Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
sangels

sangels

Actieve kat

Hallo allemaal,

Ik ben Sharon en wij hebben thuis 3 Ragdolls. 2 heren en 1 dame. 1 van de heren heeft een veel dikkere vacht dan de andere 2. Hierdoor heeft hij af en toe wel eens klitten en die kan ik er vaak goed uit halen. Maar tegenwoordig heeft hij geen klitten meer in zijn vacht zitten maar meer een soort van samengedraaide stukken vacht. Het zijnecht geen klitten (die kan ik echt wel herkenne) maar ik heb geen idee wat het wel is en wat ik eraan kan doen. Als ik hem gekamd heb heeft hij ze een paar uur later weer. Ook vind hij het kammen op zijn buik niet fijn en daar heeft hij ze ook.

Om een lang verhaal kort te maken.. Ik wil graag weten wat ik hier aan zou kunnen doen en of andere het misschien herkennen?

Ik ben benieuwd

MayaBlue

MayaBlue

Kompleet gek van katten

Hey Sharon,

Ik weet niet of je al eens naar een trimmer bent geweest. Nu dat haar dat wat samen 'draait' sommige Ragdoll castraten hebben dit. Wat je kan doen om zijn ongemak daarin wat te verhelpen of wat minder te maken is hem eens laten plukken bij een trimmer. Dit zal zijn vacht niet enkel een enorm stuk uitdunnen en hem beter doen voelen. Maar het neemt ook veel van de dode vacht die nu op je lieverd zit er uit ;).

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ik weet niet of dit te maken heeft gehad met de plotste hitte maar mijne ragdoll zijn vacht was ellendig koekte precies samen.
Het is allemaal heel snel gegaan en daardoor zit hij aan ene kant van zij zijkant met heel uitgedunde vacht ge ziet zijn huid erdoor.
Vroeger had hij mooie dikke vacht en kraag nu is hij lelijk en dun in zijn vacht.
Onze brit die nooit klitten heeft heeft ook last ervan gehad, vacht die precies ging samen plakken en plukken maakte.
Onze ragdoll had wel af en toe eens een klit maar niks ergs maar deze zomer is het erg.
Ik heb alles eruit gekamd gekregen het loste gewoon, daarmee nu dunne vacht

B

Boaz

Kitten

Hallo,

Mag ik vragen welke krabpaal jullie hebben voor de ragdolls? Ik ben op zoek naar een stabiele stevige krabpaal die ong 20 kg kan dragen.

Groetjes esther

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Petfun wij willen niks anders meer.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ik krijg momenteel geen foto's geladen op het forum. Maar ik heb de Inga. Echt super kwaliteit, dikke vol houten stammen, stevige sisal. Kan tegen een stootje.
Keuze uit verschillende diktes van palen en je kan zelf samenstellen ok duur maar goedkoop als je denkt over al die jaren je nieuwe koopt bv die goedkoper zijn.

Bovenaan Onderaan