Wat is er Nieuw?

Welk natvoer krijgen jullie katten?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
J

Jessica

Gast
Gast
Ik ben wel benieuwd wat iedereen zijn/haar katten voert.

Hier krijgen ze 1x per dag natvoer. Dat is Bozita of Almo nature.
Wij hebben hier al veel geprobeerd maar veel was niet lekker of kon ik half aangegeten weggooien.
Bozita en Almo vinden ze hier over heerlijk. :c
 
hier ook Almo Nature (niet de pâté, alleen de varianten met hele stukjes vlees), Porta 21 (stukjes kip in eigen nat), maar ik probeer ook kvv uit in plaats van natvoer. met wisselend succes, ze zijn (nog) niet wild van vers voer.
ik vervang dan hun 1x natvoer door vers. laten ze het staan, dan krijgt de hond achteraf de rest (die heeft al altijd op vers gestaan).
ik bouw wel sterk het natvoer af, het lukt beter om ze vers voor te schotelen als hun enige alternatief een droge brok is en als ze al een paar dagen geen natvoer meer hebben gekregen. en dan zijn ze nog niet altijd enthousiast om te eten hoor, mijn kieskeurigaards.
 
Hier ook meermaals geprobeert ze over te zetten op vers maar 2 van de 5 eten het dan. De rest loopt weg en dan kan ik meer dan de helft weggooien.
Misschien dat ik het ooit nog probeer met meer doorzettings vermogen haha.
 
eerlijk, ik zou er niet aan willen beginnen als ik geen hond achter de hand had om al die resten weg te werken.
het is zo zonde als ze voor de zoveelste keer hun neus ophalen voor iets nieuws. en inderdaad, er is er wel eentje die meewil met die nieuwe gezonde voeding, maar ik kan de rest toch niet laten honger krijgen en tekorten oplopen hé.
 
Hier ook rauw, Ayunda eet het liefst de cattery mix van Tinlo die krijgt ze 's morgens en een paar uur later geef ik brokken en die blijven dan de rest van de dag staan.
 
Hier krijgen ze geen natvoer,mijn ervaring is,dat ragdolls best wel gevoelige darmen hebben,
ze krijgen hier brokken,en heel af en toe vis.
 
Hier ook rauw, Ayunda eet het liefst de cattery mix van Tinlo die krijgt ze 's morgens en een paar uur later geef ik brokken en die blijven dan de rest van de dag staan.
ik hoop dat Merlijn de cattery mix ook zal lusten, er is een doos van 10 kg onderweg!
in de combinatiedoos van Tinlo vindt hij vooral de makreel niet te vreten, de kip en de natuurlijk gaan er dan weer wel gretig in. hopelijk vindt hij de cattery mix dus ook zo lekker. en is dat geen complete voeding?
 
ik hoop dat Merlijn de cattery mix ook zal lusten, er is een doos van 10 kg onderweg!
in de combinatiedoos van Tinlo vindt hij vooral de makreel niet te vreten, de kip en de natuurlijk gaan er dan weer wel gretig in. hopelijk vindt hij de cattery mix dus ook zo lekker. en is dat geen complete voeding?
Ja die is compleet, dat is wel zo handig want Ayunda is een lastige eter bij het meeste vlees trekt ze momenteel haar neus op.
Konijn lust ze weer wel.
Maar omdat we ook brokken geven hoeft het niet compleet te zijn voor ons ze krijgt genoeg voedingstoffen binnen.
 
Oh ik hoop zo dat de Tinlo Cattery Mix hier in de smaak gaat vallen!
Maar helemaal stoppen met brok geven, zal ik ook niet doen hoor. Wel overschakelen naar graanvrije brokken, maar zoals je zegt, ik wil ook niet het risico lopen dat er niet voldoende voedingsstoffen zouden opgenomen worden, dus ik blijf brok ter beschikking houden. Maar het zou fijn zijn als ik het natvoer volledig zou kunnen vervangen door vers
 
Na ze t/m 6 maanden RC kitten te hebben gegeven ben ik overgestapt naar het natvoer van Animonda Carny kitten in de smaken kip/konijn en kip/kalf.
In het begin vonden ze het heerlijk, nu het een paar maanden te hebben gegeven zijn ze steeds minder enthousiast en kan ik soms de helft weggooien, dus ik ben op zoek naar een alternatief.
 
Na ze t/m 6 maanden RC kitten te hebben gegeven ben ik overgestapt naar het natvoer van Animonda Carny kitten in de smaken kip/konijn en kip/kalf.
In het begin vonden ze het heerlijk, nu het een paar maanden te hebben gegeven zijn ze steeds minder enthousiast en kan ik soms de helft weggooien, dus ik ben op zoek naar een alternatief.

Volgens mij is Hill's Feline ook erg lekker. Ik kreeg een keer een probeerzakje en dat werd hier goed ontvangen. Heb je ook al kvv overwogen?
Ragdolls kunnen niergevoelig zijn en rauw vlees/gemalen botten kan veel ellende op latere leeftijd voorkomen.
 
Volgens mij is Hill's Feline ook erg lekker. Ik kreeg een keer een probeerzakje en dat werd hier goed ontvangen. Heb je ook al kvv overwogen?
Ragdolls kunnen niergevoelig zijn en rauw vlees/gemalen botten kan veel ellende op latere leeftijd voorkomen.

Hoi Ellen, wat bedoel je met kvv?
Ik ben in ieder geval niet van plan om ze rauw vlees te gaan geven, maar vindt het wel lastig om een goed, kwalitatief natvoer te vinden met een hoog % kwalitatief vlees, taurine en vitamine en mineralen, zonder graan, gluten en suiker.
 
Hoi Ellen, wat bedoel je met kvv?
Ik ben in ieder geval niet van plan om ze rauw vlees te gaan geven, maar vindt het wel lastig om een goed, kwalitatief natvoer te vinden met een hoog % kwalitatief vlees, taurine en vitamine en mineralen, zonder graan, gluten en suiker.

Kvv is kant en klaar vers vlees, complete voeding dus. Maar daar voel je dus niet voor.
Porta 21, Gourmet diamant en Snoezepoes heb ik gevonden als puur vlees/vis natte voeding.
 
Porta 21 heb ik laatst geprobeerd, de variant voor kittens, kip in sap.
Huntley vond het heerlijk en stormde er gelijk op af en at het vrijwel helemaal in een keer op en at soms zelfs uit het bakje van Ivy, Ivy liet het even staan, maar at het wel op, denk dat ze het wel oké vond.
Ze hadden daarna wel dunne en stinkende ontlasting.

Porta 21 ziet er heel goed uit en het ruikt lekker, je zou er bijna zelf een hapje van nemen haha, maar vind het een beetje jammer dat er rijst in zit, dit is ook een graansoort, en er zit niet zo gek veel vlees in, althans in de blikjes van 156 gram.
 
Porta 21 heb ik laatst geprobeerd, de variant voor kittens, kip in sap.
Huntley vond het heerlijk en stormde er gelijk op af en at het vrijwel helemaal in een keer op en at soms zelfs uit het bakje van Ivy, Ivy liet het even staan, maar at het wel op, denk dat ze het wel oké vond.
Ze hadden daarna wel dunne en stinkende ontlasting.

Porta 21 ziet er heel goed uit en het ruikt lekker, je zou er bijna zelf een hapje van nemen haha, maar vind het een beetje jammer dat er rijst in zit, dit is ook een graansoort, en er zit niet zo gek veel vlees in, althans in de blikjes van 156 gram.

Oh, dus het is helemaal niet puur vlees/vis!
Ik weet niet of die ontlasting een reactie is op het wisselen van voer, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt met de katten, terwijl ik best wel veel geëxperimenteerd heb. Overgeven wel, maar dat schijnt normaal te zijn en gaat over.

Kijk, hier vind je tests over kattenvoeders:
http://kattenvoeders.wordpress.com/2008/05/08/gourmet-diamant/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Porta 21 heb ik laatst geprobeerd, de variant voor kittens, kip in sap.
Huntley vond het heerlijk en stormde er gelijk op af en at het vrijwel helemaal in een keer op en at soms zelfs uit het bakje van Ivy, Ivy liet het even staan, maar at het wel op, denk dat ze het wel oké vond.
Ze hadden daarna wel dunne en stinkende ontlasting.

Porta 21 ziet er heel goed uit en het ruikt lekker, je zou er bijna zelf een hapje van nemen haha, maar vind het een beetje jammer dat er rijst in zit, dit is ook een graansoort, en er zit niet zo gek veel vlees in, althans in de blikjes van 156 gram.

...overigens heeft de ontlasting van mijn katten me overgehaald om definitief op rauw vlees te blijven. Droge, poederachtige drollen die nauwelijks ruiken, na een week of 2 rauw eten. Dat vond de baas helemaal niet erg :-)
 
Oh, dus het is helemaal niet puur vlees/vis!
Ik weet niet of die ontlasting een reactie is op het wisselen van voer, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt met de katten, terwijl ik best wel veel geëxperimenteerd heb. Overgeven wel, maar dat schijnt normaal te zijn en gaat over.

Kijk, hier vind je tests over kattenvoeders:
http://kattenvoeders.wordpress.com/2008/05/08/gourmet-diamant/

Dankje voor de tip.
Ik heb nog even een blikje van Porta 21 erbij gepakt. Het was niet kip in eigen sap maar kip met rijst.
In dit blikje van 156 gram zit voor 34% gemalen kippenvlees, 4,5% rijst, 4,5% kippenlever, 1% gedroogd ei, 1,1% zonnebloemolie, en 55% kippenbouillon.
Heel veel vocht, weinig vlees dus. Wel zit er aardig wat taurine in, 200 mg.

Ik denk dat de dunne ontlasting inderdaad door de plotse overschakeling naar ander voer is, gevoelige darmen denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij is er ook Porta 21 met pure stukjes kip in eigen nat, het is de kittenvariant waar ze rijst en kippenlever hebben aan toegevoegd.
de Porta 21 eten ze graag, van Applaws heb ik ook al zakjes kippefilet geprobeerd, vonden ze ook super, alleen, ik vind de verpakking in 70 gr vershoudzakjes niet zo handig als de grotere blikken van Porta 21.
voor het overige heb ik ook al Almo Nature en Schesir gegeven, de grote constante bij mijn poezen is blijkbaar dat kip de voorkeur krijgt boven ander vlees, en dat ze liever brokjes in eigen nat hebben dan pâté.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan