Ellen Majeur
Ik hou van katten
Tot mijn afgrijzen ontdekte ik afgelopen zaterdag dat Phlooph vlooien heeft (hád, hoop ik)
Meteen in de auto gesprongen en pipetjes bij de dierenarts gehaald.
Toen hij in augustus 2012 bij ons kwam heb ik hem wel vlovrij gehouden omdat vanuit het nest wel risico is, maar de zomer erna was het niet nodig.
Het druppelen vind hij niet fijn en hij heeft de hele dag verschrikkelijk in zijn "baard" gelikt.
Ineens begreep ik waarom hij de laatste week zo "jumpy" was.
Nu zag ik gisterenavond tot 2x toe een vlo op naakte Phlyx. Gevangen en kapot gemaakt natuurlijk, maar hoe behandel je een naakte kat tegen vlooien? Die druppels zullen gewoon naar beneden sijpelen.
Ik heb echt een vlooien-fobie want ze bijten mij namelijk óók.
Kun je naast druppelen, de omgeving nog spuiten zonder dat de dieren risico lopen?
Ik stofzuig me natuurlijk het apenzuur en de manden en dekens zijn allemaal in de was gegaan.
Krabpalen lijken mij een risicogebied voor eitjes. Je kunt ze wel stofzuigen, maar al die kiertjes die erin zitten.
Heeft iemand ervaring/tips?
Meteen in de auto gesprongen en pipetjes bij de dierenarts gehaald.
Toen hij in augustus 2012 bij ons kwam heb ik hem wel vlovrij gehouden omdat vanuit het nest wel risico is, maar de zomer erna was het niet nodig.
Het druppelen vind hij niet fijn en hij heeft de hele dag verschrikkelijk in zijn "baard" gelikt.
Ineens begreep ik waarom hij de laatste week zo "jumpy" was.
Nu zag ik gisterenavond tot 2x toe een vlo op naakte Phlyx. Gevangen en kapot gemaakt natuurlijk, maar hoe behandel je een naakte kat tegen vlooien? Die druppels zullen gewoon naar beneden sijpelen.
Ik heb echt een vlooien-fobie want ze bijten mij namelijk óók.
Kun je naast druppelen, de omgeving nog spuiten zonder dat de dieren risico lopen?
Ik stofzuig me natuurlijk het apenzuur en de manden en dekens zijn allemaal in de was gegaan.
Krabpalen lijken mij een risicogebied voor eitjes. Je kunt ze wel stofzuigen, maar al die kiertjes die erin zitten.
Heeft iemand ervaring/tips?