MayaBlue
Ik hou van katten
Die van ons eten ook graag Tinlo konijn de natuur is niet zo geliefd en liefst van al hebben ze nog graag de diertjes zo. Dus een heel konijn etc
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi,
Ik heb vandaag BARF gekocht. Ik had alleen droogvoer van iams en natvoer van whiskas, maar door deze verhalen wil ik mijn katjes ook op rauw. Zeker omdat Dutchess nog erg klein is vergeleken Nino, hoop ik dat ze hier meer voeding uithaalt. Want dat kan ze wel gebruiken.
Ik wil dan het rauw geven ipv natvoer. En de brokjes erbij, al eten ze daar niet veel van. Ik ben benieuwd!![]()
Bedankt!Heehoi
Succes met het overstappen.
Vergeet niet dat dit best wel een intensief project kan zijn en met braken gepaard kan gaan omdat hun systemen iets totaal anders moeten doen met rauw voer dan dat ze gewend waren.
Als ze iets niet direct eten, wil dat niet zeggen, dat ze "het niet lusten". Dat is mijn ervaring.
En wat ook belangrijk schijnt te zijn voor het welslagen van het overstappen, is dat je 3,5 á 4 uur tussen verschillende soorten voer moet laten; hebben ze eenmaal wat brokjes gegeten, dan dus niet kort daarop weer rauw voeren (en andersom ook).
Inmiddels eten die van mij alle vogelsoorten (met huid en haar), en ook konijn. Rund wil nog niet zo en zalm/makreel alleen maar als het met kip gemengd is.
Rauwe koolvis van de supermarkt vinden ze wel heel lekker.
Ik ben in ieder geval blij dat ik het heb vol kunnen houden want soms was dat niet makkelijk. Ik moet toegeven, het hebben van een hondje maakt het ook iets simpeler, omdat een hond de opgedroogde en afgewezen restjes gewoon kan eten, ook al is het niet helemaal fris meer.
Maar buiten de verkleinde kans op nierstenen is de beschaafde, tot geen geur van de drollen wel hetgeen waar ik nog het meest blij mee ben. Al met al: hou je taai en nogmaals, veel succes!
Bedankt!
Kan ik tot aan mijn natvoer op is, s'morgens natvoer en rond 18 uur rauw en dan rond 23 uur brokjes? Of is het beter om helemaal geen natvoer meer te geven? Ps. over konijn eten gesproken, moet ik me zorgen maken over mijn twee LEVENDE (haha) konijnen?
Hoi, weer even een update..
Ik geef Nino en Dutchess elke ochtend samen 1 zakje natvoer. S'middags krijgen ze allebei zo'n 35 gram KVV per kitten en dan S'avonds weer een zakje natvoer delen. Verder staan er wel brokjes, maar alleen Nino eet hier wat van. Dutchess trekt d'r neus ervoor op. Het KVV gaat er prima in!
Ben wel blij, Dutchess is nog een klein kitten wat nog lekker mag bijkomen. Het eten gaat haar steeds beter af en eet nu haar bakjes leeg!
Okee, ik wil dat ook wel proberen, dan begin ik wel met kippenvleugeltjes, dat vind ik het minst vies haha.Wat leuk dat het meteen goed gaat! Zelf wissel ik KVV wel af met wat grotere stukjes vlees, zodat ze ook kunnen kauwen, hetgeen goed is voor schone tanden en goed tandvlees. Kippenhartjes in 3 stukjes gaan er goed in. Runderhart begint ook te wennen. Kalkoenfilet is de absolute favoriet. Kippenlevertjes moeten erg vers zijn, anders mag de hond ze hebben van de kattenmannen. Kippen- en eendenvleugels vinden ze ook heel lekker. Die kneus ik eerst flink met de hamer. Dat doe ik in de tuin, met de vleugels in een plastic boodschappentasje en daar een handdoek omheen. Wist je dat rauwe botten heel goed voor ze zijn? Ongevaarlijk ook. Maar NOOIT gekookte botjes geven.
In KVV zitten ook aardig wat stukjes bot, daar hoor je ze dan wel op knarsen.
Het geeft mij altijd een goed gevoel als ik ze op zo'n natuurlijke manier zie eten.
Hoi Anja, zou je misschien een foto kunnen maken van de verpakking van de kippenvleugtjes van de AH? Klinkt misschien dom, maar ben bang dat ik anders het verkeerde koop :pIk wil morgen de dames kippenvleugeltjes geven ben heel benieuwd, en ik vind het ook spannend, beetje eng met de botjes !
Ayunda blijkt namelijk al tandsteen te hebben omdat de gekochte barf toch te fijn is voor de tanden schoon te maken met kauwen.
Ga nu twee tot drie keer per week kippen vleugeltjes geven.
Helaas kan ik hier in de buurt geen kippen nekken krijgen dat had ik ook wel graag willen geven, de vleugeltjes verkopen ze hier ook niet overal, bij de slager hadden ze wel wat maar dan ingevroren da's dan weer wat lastig, eerst maar een beetje ontdooid om ze van elkaar te halen en de stukken weer terug in de vriezer.
Ik zag dat AH ze wel verkoopt dus volgende keer daar even kijken dan kan ik ze per stuk invriezen.
Laat wel weten hoe het gegaan is :)
Ik heb ze nog niet gekocht, had even op internet gezocht bij de AH en daar had ik ze gezien.Hoi Anja, zou je misschien een foto kunnen maken van de verpakking van de kippenvleugtjes van de AH? Klinkt misschien dom, maar ben bang dat ik anders het verkeerde koop :p
Dankjewel! EN dan gewoon de verse neem ik aan, niet de diepvries. En hoeveel zou ik dan ongeveer kunnen geven? Ze zijn bijna 14 weken oud.Ik heb ze nog niet gekocht, had even op internet gezocht bij de AH en daar had ik ze gezien.
Had eerst bij de Jumbo gevraagd maar die hebben alleen de gemarineerde omdat de neutrale niet verkochten, ook wel logisch wat zoveel vlees zit er niet op.
Ik heb de link voor je Kipvleugels online bestellen | AH.nl daar staan ze bij.
Ik wil de verse halen maar wel invriezen wat teveel is, later op kamertemperatuur laten ontdooien.Dankjewel! EN dan gewoon de verse neem ik aan, niet de diepvries. En hoeveel zou ik dan ongeveer kunnen geven? Ze zijn bijna 14 weken oud.
Dat ga ik experimenteren haha.. ik ga het eerst alleen geven.Oké, en dan gewoon 1 per keer? En doe je het dan in combinatie met KVV of geef je het gewoon tussendoor. Ik ben echt een leek op gebied van rauwBen al blij met KVV, lekker simpel haha