Vlooien druppels van Pet Star let op!

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Pet star vlooien druppels
upload_2014-9-20_23-49-46.webp
http://dierenartsnoord-holland.nl/w...334_872876186071303_3396461899168087996_n.jpg
Op dit moment is een middel tegen vlooien in de verkoop.
Zeer aantrekkelijk qua prijs ( €4,-)
Echter het middel Diazinon dat hierin zit is in bijna heel Europa een verboden middel.
Voor katten is dit middel dodelijk, je vergiftigd je eigen huisdier.
Goedkope vlooienbandjes/vlooiendruppels?
Let op voor het middel Permethrine!
Dit is dodelijk voor de kat.
Diazinon dood parasieten door in te werken op het zenuwstelsel. Ze belemmeren de prikkeloverdracht tussen de zenuwen onderling en tussen zenuwen en spieren. Bij verkeerde toediening of in hogere concentraties is diazinon giftig. Diazinon kan de werking van het zenuwstelsel verstoren met als gevolg stuiptrekkingen en verzwakte ademhaling (lijkend op epileptische aanvallen)

Deze vlooienmiddelen worden nog steeds verkocht bij de Aldi, Dekamarkt en dergelijke.

Laatst bewerkt:
Ik was de kleden uit in de wasmachine met soda en wasmiddel. ik merk nooit dat er soda achter blijft op de kleden. De omgeving maak ik na het schoonmaken met soda (soda wel oplossen in warm of kokend water, in de wasmachine hoef je het niet eerst op te lossen) wel schoon met schoon water.

Hoe komt het dat je zo vaak last hebt van vlooien, wij wonen op de buiten, mijn katten komen in de tuin en nooit last ervan. Teken dat ze toch ergens blijven overwinteren in u huis. Mss eens stomen en vooral tegen plinten en kieren... en wat niet gewassen kan worden paar dagen in een zak in de vriezer leggen..

Zelf woon ik buitenaf op een boerderij, honden en katten nemen vaak de vlooien mee vanuit het bos of uit het de schuur. En zodra je 1 vlo in huis hebt die eitjes legt heb je snel je hele huis er mee vol. Aangezien ik die ene vlooi moeilijk kan bestrijden ben ik sinds vorig jaar begonnen om de eitjes te bestrijden (zonder chemise middelen op de dieren te gebruiken). En sinds dien geen enkele vlooien plaag meer gehad.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4