Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
ik heb nog wel een mooie foto van mijn seal point bicolor Mickey.
ik heb de foto ook in een grotere resolutie, mocht dat nodig zijn.
DSC_0025.webp

Wow weer zo'n mooi foto's. Ik denk ook dat hij de mand goed gaat vullen. Hij heeft ook al een heel mooi gewicht. Hij gaat precies ook graag op zijn ruggetje liggen. Dat doet zijn grote zus ook heel graag.

ja hé. in de winkel leek de mand nog immens groot, toen Merlijn er echter ging inliggen... maar dat zal het effect van zijn weelderige vacht wel zijn, ik kam hem soms in de mand zodanig dat er precies één wolk ragdoll ligt.

veel haar kom ik niet tegen, maar als ik hem kam of borstel (wat is eigenlijk het beste?) zitten er best wel haren los.
mss is hij op 6 maand nog te jong om al een volledige rui te hebben?
ik heb deze morgen nog gedacht toen ik naar hem keek hoe een mooie volle vacht hij al niet had. eigen kind schoon kind hé:p

Wij borstelen die van ons. Maar ook niet elke dag. Veel klitten geven ze ook niet. Dolly nooit en Snoesje af en toe onder zijn pootjes (oksels). Als er klitten in zitten dan nemen we natuurlijk een kam. :)

Een ragdoll moet veel vacht hebben, dat maakt ze zo mooi. Is hij ook niet in de rui nu? Bij ons kom ik overal haren tegen. :(
Bij ons is het op dit moment ook 1 grote haar parade overal.
Alles zit onder de haren we stofzuigen om de dag om alles zo haar vrij mogelijk te houden.

Ik zuig ook om de dag, maar dan heb je dat net gedaan gaan de mannen lekker achter elkaar aanzitten, stoeien en dan liggen er weer overal haren :ROFLMAO:
Ik neem het voor lief, net als op mijn kleren, met wassen gaat dat er niet af. Maar als ik ga eten dan neem ik een roller en haal de meeste haren aan de voorkant eraf zodat ik geen haren in mijn eten en dan wel binnen krijg :wtf:

Haha hier ook één en al haar elke dag, maar ik moet zeggen dat het meeste van de hond is!
Als je de stofzuiger hebt opgeruimd kan je hem wel weer pakken...

ik heb idd ook meer last van de korte stugge varkenshaartjes van Jozefientje (frans bulletje) dan van Merlijn.
maar eens hij volledig in zijn vacht zal zitten en wat ouder is, zal dat nog veranderen, als ik de reacties hier zo lees.

Phlooph ging pas verharen tegen zijn eerste verjaardag. Ik was onthutst van de hoeveelheid tumbleweeds in huis en het haar op mijn kleding.
Nu borstel ik hem 1 a 2x per week met de furminator en halleluja! Het is weer leefbaar.
Stofzuigen doet mijn man 1x per week en dat is voldoende. Zijn krabpaal, waar hij vaak bovenop ligt, moet ik 1x per week ontharen met een vochtig doekje met de stofzuiger ernaast. Dan wil Phlooph zelf ook dolgraag gestofzuigd worden, dus overlast heb ik gelukkig niet meer.

Eerst dacht ik dat de furminator ook vastzittende haren uittrok, dus vóór het kopen heb ik in de dierenwinkel mijn eigen scalp (ik heb dun, makkelijk uitvallend haar) met de furminator geborsteld, en er zat niet 1 haar in.

Phlooph ging pas verharen tegen zijn eerste verjaardag. Ik was onthutst van de hoeveelheid tumbleweeds in huis en het haar op mijn kleding.
Nu borstel ik hem 1 a 2x per week met de furminator en halleluja! Het is weer leefbaar.
Stofzuigen doet mijn man 1x per week en dat is voldoende. Zijn krabpaal, waar hij vaak bovenop ligt, moet ik 1x per week ontharen met een vochtig doekje met de stofzuiger ernaast. Dan wil Phlooph zelf ook dolgraag gestofzuigd worden, dus overlast heb ik gelukkig niet meer.

Eerst dacht ik dat de furminator ook vastzittende haren uittrok, dus vóór het kopen heb ik in de dierenwinkel mijn eigen scalp (ik heb dun, makkelijk uitvallend haar) met de furminator geborsteld, en er zat niet 1 haar in.

Ik heb zelf ook een furminator, ik heb 1 keer mijn maine coon er mee gedaan, ik was een beetje te lang doorgegaan, en ze had bijna geen haar meer over...
Mijn zus is dierenartsassistente en ze zegt ook dat de furminator alleen maar zorgt dat er meer haar voor terugkomt o.i.d.
Ik kan nu gewoon maar met zo'n ijzeren kam. En als het echt heel erg is, dan gaan ze naar de kattentrimmer, ideaal is dat!

Ik heb zelf ook een furminator, ik heb 1 keer mijn maine coon er mee gedaan, ik was een beetje te lang doorgegaan, en ze had bijna geen haar meer over...
Mijn zus is dierenartsassistente en ze zegt ook dat de furminator alleen maar zorgt dat er meer haar voor terugkomt o.i.d.
Ik kan nu gewoon maar met zo'n ijzeren kam. En als het echt heel erg is, dan gaan ze naar de kattentrimmer, ideaal is dat!

Tja, ik zelf heb er echt alleen maar positieve woorden voor over. Maar ik kam Phlooph dan ook maar ongeveer 5 minuten, 2x per week.
De test op mijn eigen hoofd was voor mij doorslaggevend want ik moet toegeven, dat ik het niet echt vertrouwde toen ik op het filmpje zag hoeveel haar er van de poezen af kwam.
Misschien is het niet voor elke vacht geschikt, dat zou kunnen. Poezenvachten zijn even verschillend als menselijke haardossen.

Tja, ik zelf heb er echt alleen maar positieve woorden voor over. Maar ik kam Phlooph dan ook maar ongeveer 5 minuten, 2x per week.
De test op mijn eigen hoofd was voor mij doorslaggevend want ik moet toegeven, dat ik het niet echt vertrouwde toen ik op het filmpje zag hoeveel haar er van de poezen af kwam.
Misschien is het niet voor elke vacht geschikt, dat zou kunnen. Poezenvachten zijn even verschillend als menselijke haardossen.
Ik ben ook erg tevreden over de furminator. Ik heb hem aangeschaft voor mijn htk Kira omdat ze nogal eens klitten had. Maar voor Micka en Tigra werkt hij ook geweldig! Pipha bostel ik niet of nauwelijks, zei heeft een vrij korte vacht en ook weinig last van losse haren.

Ik vermoed Merlijn echt wel van choc te zijn sinds ook Lemon choc en lilac draagt? Weet ook niet hoe ze lilac draagt maar ze draagt het in ieder geval.
Ola wat lees ik hier heeft Lemon ook Choc en Lilac? Lily dan ook waarschijnlijk? ... bizar toch al die kleurtjes

btw Lily mag ook altijd dienen als foto materiaal

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3