Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator
Matatabi stokjes.
Puur Matatabi stokjes voor de onrustige kat
Matatabi kan worden gegeven als speelgoed; je kat speelt ermee, sommigen zullen erop gaan kauwen. Ook kunnen deze stokjes zorgen voor ontspanning. Op de plek waar het Matatabi stokje heeft gelegen, of restanten hiervan, kan je kat gaan rollen en wrijven. Na het spelen is je kat rustiger, de pupil zal verkleinen en er zal veel gewassen en geslapen worden. Het verwijderen van de bast van het stokje vergroot het effect. Nogmaals: geschikt voor je kat.

- Leidt af en ontspant, bij vernielzucht, bij stress
- Zorgen voor een rustgevende werking
- Helpen tegen stress, nervositeit en onrust
- Werken ook bij spanning
- Zeer geschikt voor stress bij meerdere katten in 1 ruimte
Meer informatie over PUUR Matatabi Rustgevende stokjes
Gebruik:
Niet vaker gebruiken dan 2-3 maal per week. Indien het stokje vaker verstrekt wordt kan er gewenning ontstaan en wordt het stokje minder interessant.

Als je kat is uitgespeeld, haal het stokje direct weg.

Matatabi kent geen schadelijke bijwerkingen. Het is mogelijk dat je kat sterk op het stokje reageert, echter is dit onschuldig. Indien de reactie als vervelend wordt beschouwd kun je stoppen met het geven van de stokjes. Indien je kat medicijnen gebruikt, is het raadzaam om vooraf een dierenarts te raadplegen.

Bij het optreden van problemen dient de behandeling te worden gestopt en is geadviseerd een dierenarts te raadplegen.
Puur_Matatabi_ka_4ec179699c9c2.webp

Ik geef deze zelf ook regelmatig aan mijn katten, sommige zijn er zot van en wrijven en bijten er op los mee.
Andere bezien het dan weer niet.

Het kan ze wat rust geven bij stress, heeft een feller uitwerking op de kat dan catnip, maar je kan het ermee vergelijken.

Mijn kat reageert helemaal niet op catnip. Is het dan de moeite dat ik het overweeg van aan te schaffen of niet?

Mijn kat reageert helemaal niet op catnip. Is het dan de moeite dat ik het overweeg van aan te schaffen of niet?
Als de kat niet reageert op catnip zou ik het niet aankopen.
Maar de matatabi stokjes zijn helemaal anders dat is geen catnip.
Nu kan het zijn dat je kat daarwel op reageert maar het kan zijn dat ze ook niet erop reageert, mss eens uitproberen.
Ik koop ze online bij medpets.nl of .be

Jammer genoeg werken deze stokjes niet op onze katten :(. Ze kijken er echt helemaal niet naar om, voor catnip en valeriaan zijn ze wel te vinden hoor ;).

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4