Hotspot kat.

Discussie in 'Gezondheid, Ziektes etc' gestart door Mary, 18 jul 2017.

1. Mary

Mary Kitten

Mijn kater Momo heeft open ronde wonden op zijn vacht/ huid. Hij heeft ze aan de zijkanten van zijn kop en ook op zijn rug. Het is volgens de dierenarts een allergie en hij heeft een prednison injectie gehad. Dat help heel goed. Maar na een half jaar is het nu weer nog erger terug. Ik weet niet meer wat te doen. Momo is ook nog eens onbehandelbaar. Ik kan hem niet insprayen of zalf in smeren dan wordt hij helemaal overstuur. De tweede prik prednison heeft niet geholpen. Morgen een telefooisch onderhoud met de D A. Heeft iemand suggesties?

2. mariska31176

mariska31176 Beheerder Medewerker
    Beheerder

het kan aan de voeding liggen
    misschien andere voeding proberen en kijken of het help

3. Catherine

Catherine Moderator Medewerker Moderator

Welke voeding geef je? Zou hem zowiezo over zetten op sensitive al en dat zes weken geven. Kan hij aan de wondes krabben dan zullen ze nooit echt goed genezen want hij krabt ze open elke keer. Dit ook omdat genezende wondes jeuken zoals bij ons. Prednisolane is cortisone en onderdrukt, spuit vind ik niet goed dan zou ik eerder de pillen geven eerst een nodige dosis en erna overgaan op half pilleke om de twee dagen als onderhoudsbeurt. Heb zelf een kat die dat neemt en is er heel goed bij. Vers vlees is vaak ook goed voor katten met huid problemen

Deel Deze Pagina