Vlooien druppels van Pet Star let op!

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Pet star vlooien druppels
upload_2014-9-20_23-49-46.webp
http://dierenartsnoord-holland.nl/w...334_872876186071303_3396461899168087996_n.jpg
Op dit moment is een middel tegen vlooien in de verkoop.
Zeer aantrekkelijk qua prijs ( €4,-)
Echter het middel Diazinon dat hierin zit is in bijna heel Europa een verboden middel.
Voor katten is dit middel dodelijk, je vergiftigd je eigen huisdier.
Goedkope vlooienbandjes/vlooiendruppels?
Let op voor het middel Permethrine!
Dit is dodelijk voor de kat.
Diazinon dood parasieten door in te werken op het zenuwstelsel. Ze belemmeren de prikkeloverdracht tussen de zenuwen onderling en tussen zenuwen en spieren. Bij verkeerde toediening of in hogere concentraties is diazinon giftig. Diazinon kan de werking van het zenuwstelsel verstoren met als gevolg stuiptrekkingen en verzwakte ademhaling (lijkend op epileptische aanvallen)

Deze vlooienmiddelen worden nog steeds verkocht bij de Aldi, Dekamarkt en dergelijke.

Laatst bewerkt:
De Pet Star druppels die bij de Action worden verkocht bevatten geen Diazinon. Ik heb onlangs een verpakking gekocht en het bevestigt wat de ACTION er zelf over schrijft. Wellicht heeft dit topic betrekking op een product dat inmiddels uit de schappen is gehaald en vervangen voor een nieuw, niet schadelijk, middel. Bevat 5% Dimethicon. Bron: verpakking.
PetStar Spoton Vlooiendruppels Action bevatten geen Diazinon | Action Nederland BV
Dankjewel voor de update, kleine update voor dit onderwerp is doorgevoerd.

Heey , ik had 1.5 week geleden deze petstar vlooiendruppels gekocht voor mijn kat (3 jaar oude binnenkat en gezond) , Mijn kat is er bijna aan overleden omdat die vergiftigd was. Ik ben ook erg geschrokken van dit product en ben er ook mee terug geweest naar de winkel , ze hebben toen het bij deze winkel uit het schap gehaald en ze zouden het hoofdkantoor bellen , het gaat nu weer redelijk met mijn kat , maar de volgende keer koop ik het gewoon weer bij de dierenarts , blijkbaar is goedkoop duurkoop.

Hier 2 foto's van mijn kat toen die vergiftigd er door was.
2271778f-3e2a-45f4-b82f-5935558d046a.webp WhatsApp Image 2016-10-25 at 23.01.16.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Heey , ik had 1.5 week geleden deze petstar vlooiendruppels gekocht voor mijn kat (3 jaar oude binnenkat en gezond) , Mijn kat is er bijna aan overleden omdat die vergiftigd was. Ik ben ook erg geschrokken van dit product en ben er ook mee terug geweest naar de winkel , ze hebben toen het bij deze winkel uit het schap gehaald en ze zouden het hoofdkantoor bellen , het gaat nu weer redelijk met mijn kat , maar de volgende keer koop ik het gewoon weer bij de dierenarts , blijkbaar is goedkoop duurkoop.

Hier 2 foto's van mijn kat toen die vergiftigd er door was.

Heel naar dat je kat zo ziek geworden is. Gelukkig is hij nu weer opgeknapt. Maar hoezo door de Pet Star Vlooiendruppels van de Action? Ben je daar wel zeker van? Is dat bevestigd door een dierenarts? Ze bevatten namelijk niet meer de kwalijke stof Diazinon en ik gebruik voor mijn kat de druppeltjes zonder klachten. Waarom ik reageer is, omdat hij misschien met iets anders in aanraking is geweest en dat gevaar nu misschien nog steeds aanwezig is, doordat uitgegaan wordt van dat de oorzaak bij de druppeltjes van de Pet Star lag. Ik zou dat niet zo klakkeloos aannemen.

Ik koop altijd bij de apotheek of online hetzelfde merk van in de apotheek.

De werkzame stof in die Pet Star vlooiendruppels van de Action is Dimethicon, en dat is ook de werkzame stof tegen hoofdluis. Bij mijn weten is een vlo niet een luis, corrigeer me maar als ik het fout heb.

Bijwerkingen van Dimethicon zijn jeuk, prikkende of verbranding van de huid bij sommige mensen. Meer ernstige bijwerkingen zoals netelroos, moeite ademhaling en zwelling zijn zeldzaam en veroorzaakt door een allergische reactie. Dus moet je nagaan voor wat een troep het is en deze bijwerkingen kan een kat dus ook krijgen met zeer ernstiger gevolgen. En dit spul zit dus in de Per Star vlooiendruppels, niet echt verstandig om te gebruiken dus.

De beste werkzame stof tegen vlooien is Selamectine , wat in Stronghold zit.
En ik gebruik Stronghold, is te koop bij de dierenarts of via internet met recept (ben je altijd nog wel goedkoper uit dan bij de dierenarts kopen en dat inclusief recept).

Tim ik ben blij dat het nu weer beter gaat met je kat, ik hoop dat hij/zij er niks aan overhoud.

Heel naar dat je kat zo ziek geworden is. Gelukkig is hij nu weer opgeknapt. Maar hoezo door de Pet Star Vlooiendruppels van de Action? Ben je daar wel zeker van? Is dat bevestigd door een dierenarts? Ze bevatten namelijk niet meer de kwalijke stof Diazinon en ik gebruik voor mijn kat de druppeltjes zonder klachten. Waarom ik reageer is, omdat hij misschien met iets anders in aanraking is geweest en dat gevaar nu misschien nog steeds aanwezig is, doordat uitgegaan wordt van dat de oorzaak bij de druppeltjes van de Pet Star lag. Ik zou dat niet zo klakkeloos aannemen.

Mijn kat is altijd gezond geweest en nooit problemen met haar gehad, Het enigste wat ik had gedaan is dit spul gebruikt , en toen het fout ging heeft de dierenarts ook bevestigd dat het hier door komt, ik ben vanmorgen nog even langs geweest met haar maar het gaat nu weer redelijk goed met haar , Verder wil ik alleen waarschuwen wat ik mee heb gemaakt en wens dit niemand anders toe , ik heb er van geleerd en de volgende keer betaal ik gewoon wat meer.

(p.s. de dierenarts zij ook dat er nog soms klachten kwamen van het middel van de kruitvat)

Mijn kat is altijd gezond geweest en nooit problemen met haar gehad, Het enigste wat ik had gedaan is dit spul gebruikt , en toen het fout ging heeft de dierenarts ook bevestigd dat het hier door komt, ik ben vanmorgen nog even langs geweest met haar maar het gaat nu weer redelijk goed met haar , Verder wil ik alleen waarschuwen wat ik mee heb gemaakt en wens dit niemand anders toe , ik heb er van geleerd en de volgende keer betaal ik gewoon wat meer.

(p.s. de dierenarts zij ook dat er nog soms klachten kwamen van het middel van de kruitvat)

Helaas lees ik dit bericht te laat. Mijn kat is afgelopen weekeinde overleden nadat ze had gelikt van het anti vlooienmiddel van Pet Star. Mijn poes Mimi van 2 kreeg epileptisch aanvallen en is een afschuwelijk dood gestorven.
Ik roep alle kattenbezitters op om dit gif nooit meer te gebruiken. Bij de dierenarts waren mee gevallen bekend van vergiftiging.
Pet Star komt uit een fabriek uit Raalte waar ook Beaphar wordt gemaakt. Wellicht is dit het topje van de ijsberg.

Robert ik vind dit vreselijk, heb je attest laten opmaken bij je dierenarts?
Je zend hier best ook aangetekend een brief naar de fabriek ze mogen daar zo niet mee weg komen.
Wens je veel sterkte.

Ik heb een klacht ingediend bij de verkoper en die zullen het opnemen met de fabrikant!
Ook heb ik bij de Keuringsdienst van Waren gevraagd om uit te zoeken wat er in de Pet Star pipetjes zit.
Er staat alleen maar 5% Dimethicon op, maar niet welk ander gif er in zit. De naam van het merk geeft wel wat het doet.
Mijn dier is nu een sterretje en ik kijk nu uit mijn raam naar haar graf.
Ik hoop dat anderen ook een verzoek indienen bij de Keuringsdienst van waren om dit uit te zoeken.
Mijns inziens is dit de beste manier om de misstanden met chemicaliën voor c.q. tegen huisdieren aan de kaak te stellen.

ik dacht toch altijd dat ze verplicht waren volledige samenstelling weer te geven.
Verleden jaar heb ik ze nog laten verwijderen uit de aldi, dit jaar lagen ze er al weer.

Best bij de apotheek een anti vlo middel kopen of bij de dierenarts.
Ik zelf zet het niet preventief het is en blijft chemisch spul.

Vreselijk om je diertje op zo een manier te moeten verliezen!

Ik ben zelf geen voorstander van preventief behandelen tegen vlooien, ik deed dat in het begin ook altijd want je wil het beste doen voor je diertjes, wel met de bekende merken van de dierenarts maar dan nog het is en blijft gif wat je gebruikt en wat in het lichaam van je diertje komt. Ik ben er dus mee gestopt om preventief te behandelen tegen vlooien, vooral omdat mijn katten alleen hier in huis en afgesloten tuin en ren leven. Wel behandel ik mijn hondjes in de zomermaanden omdat die natuurlijk wel buitenshuis komen. Ik controleer de katten goed op vlooien, tot nu toe gelukkig nog geen last van gehad, alleen bij de komst van sommige kittens die vlooien hadden (bwuh) maar met geluk en veel kammen heb ik die ook uitgeroeid zonder gebruik van pipetten, veel kammen en een bakje pure afwasmiddel naast me om de vlooien dan in te doen en heel veel stofzuigen ;-)

Hoi
Robert mag ik je vragen hoelang het geduurd heeft voor ze ziek werd aub....
Ik ben doodongerust.
Ik heb gisteren in de namiddag mijn bedeide poezen en pippet gegeven van pet star uit axion..mij van geen kwaad bewust.
Ik merk dat ze nu beiden diaree hebben maar naast dat geen problemen. Ze eten en spelen. Maar door die diaree ben ik gaan opzoeken en vond ik dit forum. Ik heb al naar dierenarts gebeld maar die zegt afwachten en ik wacht nog op twee andere dierenartsen waar ik een voics mail heb ingesproken.
Hoe is het verlopen bij jou?

Hoi
Robert mag ik je vragen hoelang het geduurd heeft voor ze ziek werd aub....
Ik ben doodongerust.
Ik heb gisteren in de namiddag mijn bedeide poezen en pippet gegeven van pet star uit axion..mij van geen kwaad bewust.
Ik merk dat ze nu beiden diaree hebben maar naast dat geen problemen. Ze eten en spelen. Maar door die diaree ben ik gaan opzoeken en vond ik dit forum. Ik heb al naar dierenarts gebeld maar die zegt afwachten en ik wacht nog op twee andere dierenartsen waar ik een voics mail heb ingesproken.
Hoe is het verlopen bij jou?

De klachten van kwamen vrij snel (circa 1 dag)nadat mijn poes van de Pet Star Dimethicon had gelikt (het irriteerde op haar huid} Ze ging eerst enorm kwijlen en daarna namen de epileptische klachten toe. Ze verliezen dan ook de controle over de blaas
Na 2 weken kreeg ze bijna om het uur een aanval en is ze 's nachts gestorven. Ik denk dat ze een hartaanval heeft gekregen door de aanval.

fabrikant zou contact opnemen. Tot op heden nog niets van ze vernomen. Wellicht erg druk met soortgelijke zaken:BC18

Zelf fok ik jaarlijks enkele nesten met kittens. Altijd veel last gehad van vlooienplagen. Zelf gebruik ik liever geen chemische voor jonge kittens maar als er eenmaal een plaag is moet het helaas wel. Dit heeft mij 2 jaar geleden ook een kitten gekost. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met het schoonmaken van de omgeving met soda, want ik had gehoord dat soda ervoor zorgt dat de eitjes van vlooien uitdrogen waardoor ze niet meer uit kunnen komen. Ook alle kleden en mandjes die ik voor de honden en katten gebruik (ook handdoeken) was ik met soda. Sinds dien heb ik geen last meer gehad van vlooien plagen en behandel ik de kittens net voordat ze weggaan voor de zekerheid nog met bolfo gold, puur om zeker te zijn dat ze toch niet stiekem een vlo meenemen.

Even een vraag over wassen met soda, blijft er geen gladdelaag achter als je iets met soda schoonmaakster of was je het met schoonwater na?

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4