Natvoer voor kat met slikprobleem

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
C

Claudia Rosseel

Gast
Gast
Ik heb een kater van nu 13 jaar oud met chronische niesziekte. Heeft hierdoor vaak een verstopte neus, ademt algemeen moeilijk, wat nog verergert als daar een infectie bijkomt. Wordt momenteel behandeld met sofrasolonedruppels om zijn neus enigszins open te houden. Eet al van jongs af aan niet erg efficiënt, likt zijn eten veel trager op dan mijn andere katten, stukjes kip of ander voer in brokken raken moeilijk weggehapt. Eet sinds een recente infectie nog minder vlot. Eet zo nu en dan een paar droge korrels, en krijgt niets van natvoer binnen dat ook maar enig brokje of korreltje bevat. Drinkt ook niet vlot, waardoor natvoer wel een handige bron van vocht blijft. Ik geef hem momenteel dan ook ‘s morgens en ‘s avonds een lepel royal canin recovery, die moeizaam en in verschillende stapjes wordt opgelikt. Is wel een zeer geconcentreerde voeding, die gezien zijn leeftijd niet zo ideaal is om als dagelijkse voeding te dienen. Ik ben dus op zoek naar een natvoer dat net zoals deze recovery paté volledig glad is, zonder enig brokje of korreltje erin - want dat krijgt hij niet opgelikt. En dat minder ‘geconcentreerd’ is dan recovery voer. Heb al een paar natvoerblikjes geprobeerd dat in de handel te vinden is, maar dat bevat altijd wel iets van brokjes dat hem niet bevalt. Iemand een tip voor ‘glad’ natvoer dat online te bestellen is?

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4