Rauw vlees De heren gaan weer smullen en kluiven

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Heb deze morgen met de fabrikant van Tinlo barf gebeld , heb gemeld dat ik ook problemen heb met het geven van dit voer.

Deze morgen diarree bij mijn oudje van een beetje dat ik er had in gedaan , ook overgeven en mijn 2 Britten die het niet willen.

Heb gezegd dat ik al veel klachten heb gelezen over Tinlo , en dat mensen overstappen naar andere voeding.
Ook dat er bij sommigen een vreemde reuk aan zit.

Ook gemeld dat ik dit ook niet meer neem, zolang ik nog klachten hierover hoor, dat ik betaal voor goede voeding voor mijn dieren.

Ze gaan het helemaal onderzoeken wat er is gebeurd en ik hoor het nog wel.
Wou dit toch even melden.
Ben benieuwd wat daar uit komt, hebben ze wel gezegd dat er iets veranderd is aan het voer ?
Hier laten ze het staan, Ayunda heeft een beetje ervan gegeten maar Khalida eet het helemaal niet meer.
 
Er is wat veranderd in de samenstelling van het voer van Tinlo, ten voordele van de dieren , ik zie er niet veel voordeel in als ze het niet meer lusten.
Niet in alle smaken , maar ik ondervind wel in konijn en eend , moeten ze niet meer.
Ook vis schijnt te zijn veranderd.

Heb deze morgen natuur gegeven en dat ging wel goed naar binnen, nu afwachten of ze geen diarree krijgen.
Kip moet ik ook nog uit testen.
 
Er is wat veranderd in de samenstelling van het voer van Tinlo, ten voordele van de dieren , ik zie er niet veel voordeel in als ze het niet meer lusten.
Niet in alle smaken , maar ik ondervind wel in konijn en eend , moeten ze niet meer.
Ook vis schijnt te zijn veranderd.

Heb deze morgen natuur gegeven en dat ging wel goed naar binnen, nu afwachten of ze geen diarree krijgen.
Kip moet ik ook nog uit testen.
Ik geef alleen cattery mix van Tinlo, omdat ik dat naast de brokken geef maar omdat ze het niet meer lusten gooi ik nu meer dan de helft iedere weg, haal dus geen nieuwe meer dat mag duidelijk zijn.
Weet je toevallig of ze catteriemix ook veranderd hebben.
Of zijn ze daar niet duidelijk in geweest.
 
De catterymix hebben ze niet verandert, alleen de losse smaken van 250gr.
Ben blij dat ze de nekjes eten, dat is zeer goed voor hun tanden.

Kwartels heb hetzelfde effect, maar is meestal makkelijker voor de poes.
Echter die kan je maar in 2 soorten kopen, compleet met veren of compleet zonder veren.
Ik vindt zelf de nekjes ook iets beter om te geven in plaats van zo'n hele vogel. :LOL:
 
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren helemaal over gegaan op ander vlees, Carnibest vlees mix en Natuurvoer had ik gehaald en een rol van Darf om te proberen.
Helaas moet ik de zes rollen Tinlo weggooien maar het is niet anders.
Khalida lust alles :finger: Ayunda had de eerste dag niets gegeten behalve een stukje kip, de tweede dag at ze pas rond 17.00 uur toen ik haar wat op haar mondje smeerde, opeens ging het licht aan van mmmmm...dat smaakt toch wel lekker en nu eet ze het, joepie, niet te vroeg juichen.....:dead
Ben wel helemaal gestopt met brokken had er meer dan genoeg van, ze krijgen alleen nog maar vlees, kunnen ze ook niet meer denken de brokken zijn lekkerder want ze kunnen nu niet meer vergelijken ;)
Vandaag maar een voorraad halen alleen moeilijk wat ik nu moet halen Darf of Carnibest, denk alle twee maar.
 
Had vorige week ook nog wat van Tinlo , en het was hier ook dank je wel.
In de winkel hadden ze gezegd dat er soms andere samenstelling in zit.
Daar ben je dan weer goed mee, waarom kunnen ze het niet houden zoals anders.
Het kost toch allemaal geld , je betaald toch voor iets goed ?

Ik heb nu voor de eerste keer Darf geprobeerd , maar ze trekken hun neus op.
Eten maar met mondjes mate.
Persoonlijk denk ik dat je beter bent met Carnibest , dat lusten ze hier wel.
Ook Haaks barf vinden ze lekker. ;)
 
Heb net maar een voorraad gehaald van beide wat.
Die mevrouw was ook niet te spreken over Tinlo ze variëren te veel met het vlees vertelde ze en het ruikt ook sterker dan Darf en Carnibest.
Khalida heeft al gepoept en het ziet er weer normaal uit, met de brokken was het veel zachter, alleen Ayunda moet nog poepen ben benieuwd.:D
 
De stoelgang is inderdaad veel vaster Anja , heb ik ook al ondervonden.
Indien de stoelgang te hard zit er teveel bot in.
Indien de stoelgang te zacht is ( geen diarree ), maar echt zacht, zit er te weinig bot in.
Dus is even afwachten en uitzoeken waar ze het beste mee zijn.
We hebben hier ook de carnibest cattery , en dat eten ze ook graag, dat is een volledig voer.
Als je enkelvoudige smaken neemt , moeten ze wel 4 verschillende hebben in 3 weken om een complete maaltijd te krijgen. ;)
 
Ik heb de Carnibest vlees mix en de Natuurvoer beide zijn volledig volgens die mevrouw.
Ook de Darf mix is volledig.
Maar ik wil ter zijner tijd wel af en toe nog wat andere smaken erbij doen als ze dit goed eten.
Ik zal de ontlasting nauwlettend in de gaten houden ;)
 
Ja dat dacht ik ook al, maar de Darf is wel met vier dieren dus die is goed dan wissel ik het af met de Darf en later haal ik nog twee andere smaken erbij van Carnibest.
Bedankt.
 
Ik ga morgen paardmix proberen, hoop dat ze het lusten.
Het zijn wel kleine pakjes van 200 gram, en er zitten er 3 in een doosje, dus even proberen.
De rest van Darf hebben ze toch allebei op gegeten en dan nog een Tinlo natuur van 250 gram.
Dus hebben ze vandaag hun portie binnen, indien ze nog honger hebben deze avond krijgen ze nog een blikje nat voer, want die twee hebben nooit genoeg.
 
Ik ga morgen paardmix proberen, hoop dat ze het lusten.
Het zijn wel kleine pakjes van 200 gram, en er zitten er 3 in een doosje, dus even proberen.
De rest van Darf hebben ze toch allebei op gegeten en dan nog een Tinlo natuur van 250 gram.
Dus hebben ze vandaag hun portie binnen, indien ze nog honger hebben deze avond krijgen ze nog een blikje nat voer, want die twee hebben nooit genoeg.
Hoe is het met de paardmix gegaan, hebben ze het gegeten ?
 
Ayunda en Khalida staan nu al drie weken alleen op Carnibest en Darf, ze hebben nog nooit zo goed gegeten ze vinden het echt heel lekker.
Het valt me op dat ze ook minder drinken omdat er al veel vocht in zit.
Ook de ontlasting is een stuk minder en ruikt bijna niet, heel prettig (y)
Gisteren hebben ze lams hart gehad en beide dames eten het nu, Ayunda de eerste keer niet want ze vond het een beetje gek aanvoelen had ik het idee.
Ik ben blij dat ik de stap genomen heb om alleen nog maar vlees te geven :LOL:

Oja en wat ook opvalt is dat ze veel levendiger zijn, speelser en minder lang slapen dan vroeger.
 
De eerste keer moesten ze de paardenmix niet hebben Anja , de tweede keer wel , maar heb de indruk dat de ontlasting niet helemaal was zoals met Darf en Tinlo Cattery en Carnibest.
Heb nog eentje over van de paardenmix van 200 gram , maar dat geef ik niet meer.

En inderdaad , de stoelgang stinkt niet met vers vlees.
wou dat mijn oudje van 14 het ook wou eten , zou veel beter gaan met haar gezondheid.
Heb bij de kittens ook geprobeerd met vers lamsvlees, maar dat was dank je wel.

Wel opletten met als je alleen organen geeft Anja , want dat mag maar in een bepaalde hoeveelheid (y)
 
De eerste keer moesten ze de paardenmix niet hebben Anja , de tweede keer wel , maar heb de indruk dat de ontlasting niet helemaal was zoals met Darf en Tinlo Cattery en Carnibest.
Heb nog eentje over van de paardenmix van 200 gram , maar dat geef ik niet meer.

En inderdaad , de stoelgang stinkt niet met vers vlees.
wou dat mijn oudje van 14 het ook wou eten , zou veel beter gaan met haar gezondheid.
Heb bij de kittens ook geprobeerd met vers lamsvlees, maar dat was dank je wel.

Wel opletten met als je alleen organen geeft Anja , want dat mag maar in een bepaalde hoeveelheid (y)
Oké, wist ik niet.
Heb ze maar een paar stukjes gegeven meer als snak in de avond uren voor het slapen gaan.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan