Vraag? Vroeg wakker

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Hallo Allemaal,

Heeft er iemand ervaring hoe met het volgende om te gaan:

SjEd is soms heel vroeg wakker, hij blijft dan miauwen.
Omdat wij op een appartement wonen zijn alle deuren open dus meneer staat lekker naast ons bed te praten.
Als het rond 06:00 is geeft dit geen probleem maar het kan ook zomaar 03:30 zijn. Hij heeft eten drinken en de bak is schoon.
Hij blijft net zolang miauwen totdat er iemand uit bed komt.
Soms is hij dan weer even stil maar het kan ook zomaar zijn dat meneertje na 5 minuten alweer begint.
kortom de volgende ochtend slaapgebrek voor de baasjes:(
Wie heeft er raad?

Hier gaat het gelukkig ook al maanden goed en ja, Biotex groen heb ik ook goede ervaringen mee maar hopelijk is het niet meer nodig.
Deden alleen de ragdolls het bij jou, of ook de andere poezen?

Bij ons thuis was het de Noor die zijn geurtje graag achterliet op het schone bed of wanneer er nieuwe kussens e.d. op de bank lagen, eigenlijk alles wat een andere geur had en niet naar ons en de poezels ruikte. Gelukkig is dit nadat hij geholpen is helemaal weggegaan. Als er nu iets nieuws te ruiken is gaat hij er zich helemaal tegenaan rollen om zijn geur af te zetten. Wij hebben in de wintertijden een wollen dekken extra over het bed en wanneer er een situatie is dat ze wat extra rust kunnen hebben leggen we deze deken ergens voor ze neer. Dan kruipen ze erin of liggen er lekker op maar dat is voor ze lekker vertrouwd.

Mijn vriend heeft een muziekstudio in een van de kamers, die hielde we dus ook gesloten voor de poezels (verder mogen ze overal in huis komen ) gezien de vele draden en dure apparatuur. Daardoor begon onze Noor ook s nachts vreselijk te mauwen en krabben, wij liggen een kamer ernaast en daar konden ze gewoon in. Dit stopte pas toen we ook die deur maar open hielde. Gelukkig zien ze die kamer niet als speelkamer dus laten ze de draden en spullen met rust.

Wel gaan ze er beide bijliggen wanneer hij aan het opnemen of spelen is :) zo schattig.

Lilly heeft de gewoonte om schreeuwend naar de gang te lopen en daar hele verhalen te houden, denk dat ze graag naar buiten wil maar helaas gaat dat niet op ons appartement. En gelukkig doet ze dat alleen overdag of s avonds en s nachts ligt ze heerlijk op haar deken naast het bed. Totdat ze vind dat ik ook maar eens wakker moet worden omdat baasje er al langer uit is :P

Ja hoor, mijn 5% twijfel was terecht. Vorige week een extra mandje van zolder gehaald omdat beide honden in het zonnetje wilde liggen naast de piano.
Beide manden had ik een jaar terug naar zolder gebracht omdat Phlooph er steeds in piste.
Een maandje of wat terug heb ik de eerste weer van zolder gehaald en dat ging goed. Maar nu met de tweede mand heeft de viezerik er weer in geplast.
Eerst in de Biotex geweekt en daarna op 60 graden gewassen. Ik geef niet op!

Ja hoor, mijn 5% twijfel was terecht. Vorige week een extra mandje van zolder gehaald omdat beide honden in het zonnetje wilde liggen naast de piano.
Beide manden had ik een jaar terug naar zolder gebracht omdat Phlooph er steeds in piste.
Een maandje of wat terug heb ik de eerste weer van zolder gehaald en dat ging goed. Maar nu met de tweede mand heeft de viezerik er weer in geplast.
Eerst in de Biotex geweekt en daarna op 60 graden gewassen. Ik geef niet op!
He jammer dat het toch weer mis ging! Wat zou dat toch zijn? De hond hier al extra reserve kussens zodat als de ene in de was zit de ander er eerst in kan...

He jammer dat het toch weer mis ging! Wat zou dat toch zijn? De hond hier al extra reserve kussens zodat als de ene in de was zit de ander er eerst in kan...

Ja vreemd hè? Terwijl hij het eerste mandje plastechnisch met rust laat. Ook in de poezenmand plast hij al lang niet meer.
Misschien dat de tweede hondenmand bij toeval nog oude geuren had, ook al was deze gewassen. Ik blijf het gewoon proberen want naakthondjes liggen graag in van die zachte mandjes.

da's spijtig hé, als je rekening moet houden met een "wildplasser" in huis!

"Pipha deed het gewoon terwijl ik er nog in lag... :wtf:"
dit heb ik ooit ook eens meegemaakt, ik had toen een britse korthaar met PRA (blind geworden tegen dat hij één jaar oud was) en die kwam sproeien (ondanks gecastreerd op 6 maand) tegen het hoofdeinde van het bed. dat was nog in de tijd dat de deur van de slaapkamer altijd open stond. had hij door zijn blindheid een verschrikkelijk goeie reukzin ontwikkeld en wilde hij zo de geur van de andere (hond en katten) overmeesteren, was het dominant gedrag of juist onzekerheid, ik weet het niet.
de enige oplossing was toen om de slaapkamer gesloten te houden. ik heb toen een heel nieuw bed en matras besteld, en er mocht al die tijd geen kat meer op de slaapkamer tot Merlijn arriveerde. en zoals jullie ondertussen al wel doorhebben, ben ik stapelgek op dat ventje, dus 's nachts mag hij mee. de hond niet meer, stel dat het indertijd door de hondengeur kwam dat er gesproeid werd, dat zie ik liever niet meer herhaald!

Hier negeren, knal op de deur of in gezicht blazen met 'stout'.
Gaat aardig goed.. zo lang mijn vriend er bij is haha!
Denk dat ik morgen weer een wekker heb.. ook aardig vroeg. Negeren en stil blijven liggen werkt bij mij dan het beste. Stopt vanzelf... en zo niet.. dan grijp ik 'm in de nek, duw 'm op de grond(stel hier niks bij voor als dierenmishandeling hoor! Het gaat vrij zacht, daarom mauwt hij niet al te lang daarna weer vrolijk door :P ) en zeg ik boos 'stout'. Je moet die ogen eens zien, arm beessie. Dan is het wel stil.(voor niet al te lang) Blijkbaar maakt een mannen postuur meer indruk..

Precies hetzelfde hier. Als ik al stap uit bed doe, en stout zeg. Is het al over, maar ze wacht een paar minuten, en loopt rustig rond, en begint zachtjes en gaat steeds harder. Als ik er ook nacht niet ben, schijnt het ook bij mijn vriendin een stuk erger te zijn!

Hier is het ook alweer een paar dagen vroeg wakker, vroeg..... 5 uur in de ochtend.
Meneer blijft maar piepen en loopt op en neer van de woonkamer naar de slaapkamer.
Negeren helpt niet als het echt te lang duurt komt hij aan de rand van het bed krabben dan krijgt hij een reactie en is het even stil.
Om een lang verhaal kort te houden als de wekker afloopt ligt meneer heerlijk op zijn rug in de gang braaf te wachten.......... met een blik van kijk mij nou lief zijn.

het enige wat je kunt doen is negeren, maar dan ook helemaal. Tot nu toe heeft ze geleerd dat als ze maar blijft volhouden, er uiteindelijk iemand uit bed komt. Dat is wat ze wil, aandacht. Dus niet uit bed stappen, en er niet op reageren. Het gemiauw zal in eerste instantie verergeren, want ze snapt niet dat het nu niet meer werkt. En ze heeft geleerd dat als ze maar lang genoeg volhoudt, ze uiteindelijk wel een reactie krijgt. Als je de ene keer wel, en de andere keer niet reageert, is het moeilijker om het af te leren, omdat dan "de aanhouder wint" mee gaat spelen. Dus het is erg belangrijk om het gemiauw totaal te negeren, hoe moeilijk ook. Totdat het kwartje gevallen is, dan stopt ze er mee.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4