Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Welke brokken voeren jullie?

J

Jessica

Gast
Gast
Nu ben ik ook benieuwd welke brokjes jullie voeren aan de katten.

Hier krijgen ze Freitag's best mael en dan de smaak Lam en Rijst. Heb hier ook een tijde Royal canin fit gevoerd maar daar gingen ze van aan de diarree. De FBM brokjes vinden ze heerlijk en ben er zeer tevreden over. :)

Merlijn

Merlijn

Kompleet gek van katten

dat merk hebben we niet in België denk ik, tenzij het via zooplus kan besteld worden?
ik ben graanvrije soorten aan het uitproberen, tot nu heb ik er nog geen gevonden waar ze even enthousiast op reageren als op de RC Exigent die ik hen vroeger gaf.

MayaBlue

MayaBlue

Kompleet gek van katten

Hier staan ze voorlopig op Applaws maar we gaan Arden grange eens proberen want op Applaws is het nog niet wat het moet zijn.

Merlijn

Merlijn

Kompleet gek van katten

Hier staan ze voorlopig op Applaws maar we gaan Arden grange eens proberen want op Applaws is het nog niet wat het moet zijn.
lap hé, nu ga ik echt wachten hoor tot je hiermee resultaat hebt. Ik heb nu al een aantal merken en smaken geprobeerd omdat er altijd wel iemand positief was over een voer dat ik nog niet kende, ... met als gevolg dat ik nu een voorraad staan heb om het eerste half jaar een cattery te kunnen voorzien, haha.
gelukkig kan ik de katten in de familie ook blij maken met al die brokken. ik ga nu even op mijn tanden bijten en wachten op je uiteindelijke resultaat met Arden Grange.
is dat trouwens een merk dat je via zooplus kan bestellen?

Merlijn

Merlijn

Kompleet gek van katten

vergelijkbaar van prijs met RC, en als het dan graanvrij is, en Lemon kan het goed verteren, ja waarom niet. ga je Kitty nog moeten overtuigen om dit ook te willen proberen?

MayaBlue

MayaBlue

Kompleet gek van katten

Goh, niet echt moeten overtuigen he, ik kan het nieuwkomertje altijd eventjes op applaws zetten en dan rustig aan mengen als dit droogvoer voor Lemon werkt eerst zien he :D

MayaBlue

MayaBlue

Kompleet gek van katten

Ik kan ook nog Nutrivet, Orijen (heeft Luna vroeger gegeten ) en Granatapet proberen en dan loop ik op mijn laaste hoop een beetje :D

Merlijn

Merlijn

Kompleet gek van katten

Goh, niet echt moeten overtuigen he, ik kan het nieuwkomertje altijd eventjes op applaws zetten en dan rustig aan mengen als dit droogvoer voor Lemon werkt eerst zien he :D
dat vind ik geweldig, het nieuwkomertje! alsof ze er al bijna is hé. ik ga nog even afwachten hoor, hoe Lemon het doet op het nieuwe merk, voor ik al begin uit te kijken naar nieuwe kittenbrokjes:c

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Bij mij kregen ze allebei RC Appetit Control, maar ik heb Bones nu op Perfect Fit In-Home gezet en hij vind die lekker.
Hij ging steeds vaker overgeven vanwege de RC, en dat vind ik niet nodig. Ik heb ook Smilla geprobeerd.
Die eet hij wel maar met tegen zin duurt 15 minuten eer hij zijn schaaltje echt leeg heeft en dan heb ik de helft door de keuken/kamer gegooid
zodat hij er achter aan gaat, als "snack" eet hij de brokjes wel maar direct uit zijn schaaltje niet, vreemd maar ja dat is typisch Bones.
Dax krijgt dus de Smilla als hij de RC heeft opgemaakt wat nog een dag of 7 is, en Dax heeft geen problemen met RC , hij geeft niet over.

Ik ben voor de Perfect Fit In-Home gegaan omdat ik pas een proef zakje heb gehad en die vond Bones (en Dax ook) zo lekker dat ik hem die maar nu geef.
En het is er zelfs in 2 smaken, de roze is met zalm en de blauwe is met kip. De zalm smaakt eet hij heel graag, zijn schaaltje is nu altijd weer zo leeg.

MayaBlue

MayaBlue

Kompleet gek van katten

Goh :D ja ik loop al een beetje vooruit op mezelf he :D

MayaBlue

MayaBlue

Kompleet gek van katten

Bij ons zou ik het ze allemaal graag geven maar Lemontje kan geen graantjes verteren dus graanvrij en rauw voor iedereen hier. Luna vindt dit wel niet erg want ze smult graag van haar rauw maar ze is wel mager aan het worden :( ze is een halve kilo kwijt.

Merlijn

Merlijn

Kompleet gek van katten

oesje, dat is geen plezant neveneffect hé zeg van rauw geven.
ik zie me ook nog niet zo gauw alleen maar rauw meer geven juist om die reden, als ze er dan minder van eten dan ze nodig hebben om op gewicht te blijven... Merlijn weegt nu goed door omdat hij het beste van alles naar binnen werkt natuurlijk, de snoeper. én brok én natvoer én kvv én moutsnoepjes. en ik ben content als ik hem goed zie eten.

L

Lotte

Helemaal gek van katten

Hier krijgen ze carocroc lam/rijst,zijn er meerdere die met deze brok ervaring hebben?

Sijbeco

Sijbeco

Kat

Ik geef mijn Ragdoll Royal Canin sensitive of indoor Fit 32 en vindt hij lekker, bestel ze bij Zooplus.nl, vandaag besteld en morgen in huis en ook meteen het Catzand.

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Ik gaf mijn raggies Royal Canin Sterilised Appetit Control (via zooplus altijd gekocht), nu blijkt dat Bones daar geregeld van moest overgeven.
Heb toen Smilla geprobeerd (ook bij zooplus vandaan), maar hier raakten zowel Bones las Dax van aan de diarree en Dax moest daar van overgeven.
Heb nu dus 2 en halve zak , dus 10 kilo, van over. Dus als iemand die wil overkopen laat het me maar weten door een prive conversatie :)
Want weg gooien vind ik zonde.
Ik heb ze nu op de Perfect Fit Indoor gezet, er zijn 2 smaken Kip en Zalm, ze eten er goed van en blijven ook op gewicht.
Maar belangrijker voor mij is dat ze niet meer overgeven en ook niet meer aan de diarree zijn.
De diarree was binnen een dag over toen ze met de Perfect Fit waren begonnen. Heeft dus toch hoogstwaarschijnlijk aan de Smilla brokken gelegen.
De Perfect Fit heb ik nu bij de Hoogvliet gekocht omdat die daar 2 weken geleden in de reclame was voor 2 + 1 gratis en dan waren ze iets goedkoper dan bij Zooplus. Dus als ze het hier goed op blijven doen dan koop ik ze via de Zooplus, tenzij Hoogvliet ze weer een keer in de reclame hebben :P

Tuta81

Tuta81

Kompleet gek van katten

Hier krijgen ze op dit moment nog Proplan met Sannabell,. Heb eigenlijk nooit problemen gehad met de Proplan maar ik ga ook overstappen op graanvrij en ben nog even aan het testen welke ze het lekkerst vinden. De Sannabell bevalt ze tot nu toe prima. Heb ook nog Applaws staan, die test ik zodra de Sannabell op is...

Ellen Majeur

Ellen Majeur

Ik hou van katten

Phlooph en Phlyx krijgen nog wat brokjes voor het slapen gaan want ze zijn verder op rauw vlees nu.
In hun brokkentijd had ik de beste ervaring met Orijen. Geen stinkdrollen en omdat Phlyx geen haar heeft kun je vrij snel de kwaliteit van voer op de huid aflezen. Phlyx krijgt enorm veel talgafscheiding bij minder goed voer en moet dan vaker in bad.
Dat geldt ook voor Ping Ping, de naakthond.
Hij at de hondenvariant van Orijen, voordat hij rauw ging eten en zijn acné verdween als sneeuw voor de zon.
Bij Royal Canin bijvoorbeeld, zat hij ónder de meeëters en andere bultjes, wat een troep is dat!

Bridget

Bridget

Lykoi

Ik heb lange tijd de "gewone" Royal Canin brokjes geven, tot mijn 2 laatste erbij kwamen en toch regelmatig diarree hadden, na stoelgangtest en gesprek met mijn DA ben ik toen overgestapt naar de RC Young Male, die meng ik met Hills brokjes en daar doen ze het super goed op.
Hoewel ik binnenkort ook graanvrij zal moeten in huis halen want de fokker van mijn toekomstig kitten geeft Sanabelle graanvrij aan haar katjes.

Bovenaan Onderaan