Rauw vlees De heren gaan weer smullen en kluiven

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Ik wil morgen de dames kippenvleugeltjes geven ben heel benieuwd, en ik vind het ook spannend, beetje eng met de botjes !
Ayunda blijkt namelijk al tandsteen te hebben omdat de gekochte barf toch te fijn is voor de tanden schoon te maken met kauwen.
Ga nu twee tot drie keer per week kippen vleugeltjes geven.
Helaas kan ik hier in de buurt geen kippen nekken krijgen dat had ik ook wel graag willen geven, de vleugeltjes verkopen ze hier ook niet overal, bij de slager hadden ze wel wat maar dan ingevroren da's dan weer wat lastig, eerst maar een beetje ontdooid om ze van elkaar te halen en de stukken weer terug in de vriezer.
Ik zag dat AH ze wel verkoopt dus volgende keer daar even kijken dan kan ik ze per stuk invriezen.
Laat wel weten hoe het gegaan is :)

Anja, zitten er wellicht granen of andere koolhydraten in de brokjes? Van kvv/barf krijgen poezen namelijk nul zero zip tandsteen. Er zijn ook brokken die van 100% vlees zijn gemaakt en ook deze veroorzaken geen tandsteen. Orijen bijvoorbeeld.
Ik geef de botten vooral voor het tandsteen van ons hondje; Ze eten in de basis allemaal hetzelfde maar de hond heeft, in tegenstelling tot de katten nog aanvulling nodig in de vorm van groenten. In de tuin eet hij zich klem aan appels en aardbeien en ik vermoed dat deze de oorzaak van zijn tandsteen zijn. De katten krijgen geen groenten/fruit en hebben dus hagelwitte, steenvrije tanden.
 
Ik weet niet waar jullie wonen, maar in Bergen op Zoom zit het bedrijf Degomeat, dat een enorm assortiment kvv en vlees verkoopt. Omdat ik zelf 3 dieren heb, heb ik een apart 50 liter vriezertje aangeschaft en bestel ik ongeveer 28 á 30 kilo per keer (oftewel 100 euro, geen verzendkosten) De producten zijn geweldig goed en veeeel voordeliger dan elders. Maar als je in de buurt woont kun je het zelf gaan halen.
 
Ik weet niet waar jullie wonen, maar in Bergen op Zoom zit het bedrijf Degomeat, dat een enorm assortiment kvv en vlees verkoopt. Omdat ik zelf 3 dieren heb, heb ik een apart 50 liter vriezertje aangeschaft en bestel ik ongeveer 28 á 30 kilo per keer (oftewel 100 euro, geen verzendkosten) De producten zijn geweldig goed en veeeel voordeliger dan elders. Maar als je in de buurt woont kun je het zelf gaan halen.
Ik heb graanvrij brokken, ben pas over gegaan naar Canagan eerst had ik Power of Nature maar dat voer kon Khalida niet verdragen en had er voortdurend diarree van, de kant en klaar barf is te fijn om tandsteen te voorkomen.
Daarom moet ik bij gaan geven met grotere stukken met bot enz.
Wij wonen in Limburg, waar ik de barf haal heeft helaas geen kippen nekken enz, hij dacht er wel over om het aan te schaffen maar dat kan alleen als er genoeg vraag naar is, het is een klein dorpje dus zal lastig zijn denk ik.
Daarom moet ik het zoeken bij slagers of supermarkten.
Ik wil nog niet teveel op voorraad wil eerst weten wat ze lusten ;)

Daarbij zijn het geen grote vlees eters, ze eten nog steeds veel brok.
Op zich is dat wel handig die kan ik laten staan vooral als ik weg ben, maar wat mij betreft mag het wat meer vlees zijn.
Ik weet dat ze gek zijn op kipfilet dus ga ervan uit dat ze de vleugeltjes ook lusten maar dat ga ik vandaag zien, straks ga ik ze het geven, ben benieuwd !
 
Ik heb graanvrij brokken, ben pas over gegaan naar Canagan eerst had ik Power of Nature maar dat voer kon Khalida niet verdragen en had er voortdurend diarree van, de kant en klaar barf is te fijn om tandsteen te voorkomen.
Daarom moet ik bij gaan geven met grotere stukken met bot enz.
Wij wonen in Limburg, waar ik de barf haal heeft helaas geen kippen nekken enz, hij dacht er wel over om het aan te schaffen maar dat kan alleen als er genoeg vraag naar is, het is een klein dorpje dus zal lastig zijn denk ik.
Daarom moet ik het zoeken bij slagers of supermarkten.
Ik wil nog niet teveel op voorraad wil eerst weten wat ze lusten ;)

Daarbij zijn het geen grote vlees eters, ze eten nog steeds veel brok.
Op zich is dat wel handig die kan ik laten staan vooral als ik weg ben, maar wat mij betreft mag het wat meer vlees zijn.
Ik weet dat ze gek zijn op kipfilet dus ga ervan uit dat ze de vleugeltjes ook lusten maar dat ga ik vandaag zien, straks ga ik ze het geven, ben benieuwd !

Ja, in de zomer moet je best oppassen dat vers vlees niet te lang staat en maar kleine beetjes tegelijk geven. Ik werk thuis, dus ben er altijd, zodat het niet zo'n probleem is.
Zelf ben ik nu 6 maanden bezig met vers vlees en brokken afbouwen, want ook hier worden de brokjes nog steeds erg gewaardeerd, terwijl voor sommige vleesmaaltijden nog weleens de neus wordt opgehaald. Steevast krijgen ze om 11 uur 's-avonds wat brokjes en om 22:55 komen ze me daarvoor al halen. :LOL: Stiekem geef ik ze steeds minder en ik merk dat ze nu (pas) af en toe nog wat van de brokken laten staan! Een uurtje later ga ik de trap op naar bed. Bovenaan de trap slaapt de hond in een babybedje, dus die gaat mee. Hij krijgt dan een dentastick in bed en sinds de katten daar achter zijn volgen ze in processie. En gaan afwachtend zitten. Ik heb dus maar dentabrokjes aangeschaft maar als die op zijn, krijgen ze om 11 uur gewoon wat vlees en hun 10 Orijen brokjes op de overloop bij de hond.
Gek he, vroeger kon je kippennekken gewoon bij de poelier op de markt halen en de slager had ook van alles.
Jij voert Tinlo hè Anja? Heb je al eens aan Carnibest gedacht? Dat is een stuk groffer, beetje droger en ik heb begrepen dat kieskeurige dieren het zelfs erg lekker vinden.
 
Ja, in de zomer moet je best oppassen dat vers vlees niet te lang staat en maar kleine beetjes tegelijk geven. Ik werk thuis, dus ben er altijd, zodat het niet zo'n probleem is.
Zelf ben ik nu 6 maanden bezig met vers vlees en brokken afbouwen, want ook hier worden de brokjes nog steeds erg gewaardeerd, terwijl voor sommige vleesmaaltijden nog weleens de neus wordt opgehaald. Steevast krijgen ze om 11 uur 's-avonds wat brokjes en om 22:55 komen ze me daarvoor al halen. :LOL: Stiekem geef ik ze steeds minder en ik merk dat ze nu (pas) af en toe nog wat van de brokken laten staan! Een uurtje later ga ik de trap op naar bed. Bovenaan de trap slaapt de hond in een babybedje, dus die gaat mee. Hij krijgt dan een dentastick in bed en sinds de katten daar achter zijn volgen ze in processie. En gaan afwachtend zitten. Ik heb dus maar dentabrokjes aangeschaft maar als die op zijn, krijgen ze om 11 uur gewoon wat vlees en hun 10 Orijen brokjes op de overloop bij de hond.
Gek he, vroeger kon je kippennekken gewoon bij de poelier op de markt halen en de slager had ook van alles.
Jij voert Tinlo hè Anja? Heb je al eens aan Carnibest gedacht? Dat is een stuk groffer, beetje droger en ik heb begrepen dat kieskeurige dieren het zelfs erg lekker vinden.
Ik zit een beetje vast aan Tinlo of Naturis andere merken verkoopt deze winkel niet en hij is voor mij redelijk in de buurt ongeveer een kwartiertje heen.
Maar zal eens kijken waar het te koop is.

Heb even gekeken er zijn er wel hier in de buurt die Carnibes hebben, eens een keer daar gaan kijken wat ze allemaal hebben, eerst maar op maken wat ik nu heb :happy: veer een gedeelte en dan meng ik het ermee.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit een beetje vast aan Tinlo of Naturis andere merken verkoopt deze winkel niet en hij is voor mij redelijk in de buurt ongeveer een kwartiertje heen.
Maar zal eens kijken waar het te koop is.

CARNIBEST Natuurvoer - voor hond, kat en fret Veel verkooppunten in Limburg. Vaak bij mensen thuis. Ik lees net dat het zelfs voor menselijke consumptie geschikt is.
 
CARNIBEST Natuurvoer - voor hond, kat en fret Veel verkooppunten in Limburg. Vaak bij mensen thuis. Ik lees net dat het zelfs voor menselijke consumptie geschikt is.
Ja die had ik ook gevonden.

Ik heb ze net een vleugeltje gegeven, ze zijn er dol op.
Alleen wel lastig eten voor ze, ik had het met een mes al wat bewerkt, vooral het vel is taai.
Maar ze kauwen wel lekker erop dus de tanden worden goed gepoetst haha....
De kip wordt door de hele woonkamer gesleept dat wordt dweilen straks.
Er blijft wel veel over merk ik, hoewel Khalida is weer terug gekomen om verder te eten terwijl ik dit typ.

Ik heb nog geprobeerd om met een hamer zoals jij dat doet stuk te slaan maar het floept alle kanten op in het zakje haha.....lukt niet echt.
 
Geweldig, dat ze het lekker vinden!
Haha, ja dat hameren is een vaardigheid die ik ook heb moeten leren! Stevig een handdoek of zoiets om het geheel heen, om dat floepen een beetje in te dammen en dan met je vingers de dikke bulten bot zoeken om een flinke beuk op te geven. Pas op je vingers! O ja en daarna knip ik het met zo'n stevige keukenschaar met zo'n rode punt. En ik ben van plan om een zogenaamde "wildschaar" te gaan kopen. ik herinner me dat nog van vroeger, toen waren die dingen heel hip om gebraden kalkoenen te lijf te gaan. Eéndagskuikentjes kun je gewoon bij Pet's Place kopen. Die knip of snijd ik met mijn ogen dicht, (ocharm) want in zijn geheel weten de heren niet wat ze ermee aan moeten, maar in stukken ervaren ze het als een delicatesse. Gelukkig wil niemand het kopje opeten, dus dat gaat in de kliko.
 
Vandaag voor de tweede keer kippenvleugel gegeven.
Het ging vandaag super goed, Khalida had het kleinste stuk van de vleugel en heeft het helemaal op gegeten met bot en al, vond het wel een beetje griezelig.
Ayunda had het dikkere stuk met groot bot, zij heeft het helemaal op het bot na op gepeuzeld.
Ze hebben heerlijk zitten kauwen :happy: ben super trots op mijn dames.
Ik had ze ieder de helft gegeven omdat ze de vorige keer zo geknoeid hadden.
Heb het vandaag in de ren gegeven zodat ik niet weer met de dweil door de kamer moest ;)
De volgende keer krijgen ze ieder een hele.
 
Vandaag voor de tweede keer kippenvleugel gegeven.
Het ging vandaag super goed, Khalida had het kleinste stuk van de vleugel en heeft het helemaal op gegeten met bot en al, vond het wel een beetje griezelig.
Ayunda had het dikkere stuk met groot bot, zij heeft het helemaal op het bot na op gepeuzeld.
Ze hebben heerlijk zitten kauwen :happy: ben super trots op mijn dames.
Ik had ze ieder de helft gegeven omdat ze de vorige keer zo geknoeid hadden.
Heb het vandaag in de ren gegeven zodat ik niet weer met de dweil door de kamer moest ;)
De volgende keer krijgen ze ieder een hele.

Gepaste trots zou ik zeggen! Wat zullen jullie genieten van de kluiftafelrelen van de kleine huistijgerinnen.
 
Ook ik heb ze vandaag een kippenvleugeltje gegeven. En ook met succes! Voor Nino, zo mooi om te zien hoe die lekker aan het kluiven is. Dutchess hield het na een tijdje voor gezien. Die vond het volgens mij al vies om het met haar pootje aan te raken... dametje. Nino is nog steeds lekker bezig. Alleen ook ik kan zo mijn gang dweilen. Het begon met het vleugje op het bord en het eindigt met het vleugeltje op de grond en nino op het bord..
 
Ook ik heb ze vandaag een kippenvleugeltje gegeven. En ook met succes! Voor Nino, zo mooi om te zien hoe die lekker aan het kluiven is. Dutchess hield het na een tijdje voor gezien. Die vond het volgens mij al vies om het met haar pootje aan te raken... dametje. Nino is nog steeds lekker bezig. Alleen ook ik kan zo mijn gang dweilen. Het begon met het vleugje op het bord en het eindigt met het vleugeltje op de grond en nino op het bord..
Wat goed zeg, ik geef ze nu alle twee de helft van een vleugeltje want soms is een net te veel, en dat gaat helemaal op met bot en al.
Misschien moet Dutchess nog even wennen.
Misschien kun je ze op een andere plaats de vleugeltjes geven, ik geef ze het nu in de ren buiten hoef ik niet meer te dweilen.
 
Kom te weten dat Darf grover is , dus beter voor het gebit.
Hoor ook dat sommigen Tinlo niet meer willen eten omdat er wat veranderd is in de samenstelling.

Op het ogenblik heb ik ook Tinlo , maar heb nog niets gemerkt, geef ook Carnibest Cattery, zijn ze helemaal wezenloos van.
Ga ook wat Degomeat aanschaffen, schijnt ook goed te zijn.
Kippen nekjes zijn inderdaad ook heel goed voor het gebit.


Ik krijg mijn grote rollen van een kilo op nog geen 5 minuten door en helemaal bevroren.
Heb een zaagmes , met het zaagmes zaag ik een gleuf , dan met een goed hakmes en klaar is kees, laat het nooit wat ontdooien.
 
Kom te weten dat Darf grover is , dus beter voor het gebit.
Hoor ook dat sommigen Tinlo niet meer willen eten omdat er wat veranderd is in de samenstelling.

Op het ogenblik heb ik ook Tinlo , maar heb nog niets gemerkt, geef ook Carnibest Cattery, zijn ze helemaal wezenloos van.
Ga ook wat Degomeat aanschaffen, schijnt ook goed te zijn.
Kippen nekjes zijn inderdaad ook heel goed voor het gebit.


Ik krijg mijn grote rollen van een kilo op nog geen 5 minuten door en helemaal bevroren.
Heb een zaagmes , met het zaagmes zaag ik een gleuf , dan met een goed hakmes en klaar is kees, laat het nooit wat ontdooien.
Is dat zo is Tinlo veranderd ? dat verklaart misschien waarom de dames bij de laatste doos die ik kocht zo zitten te knoeien met het vlees en het niet meer graag eten.
Weet je hoelang dat al is ?
 
Ik heb ze vandaag voor het eerst kippen nek gegeven, Khalida eet het op maar Ayunda trok haar neus op en at het niet.
Ze zijn wel alle twee gek op kippen vleugeltjes.
 
Ik hoorde het pas deze week Anja , er zijn er nog die niet tevreden zijn en waarvan de dieren het eten gewoon laten staan, sommige zeggen ook dat het stinkt.
 
Ik hoorde het pas deze week Anja , er zijn er nog die niet tevreden zijn en waarvan de dieren het eten gewoon laten staan, sommige zeggen ook dat het stinkt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit aan geroken heb haha.... maar ze zijn de laatste tijd erg aan het knoeien en dat terwijl Khalida altijd de goede barf eter hier was en nu opeens niet meer.
Ik wil dan ook gaan kijken naar ander vlees wat grover is.
 
Ook zijn er die klagen over diarree en overgeven , wou het toch even melden.(y)
 
Heb deze morgen met de fabrikant van Tinlo barf gebeld , heb gemeld dat ik ook problemen heb met het geven van dit voer.

Deze morgen diarree bij mijn oudje van een beetje dat ik er had in gedaan , ook overgeven en mijn 2 Britten die het niet willen.

Heb gezegd dat ik al veel klachten heb gelezen over Tinlo , en dat mensen overstappen naar andere voeding.
Ook dat er bij sommigen een vreemde reuk aan zit.

Ook gemeld dat ik dit ook niet meer neem, zolang ik nog klachten hierover hoor, dat ik betaal voor goede voeding voor mijn dieren.

Ze gaan het helemaal onderzoeken wat er is gebeurd en ik hoor het nog wel.
Wou dit toch even melden.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan