Er zijn veel mensen die het wel doen hoor en dus ook veel mensen waar het goed bij is gegaan. Maar heb ook al vaker gehoord en gelezen dat het niet goed is gegaan en dan is het toch enorm wrang :(
Recent voorbeeld, kennissen van ons verloren een jaar geleden een kat aan fip, ze hadden nog 1 andere kat en die leek niet ziek. Een jaar later ging met de andere kat nog steeds alles goed dus ze besluiten er een kat bij te nemen, een week later overleed hun kat aan droge fip. De kat is dus al een jaar ziek geweest zonder dat het te merken was, door de stress/verandering van een nieuwkomer is het versneld waarschijnlijk.
Ik vind het altijd erg moeilijk, wij hebben een groep katten dus mocht het hier gebeuren is het niet dat er 1 kat over blijft (of het moet heel vreselijk verlopen) dus hebben ze elkaar, maar inderdaad als je maar 2 katten hebt en er valt er eentje weg dan is het heel moeilijk wat te doen, dus ik snap je volkomen. Ik zou in jou situatie dan even goed bekijken hoe de kat het doet en desnoods even goed overleggen met de dierenarts zelf. Als het een kat is die niet snel stress heeft is er een minder groot risico, maar heb je een kat die erg in de stress gaat als er een nieuweling bij komt dan is het even goed bekijken wat nu verstandig is. Moeilijk zulke keuzes dan he :(