Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Boeken Mijn kat-stripboek

Hier kan ik jullie over mijn stripboek vertellen ;o):BC11

Ik teken sinds... altijd en houd van dieren. Een paar jaar geleden ben ik begonnen de avonturen van een kat te tekenen die 's nachts op pad gaat op zoek naar lekker eten.
Vorig jaar vond ik een franse uitgever die het uitgaf onder de naam "Le Chat qui n'aimait pas les Croquettes".
En nu, sinds dinsdag, ligt de nederlandse vertaling in de boekwinkels !

Kat%20die%20geen%20brokjes%20lust%20coverP_zpsudezjpkx.jpg

In het kort : «De Kat die geen Brokjes lust» vertelt de nachtelijke avonturen van een ondernemende kat. Hij wordt thuis verwend met kattenbrokjes, maar wat hij eigenlijk wil is: vlees. Daarom gaat hij ‘s nachts op stap en beleeft ongelooflijke avonturen. Elk van de 11 verhalen van 4 bladzijden vertelt over een van zijn vreemde nachten, tussen droom en werkelijkheid, verlangen en frustratie.
Zijn bazinnetje vermoedt natuurlijk niets.

De tekeningen zijn wit op zwart :
Kat%20die%20geen%20brokjes%20lust%20p32P_zpsynkpvsar.jpg

Een promo-filmpje (in het frans) hier

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
:smilie14
Odrade

Ik krijg vanavond de cijfers voor het franstalige album.
Ach, altijd meer kosten dan verwacht. Dus minder betaald. Je moet geen stripauteur worden om rijk te worden.
Ik denk dat het een fijne reserve wordt voor als mijn autootje het begeeft ;o)

In Nederland heb ik geen idee. Ik weet alleen dat de uitgever 500 boeken heeft gedrukt.

Odrade

Dag iedereen !

Eindelijk wat nieuws… en ik kom bij jullie in de buurt ! :BC11

Van 14 tot 17 september kom ik signeren op het Stripfeest in Brussel. Op de stand van Sandawe en van de strip-kunstgalerij Huberty Breynes. Daar zal ook een kleine tentoonstellijng van mijn tekeningen zijn en een speciale reproductie (A3, 10 stuks !) van deze tekening :
PhotoReproP_zpsgsiltirn.jpg

In december kom ik terug naar Brussel, dit keer voor een uitgebreide tentoonstelling van mijn tekeningen. Er zal dan ook een "tirage de tête" (een A3 formaat, met ex-libris en natuurlijk een nieuwe covertekening) uitgegeven worden van mijn stripboek en een portfolio-catalogue van de expo.

Ik verheug me om jullie daar te ontmoeten !

O.

De strip-kunst galerie Huberty-Breyne in Brussel stelt een zestigtal van mijn tekeningen tentoon van 14 december (vernissage) tot 10 januari.
Van deze tekeningen zijn er 13 (40x40 cm) speciaal voor de tentoonstelling gemaakt. Er zullen ook 6 originele paginas van mijn stripalbum "de Kat die geen Brokjes lust" hangen.
clownnbmodifpp-jpg.7587, Mijn kat-stripboek, Boeken, strips, naslagwerk en creativiteit, Kattenforum SjEd, 12571, clownnbmodifpp-jpg.7587

Er zal ook een spéciale uitgave van het album en een catalogue-portfolio, beide in een zeer kleine oplage, gedrukt worden.
(voorlopige cover)
couvnbmodifpp-jpg.7586, Mijn kat-stripboek, Boeken, strips, naslagwerk en creativiteit, Kattenforum SjEd, 12571, couvnbmodifpp-jpg.7586

Ikzelf zal zeker emotioneel worden : zoveel van mijn tekeningen op de muren…

Het is in ieder geval al de moeite waard om de nieuwe galerie van HB te bezichtigen. Ik zal maar een hoekje van hun 900 m2 (!) bedekken. Een prachtige plaats !
Wees elkom !
O.

Bovenaan Onderaan