De bak stond naast het bed en daar ging hij dan op als hij behoefte had.
Het moet als competitie zijn begonnen. De hond sliep ook op de slaapkamer in een eigen ledikantje en Phlooph sliep bij ons in bed.
Maar als ze de slaapkamer binnenkwamen was het altijd grote vreugde en eerst alletwee even op ons bed en wachten todat wij weer uit de badkamer kwamen.
Zo tegen de tijd dat Phlooph een maand of 10 oud was, merkten we, dat zowel hij als Ping Ping op bed hadden geplast terwijl wij onder de douche stonden.
Ik denk niet dat het Merlijn nu nog zal gebeuren.

Zo tegen de tijd dat Phlooph een maand of 10 oud was, merkten we, dat zowel hij als Ping Ping op bed hadden geplast terwijl wij onder de douche stonden.
Ik denk niet dat het Merlijn nu nog zal gebeuren.
oké, ik probeer Merlijn te houden zoals hij nu is, de perfecte lieve jongen.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4