Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hier is na mijn Mila te moeten afgeven 3 maanden later 2 nieuwe kittens bijgekomen van bij dezelfde fokker. Ik mocht eentje uitkiezen gratis uit volgende nest en heb één van zijn broertjes meer geadopteerd.
Fip geeft niet door corona wel en dan is het nog niet zo dat het muteert.

Als je voelt dat het goed zit, en ze gezond is dan zou ik zeker overwegen eentje bij te nemen.
Maar zie je dat de poes het heel goed alleen doet en zich super voelt kan je het ook houden bij 1 kat.

Zelfs al is het droge fip op een gegeven moment zie je toch dingen hoor, je staat er dan niet bij stil maar achteraf zal je wel denken haja dit was raar of ze at wat minder of had diarree of ergens ontsteking..... meestal denk je dan er wel erover.
Verdrietig van Mila. Nare ziekte is het! Hoe reageerde de fokker op jullie bericht dat Mila FIP had?

Er zijn veel mensen die het wel doen hoor en dus ook veel mensen waar het goed bij is gegaan. Maar heb ook al vaker gehoord en gelezen dat het niet goed is gegaan en dan is het toch enorm wrang :(

Recent voorbeeld, kennissen van ons verloren een jaar geleden een kat aan fip, ze hadden nog 1 andere kat en die leek niet ziek. Een jaar later ging met de andere kat nog steeds alles goed dus ze besluiten er een kat bij te nemen, een week later overleed hun kat aan droge fip. De kat is dus al een jaar ziek geweest zonder dat het te merken was, door de stress/verandering van een nieuwkomer is het versneld waarschijnlijk.

Ik vind het altijd erg moeilijk, wij hebben een groep katten dus mocht het hier gebeuren is het niet dat er 1 kat over blijft (of het moet heel vreselijk verlopen) dus hebben ze elkaar, maar inderdaad als je maar 2 katten hebt en er valt er eentje weg dan is het heel moeilijk wat te doen, dus ik snap je volkomen. Ik zou in jou situatie dan even goed bekijken hoe de kat het doet en desnoods even goed overleggen met de dierenarts zelf. Als het een kat is die niet snel stress heeft is er een minder groot risico, maar heb je een kat die erg in de stress gaat als er een nieuweling bij komt dan is het even goed bekijken wat nu verstandig is. Moeilijk zulke keuzes dan he :(
Wat vreselijk voor die kennissen! Het blijft een moeilijke keus! Je weet van te voren niet wat er gaat gebeuren.

Je moet zien op dat moment hoe Fleurtje reageert, en als je toch zou beslissen om eentje erbij te nemen is het mss best een kitten of een jonge herplaatser.
Op facebook is er een groep van siberen daar staan regelmatig ook adopties.
Dank je voor de tip. Ik ben lid geworden!

Verdrietig van Mila. Nare ziekte is het! Hoe reageerde de fokker op jullie bericht dat Mila FIP had?

Eerst zo van ongeloof ,ze kenden het zelf niet.
En het kon niet dat het bij hen voor viel, maar na wat heen en weer gemail, wouden ze vooral geen slechte naam krijgen door dit, en mochten we een nieuw kitten kiezen uit volgend nestje.
Dit hebben we ook gedaan al was het niet echt de kleuren die ik wou en dan eens daar hebben we zijn broer er ook bij gekocht.

Ze waren dit helemaal niet verplicht maar denk dat ze bang waren dat ik het ergens aan de grote klok ging hangen.

Dit was mijn Milaatje.
Mila 020.webp

Eerst zo van ongeloof ,ze kenden het zelf niet.
En het kon niet dat het bij hen voor viel, maar na wat heen en weer gemail, wouden ze vooral geen slechte naam krijgen door dit, en mochten we een nieuw kitten kiezen uit volgend nestje.
Dit hebben we ook gedaan al was het niet echt de kleuren die ik wou en dan eens daar hebben we zijn broer er ook bij gekocht.

Ze waren dit helemaal niet verplicht maar denk dat ze bang waren dat ik het ergens aan de grote klok ging hangen.

Dit was mijn Milaatje.
Bekijk bijlage 5058
Wat was Mila prachtig!! Is alles goed met de broertjes?

Met de broers gaat het heel goed, zijn wel geen points ragdollen maar solid kleuren, hechte broers zijn het niet maar dat hoeft ook niet.
Het zijn twee lieverds en dat is wat telt.
Ze zijn nu 4 jaar.

Freekje is inmiddels overleden. We hebben hem vorige week woensdag 13 mei in laten slapen. Het ging opeens erg slecht met hem. We hebben Freekje meegegeven voor sectie. FIP is nog zo vaag en er is geen genezing mogelijk. Hopelijk komt men door Freek iets dichter bij een oplossing.
image.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Freekje is inmiddels overleden. We hebben hem vorige week woensdag 13 mei in laten slapen. Het ging opeens erg slecht met hem. We hebben Freekje meegegeven voor sectie. FIP is nog zo vaag en er is geen genezing mogelijk. Hopelijk komt men door Freek iets dichter bij een oplossing.
Bekijk bijlage 5226
Heel veel sterkte met dit verdriet we leven met jullie mee.

Veel sterkte met dit grote verlies. Weet maar al te goed hoe smerig die ziekte is.
Freekje het ga je goed daar aan de overzijde.
animaatjes-katten-811028.gif

Heel veel sterkte! Ik weet helaas wat het is... Ik heb voor 3 maand terug mijn Yisra verloren aan FIP, de natte vorm. Toen ik door had dat hij het (mogelijk) had, is hij 2 dagen later ook al overleden. Het is heel snel gegaan, ik kan er nog steeds niet helemaal bij... Ook de dierenarts was verbaasd over hoe snel het was gegaan. Hij at nog wel, alleen wat minder maar de laatste dag wou hij niet meer eten, spelen en sliep de hele dag. Hij was 6 maand oud en een kruising tussen een ragdoll en britse korthaar. Zijn broertje en de rest van mijn katten zijn allemaal ok gelukkig. Het was alsof ze het wisten, de laatste dag zijn ze geen moment van zijn zijde geweken... Hij is in zijn slaap overleden op zijn favoriete plekje in het bijzijn van de anderen. Ik had een afspraak staan bij de dierenarts op maandag, maar hij is op zondag ervoor overleden. Ik ben toch nog met hem naar de dierenarts gegaan, om het zeker te weten. En na de autopsie was het zeker... Ik hoop dat er snel meer mogelijk is om FIP te genezen, het is zo'n verraderlijke ziekte...

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4