Welke brokken voeren jullie?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Ik geef nu intussen een andere brok dan hier al tussen stond denk ik, de katjes krijgen hier Arden Grange en Lemon met haar gevoelig maagje doet het hier super op ;). Ze heeft nu een stabiel gewicht van 4 kg voor een kattin van 1 jaar, waar we voordien bleven hangen op 2,7 kg :D dus ik ben er heel tevreden van, ze spuugt niet meer, geen vuile broek niets.

Saphira staat nu nog op RC Kitten omdat ze dit ook bij de fokker kreeg.
Als de zak bijna leeg is gaat ze geleidelijk over naar een kitten-brok.

Bones is een zeer gevoelig ventje qua brokken. RC komt er voor hem nooit meer in huis.
Hij , eigenlijk zijn maagje, reageert daar heel sterk op met overgeven, in de eerste 2 weken gaat het dan nog wel met 1 hooguit 2 keer overgeven maar dan na wordt het steeds vaker en dat is van mij niet nodig. Dus ik ben overgestapt op Sanabelle, eerst Sensitive Lam en nu Sensitive Gevogelte, maar als die zak leeg is gaat hij en Dax (eten altijd dezelfde brokjes) op Sanabelle No Grain.
En bij Sanabelle reageert Bones zijn maagje totaal niet, geen enkel keer overgeven vanwege het voer. :D

Saphira snuffelt heel af en toe aan de brokjes van haar broers maar loopt dan lekker naar haar eigen bakje. Ze eet die brokjes van haar broers niet.

Andersom is een ander verhaal. De jongens eten heel af en toe uit haar bakje. Ze denken dat ze dit stiekum kunnen doen, maar niet als ik thuis ben :whistle: Ik heb het door als een van de jongens de brokjes van Saphira eet, ze maken meer lawaii bij dat bakje dan zij hahahaha:ROFLMAO:
Het enige wat ik dan hoef te doen is het volgende te zeggen:
"Dat is de verkeerde trog, naar je eigen trog" en dan druipen ze af naar hun eigen trog of te wel etensbak. Dit gebeurde in het begin vaker dan nu, 7 weken later, gebeurd het nog een hele enkel keer.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4