Wat is de beste drinkfontein ??

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Wij merken dat SjEd nog steeds veranderd, hij wordt steeds liever en dat was hij al.

Ja die van mij blijven ook veranderen, ook Saphira die komt steeds meer naar mij toe, vanochtend lag ze zelfs langgerekt en straks tegen mijn rug aan :love:
Dat was heerlijk warmpjes.

Ja die van mij blijven ook veranderen, ook Saphira die komt steeds meer naar mij toe, vanochtend lag ze zelfs langgerekt en straks tegen mijn rug aan :love:
Dat was heerlijk warmpjes.
Heerlijk.
Toen SjEd klein was sliep hij op bed maar nu slaapt hij niet meer bij ons misschien komt dat ooit weer.

Heerlijk.
Toen SjEd klein was sliep hij op bed maar nu slaapt hij niet meer bij ons misschien komt dat ooit weer.

Bij mij wisselen ze om de zoveel weken van een plekje.
Bones ligt nu op een krabton te slapen en in de ochtend uurtjes komt hij weer op bed.
Over een paar weken komt hij weer strak tegen mij aan liggen en pas in de ochtend uurtjes op de krabton.
Dax slaapt nu naast mij op bed, en in de ochtend uurtjes op de krabton.
Over een paar weekjes begint meneer op de krabton en in de ochtend uurtjes naast mij dan wel tegen of op mij :P
Saphira begint in een mandje in de jumbo krabpaal en komt in de ochtend uurtjes op bed (plekje verschilt elke ochtend)
Dit heeft ze tot nu toe nog alleen maar gedaan. Komt vanzelf dat ze ook van meerdere plekjes wisselt.

Bij mij wisselen ze om de zoveel weken van een plekje.
Bones ligt nu op een krabton te slapen en in de ochtend uurtjes komt hij weer op bed.
Over een paar weken komt hij weer strak tegen mij aan liggen en pas in de ochtend uurtjes op de krabton.
Dax slaapt nu naast mij op bed, en in de ochtend uurtjes op de krabton.
Over een paar weekjes begint meneer op de krabton en in de ochtend uurtjes naast mij dan wel tegen of op mij :p
Saphira begint in een mandje in de jumbo krabpaal en komt in de ochtend uurtjes op bed (plekje verschilt elke ochtend)
Dit heeft ze tot nu toe nog alleen maar gedaan. Komt vanzelf dat ze ook van meerdere plekjes wisselt.
Dat afwisselende gedrag herkennen wij ook wel, zo is een slaapplek weken in trek en zo kijkt meneer er niet meer naar.
Never a dull moment :-)

Ik heb de cat mate 4j en al twee pompjes erin moeten doen.
Voor het moment trekt hij ergens lucht en hoor je die luchtbelletjes wat vervelend is.
Heb ze momenteel uitgezet en alleen de waterbak gelaten.
Ze was al die tijd geruisloos moet ik zeggen alleen als pompje wat verstopt raakte maakte het lawaai.
Pompje is gemakkelijk heel uit een te nemen voor onderhoud.
Al bij al was ik wel content van de fontein stond ook op een dienblad omdat ik poezels heb die ermee op de wandel gngen. :)

Ik heb de cat mate 4j en al twee pompjes erin moeten doen.
Voor het moment trekt hij ergens lucht en hoor je die luchtbelletjes wat vervelend is.
Heb ze momenteel uitgezet en alleen de waterbak gelaten.
Ze was al die tijd geruisloos moet ik zeggen alleen als pompje wat verstopt raakte maakte het lawaai.
Pompje is gemakkelijk heel uit een te nemen voor onderhoud.
Al bij al was ik wel content van de fontein stond ook op een dienblad omdat ik poezels heb die ermee op de wandel gngen. :)
Weet je dat je ook het draaiende deeltje eruit kan halen?

Ja ik demonteer dat heel spel, maar denk door kalkafzetting op de plastiek die ik niet meer weg krijg dat er ergens onderdoor lucht wordt aangezogen.
Mss tijd voor een nieuwe. ;)

Heb dit al gedaan en je krijgt het niet meer weg.
Kuis die fontein meerdere keren per week maar het kalk gehalte bij ons in zeer hoog.

Heb ik ook al gedaan heb die op reserve liggen, maar ht probleem zit tss de plastiek van de bak en het bovenste gedeelte.

Misschien een ideetje bronwater gebruiken in plaats van kraanwater. :shame:
In bronwater zit veel minder kalk en gaat waarschijnlijk de fontein langer mee en ook nog eens minder kalk afzetting.

In bronwater zit veel minder kalk en gaat waarschijnlijk de fontein langer mee en ook nog eens minder kalk afzetting.
Owwww goed idee voor onze fonteintjes waar we niks mee doen, cola erin voor het baasje :ROFLMAO:

Owwww goed idee voor onze fonteintjes waar we niks mee doen, cola erin voor het baasje :ROFLMAO:
ras00.gif

Bronwater ja goed idee, moet dan per dag dikke 2 liter aan fles water gebruiken.
Ze drinken nog het liefst het regenwater uit het kleine emmertje dat voor ze buiten staat.

Bronwater ja goed idee, moet dan per dag dikke 2 liter aan fles water gebruiken.
Ze drinken nog het liefst het regenwater uit het kleine emmertje dat voor ze buiten staat.

Tja dat kunnen die van mij niet die komen niet buiten.

Maar de htk van mijn ouders komt wel gewoon buiten en die drinkt inderdaad ook het liefst regenwater uit een emmer of bak.

Je kan altijd regen opvangen en geven ;)
Mijn komen buiten maar alleen in de beveiligde tuin

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan regenwater dat ze dat zo lekker vinden in plaats van kraanwater?

Gewoon dat het buiten staat in een emmer waarschijnlijk.
Denk niet dat het verschil maakt moest ik hun fontein ermee vullen.
En als het regent gaan ze in de plassen drinken, hoe vuiler hoe prettiger

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3