Wat is er Nieuw?

Let op Interieurparfum kan gevaarlijk zijn

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

MiLu

Kompleet gek van katten
Dit bericht las ik vandaag op facebook.... Geen idee of het echt zo is (kan natuurlijk ook een hoax zijn). Maar.... better safe than sorry...

Inferieur interieurparfum
Ik twijfel of ik deze foto wel zal plaatsen, kreeg hem via een Engelse kennis. De kat gooide een flesje interieurparfum om (vloeistof met stokjes erin). Hoewel hij direct werd schoongemaakt, bleek hij na twee weken... toch chemische brandwonden te hebben. Dit is NA een vijfdaagse opname bij een dierenarts. De andere kant van de kat laten ze liever niet zien. Dat spul bijt echt in... Niet gebruiken bij dieren of kinderen dus, of zelf een veilig mengseltje makenMeer weergeven
.

kat.jpg
 
Dit bericht las ik vandaag op facebook.... Geen idee of het echt zo is (kan natuurlijk ook een hoax zijn). Maar.... better safe than sorry...

Inferieur interieurparfum
Ik twijfel of ik deze foto wel zal plaatsen, kreeg hem via een Engelse kennis. De kat gooide een flesje interieurparfum om (vloeistof met stokjes erin). Hoewel hij direct werd schoongemaakt, bleek hij na twee weken... toch chemische brandwonden te hebben. Dit is NA een vijfdaagse opname bij een dierenarts. De andere kant van de kat laten ze liever niet zien. Dat spul bijt echt in... Niet gebruiken bij dieren of kinderen dus, of zelf een veilig mengseltje makenMeer weergeven
.

Bekijk bijlage 209
Arm beestje.
Dank voor deze informatie.
Ik heb m'n stokjes gelijk weg gedaan.
 
Ik ben dit verhaal ook tegengekomen op facebook, het is geen hoax. Wat ik alleen jammer vind is dat ze het merk niet noemen. Niet alles merken zijn volgens mij giftig. Had graag geweten over welk merk het ging. Voor nu hou ik mijn interieur parfum (van Bolsius) nog maar even in het doosje...
 
Ik heb er wel een, die staat bij mij op de wc en wel zo hoog dat mijn katten er bij kunnen.
Dan moeten over mij heen kruipen en dan nog eens omhoog springen voor ze er bij kunnen.
Ze komen in het wc-kamertje maar alleen om daar tussen mijn benen te gaan zitten op liggen als ik op de wc zit.
Verder zit de wc-deur ook altijd dicht als ik er niet hoef te zijn. :)

Dus ik maak mij geen zorgen :D
 
Ik heb er wel een, die staat bij mij op de wc en wel zo hoog dat mijn katten er bij kunnen.
Dan moeten over mij heen kruipen en dan nog eens omhoog springen voor ze er bij kunnen.
Ze komen in het wc-kamertje maar alleen om daar tussen mijn benen te gaan zitten op liggen als ik op de wc zit.
Verder zit de wc-deur ook altijd dicht als ik er niet hoef te zijn. :)

Dus ik maak mij geen zorgen :D

Dan is het inderdaad geen reden om bang te zijn voor ongelukjes. ;) Bij ons komen ze sowieso niet op het toilet, die zit in de hal bij de buitendeur en dat is een 'no go zone' voor de raggy's! :p
Als ik ze nog wel ga gebruiken zet ik ze ook gewoon op een plek waar ze niet bij kunnen. Heb er nog drie staan en vind het zonde om ze weg te gooien...
 
Mijn toilet zit ook op de gang bij de voordeur, maar ja daar zit ook mijn trap naar boven.
Maar ik heb altijd de voordeur op slot zitten , ik woon alleen met mijn poezekindjes dus er is niemand die zomaar de deur kan openen.
En de achterdeur zit ook altijd op slot want mijn woon- , eetkamer en keuken is een geheel (9 meter lang), met de keuken voor en de woonkamer achter bij de achterdeur, wat overigens dubbel opslaande deuren zijn. Als ik even naar de schuur wil dan lok ik ze altijd naar de hal met een snoepje en doe dan de tussendeur dicht.
De hal is alleen een "no go zone" voor mijn raggy's als ik weet dat ik een pakket ontvang die dag of als ik visite krijg. Dan zitten we gewoon in de woonkamer met de tussendeur dicht, want zodra de deurbel gaat is er paniek (vooral Dax) en rennen zo overal heen. Dit voorkom ik meestal dat ik al bij de voordeur sta voordat die bel gaat :p
 
Mijn toilet zit ook op de gang bij de voordeur, maar ja daar zit ook mijn trap naar boven.
Maar ik heb altijd de voordeur op slot zitten , ik woon alleen met mijn poezekindjes dus er is niemand die zomaar de deur kan openen.
En de achterdeur zit ook altijd op slot want mijn woon- , eetkamer en keuken is een geheel (9 meter lang), met de keuken voor en de woonkamer achter bij de achterdeur, wat overigens dubbel opslaande deuren zijn. Als ik even naar de schuur wil dan lok ik ze altijd naar de hal met een snoepje en doe dan de tussendeur dicht.
De hal is alleen een "no go zone" voor mijn raggy's als ik weet dat ik een pakket ontvang die dag of als ik visite krijg. Dan zitten we gewoon in de woonkamer met de tussendeur dicht, want zodra de deurbel gaat is er paniek (vooral Dax) en rennen zo overal heen. Dit voorkom ik meestal dat ik al bij de voordeur sta voordat die bel gaat :p

Wat grappig om te horen, hier is het ook altijd paniek als de deurbel gaat!
De deur naar de hal hebben we een veer op gezet zodat als er bezoek is ze hem niet vergeten te sluiten. Iedereen denk er altijd goed om gelukkig, maar het is wel een keer fout gegaan. Kira mijn htk is er een keer 's avonds tussenuit geglipt toen mijn zus hier met de kinderen was, ze is toen 4 lange weken spoorloos geweest. Vreselijk! Sinds die tijd deed ze nog weleens een poging om er weer uit te glippen, maar sinds we de ren aan de huiskamer hebben is het gelukkig klaar.
 
Heel grappig om te horen :D
Ik heb een papier om de deur hangen met "DICHT LATEN" er op geschreven, dit helpt goed.
Maar ik let ook altijd op waar ze zitten voor ik de tussendeur dicht doe, zodat ik zeker weet dat ze in de woonkamer zitten en naar boven zijn geglipt.
Want als ik niet zeker weet waar ze zitten gaat de voordeur niet open. Net zoals met de achterdeur, die gaat voor geen goud open als ze in de woonkamer zitten.

Dat moeten inderdaad 4 vreselijke weken zijn geweest. En dan is een ren echt een uitkomst.
Jammer voor mij heb ik er helaas geen geld voor :( , anders had ik er ook eentje laten bouwen.

Het is namelijk zeer lastig als het zeer warm is in de zomer en de achterdeur niet open te kunnen zetten om het een beetje te laten af koelen. Dat zou met een ren wel kunnen, maar ja het is nog lang sparen voor ik er een kan kopen.
 
De ren was echt een mazzeltje hoor. Ik wou het al een tijdje, maar waren voor mij ook veel te duur. Een ex-collega had een voilere van zijn vader overgenomen alleen was die voor in zijn tuin veel te groot. Ik heb toen 6 panelen heel voordelig over kunnen nemen. Ze paste niet precies op elkaar, maar dat hebben we opgelost met wat gaas er tussen. De vriend van een vriendin van mij was zo lief om hem in elkaar te zetten en ook een luik in de muur te maken. De panelen staan ook vaak wel op marktplaats, alleen waren dat vaak net te weinig. Je kan de panelen heel makkelijk uit elkaar halen en weer opnieuw aan elkaar bevestigen, dus 2e hands is een hele goede optie. Je moet er net tegen aan lopen natuurlijk.
Mijn zus wil van het voorjaar ook een ren bouwen, maar zei gaat hem gewoon van houten balken en gaas maken. Ook een voordelige optie... ;)
 
Dank je, dat is inderdaad een goede tip, ik zal me er eens in verdiepen als ik tijd heb. :)
 
Dank je, dat is inderdaad een goede tip, ik zal me er eens in verdiepen als ik tijd heb. :)

Als je gewoon zoekt op voliere panelen aluminium kom je er wel. Ze worden ook vaak gebruikt als honden kennel e.d. en worden wel regelmatig 2e hands aangeboden. Nooit hier in de buurt, maar misschien wel in jouw omgeving... ;)
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan