Na vermissing weer thuis.

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Guus2015

Kitten
Wij hadden een mooie grijze kat, vanaf kitten totdat ie op 5 jarige leeftijd, mei 2020, ineens verdwenen was, hij kwam elke ochtend thuis. Wat op viel was dat er in diezelfde periode meer katten spontaan verdwenen.
Ondanks flyers, oproepen en Amivedi nooit meer wat van Guus gehoord, tot vorige week, 4 jaar later.
Dierenambulance belde me en vertelde dat ze Guus gevonden hadden, 70 km ver van huis.
Dolgelukkig, stomverbaasd en vol ongeloof in de auto gesprongen en hem opgehaald.
Na bloedonderzoek en lichamelijk onderzoek gelukkig niks schrikbarends gevonden, beetje bloedarmoede maar wel erg vermagerd.
Wel heeft hij een raar bultje aan de binnenkant van zijn lip, die ik een week in de gaten moet houden vd dierenarts. Misschien iemand hier die weet wat het kan zijn ? Zie foto.
Na een week slapen en eten, proberen we hem nu weer te introduceren bij de andere 3 katten, waarvan hij met 2 is opgegroeid.
Wie heeft er tips om dat met zo min mogelijk stress voor alle 4 te laten verlopen.

Bijlagen

• IMG-20240521-WA0006.webp
    IMG-20240521-WA0006.webp
    147,9 KB · Weergaven: 97
  • IMG_20240521_161218729_HDR.webp
    IMG_20240521_161218729_HDR.webp
    1,3 MB · Weergaven: 95
Hoo wat fijn dat hij terug thuis is. Herkende hij julie nog? Mss meegereden in een auto of gestolen het kan allemaal. Maar voornaamste is hij is thuis.
Wat dat bultje betreft kan gewoon een abces zijn maar dan zou de dierenarts er antibiotica beter voor schrijven zodat de ontsteking weg gaat.
Het kan ook een cyste zijn of zelfs een tumor maar niet van stapel lopen. Moet hij antibiotica pakken? Dan zou het na een week pak beter moeten zijn of zelfs weg. Heeft Guus er pijn aan als je eraan komt?

Normaal gezien zal hij snel weer de oude moeten zijn mits hij julie toch kent en het huis ook. Ik zou hem zeker niet teveel apart gaan steken want dat geeft net stress aan iedereen. Gewoon in huis vrij met de rest en in oog houden. Zorg ook dat je terug de geuren van mekaar overbrengt. Dus langs de wang wrijven van de een naar de andere. Ook met een dekentje waar ze bv op slapen over de rug wrijven van guus zodat de geur van hun en thuis snel weer overéén stemt.
En zorg dat hij niet buiten kan je maakt er nog best een binnen kat van of maak je tuin katveilig zodat geen één meer weg kan. Nu moet je hem zowiezo een acht weken binnen houden zelfs langer en wil je absoluut hem vrij buiten laten gaan dan eerst wennen aan een tuigje samen met u in de tuin zodat hij geuren kan afzetten ..
Je ziet hoop nooit opgeven

Hij herkende ons en zijn naam zeker nog, de dierenarts wil hem eerst aan laten sterken, bij het eerste bezoek heeft ze het bultje niet gezien, ik zag hem nadat we weer thuis zagen. Heb er toen een foto van gemaakt en naar de dierenarts geappt. Hij heeft er zo te zien geen last van. Hij heeft 6 dagen op een slaapkamer gezeten om uit te rusten en inmiddels heeft hij kennisgemaakt met de anderen, dat gaat redelijk goed tot mijn verbazing. De tuin is afgeschermd nu dus over een poosje kan hij alleen nog in de tuin en er niet meer uit.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4