Wat is de beste drinkfontein ??

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie een drinkfontein hebben voor jullie Ragdoll(s) of andere dieren ?

Welke hebben jullie dan en wat is jullie ervaring ?

Ik vraag dit omdat ik opzoek ben naar een goede drinkfontein voor mijn Ragdolls.

Omdat nu de drinkbakjes niet veilig zijn voor Bones omdat die tegen ze aantikt om te zien

of er wel water in zit en waar het waterniveua zich bevind met alle gevolgen van dien

dat er dus altijd water naast het bakje ligt en er dan niet veel meer over blijft in het bakje.

Het is echt een waterballet en minder leuk voor Dax omdat die er dan in het water moet staan

en weinig water heeft om te drinken. Het is niet erg als ik thuis ben dan vul ik dat bakje gewoon

weer, maar ik ben soms een aantal uur weg en dan heb ik daar geen zicht op. En zeker met dit warme

weer nu wil ik toch dat ze allemaal gewoon kunnen drinken en dat er dus voldoende voor allemaal is.

Ik heb al rond zitten kijken bij zooplus, maar ik kom er niet uit, alle advies en ervaringen zijn van harte welkom.

Niet alleen namens mij maar ook namens Bones en Dax en straks ook Saphira :D

Wij hebben deze:
upload_2014-7-17_20-21-2.webp

Maar onze SjEd is er niet echt happy mee hij drinkt er wel uit maar drinkt liever uit een bakje en nog beter als de Baasjes het bakje voor hem houden.
Het pompje bromt ook en wij horen het goed brommen.
Het schoonmaken gaat goed.
Je kan de doorstroming regelen als je de doorstroming te laag hebt staan kommen er bubbeltjes in het oppompende water en maakt dan best veel geluid.
Kortom wij zijn er niet super tevreden over.
Graag lezen wij ook ervaringen van andere gebruikers.

Wij hebben deze:
Bekijk bijlage 2497
Maar onze SjEd is er niet echt happy mee hij drinkt er wel uit maar drinkt liever uit een bakje en nog beter als de Baasjes het bakje voor hem houden.
Het pompje bromt ook en wij horen het goed brommen.
Het schoonmaken gaat goed.
Je kan de doorstroming regelen als je de doorstroming te laag hebt staan kommen er bubbeltjes in het oppompende water en maakt dan best veel geluid.
Kortom wij zijn er niet super tevreden over.
Graag lezen wij ook ervaringen van andere gebruikers.

Dank je @Edwin, dan weet ik in ieder geval welke niet te nemen.

Voorlopig hou ik het ook nog gewoon bij de schaaltjes, ik doe met deze hete dagen wel gekoeld water uit de koelkast in. Dat vinden ze toch wel lekker, zolang Bones het water in het schaaltje laat hahaha :ROFLMAO:

Ik gebruik deze:
catit fountain.webp

Ben er tevreden over. Zodra hij geluid begint te maken betekend dat dat hij bijgevuld moet worden, anders hoor je hem nauwelijks. Ik heb er wel standaard een dienblad onder omdat hij weleens over wil stromen als er haar voor het pompje zit, dit gebeurd alleen als ik hem niet op tijd schoon maak. Maar zolang je hem regelmatig schoon maakt en het filter tijdig vervangt gebeurd dat niet...

Ik gebruik deze:
Bekijk bijlage 2502
Ben er tevreden over. Zodra hij geluid begint te maken betekend dat dat hij bijgevuld moet worden, anders hoor je hem nauwelijks. Ik heb er wel standaard een dienblad onder omdat hij weleens over wil stromen als er haar voor het pompje zit, dit gebeurd alleen als ik hem niet op tijd schoon maak. Maar zolang je hem regelmatig schoon maakt en het filter tijdig vervangt gebeurd dat niet...
O en alle katten drinken er uit, heb nergens meer gewone waterbakjes staan. En daar ben ik blij om aangezien Zilla die ook altijd om ver gooide... De bak lijkt vrij hoog, maar zefls toen Zilla en Tigra nog kitten waren konden ze zich er prima mee redden. Ze gingen er gewoon bij omhoog staan...(y)

Nee alleen 2 van het merk cat-it...
SjEd maakt er altijd een heel ritueel van om uit de cat mate te drinken, bij het minst geringe geluid is het drinken afgelopen.
Soms roept hij ons en dan drinkt hij uit de fontein en moeten wij toekijken.
Weet daarom niet of hij beter gaat drinken uit een ander fonteintje.

SjEd maakt er altijd een heel ritueel van om uit de cat mate te drinken, bij het minst geringe geluid is het drinken afgelopen.
Soms roept hij ons en dan drinkt hij uit de fontein en moeten wij toekijken.
Weet daarom niet of hij beter gaat drinken uit een ander fonteintje.
Tja dat durf ik ook niet te zeggen, hier nooit problemen. Alleen Zilla die hem om trekt als er te weinig water in zit... :ROFLMAO: De cat-it is vrij stil en goedkoop, dus misschien de moeite waard om het uit te testen? Kost maar €17,90 via zooplus, en de losse filters 3 stuk voor €4,99. Je kan zelfs de pompjes er los bestellen. Maar is de 3 jaar dat ik hem heb heb ik nog nooit een nieuw pompje nodig gehad.

Ik heb wat zitten knutselen en heb een contructie om het water bakje gemaakt (zie onder) zodat mijn ondeugende Bones het niet meer kan omgooien. Hij kan het bakje nog wel iets wat bewegen maar zeker niet leeg gooien hahahahaha, het was even wennen voor hem. Dax keek er naar en ging gewoon drinken zoals hij altijd doet in staande positie hihi.

Ja kan ook altijd zien wanneer Bones gegeten heeft er liggen dan altijd brokjes naast het bakje. En dat worden er alleen maar meer tot het bakje bijna leeg is dan vul ik het weer en doe alle brokjes die er naast liggen er boven op.
Dan kun je zeggen dan doe je er toch minder in, dat kan maar dan eten ze niet omdat er voor hun te weinig in zit, kattenlogica :rolleyes:o_O :ROFLMAO::LOL::smuggrin:

IMG_0662.webp
IMG_0664.webp

Tja het helpt wel iets die constructie van mij, hij kan het nog wel verplaatsen maar niet meer omver gooien hahahaha.
Bones moet en zal dat bakje met water moeten kunnen bewegen om de waterlijn te zien.
Dax en Saphira hebben daar geen enkele moeite mee die gaan naar het water toe gaan zitten en drinken.

image.webp

Hoi,
Ik heb vandaag mijn drinkfontein binnengekregen, besteld bij zooplus voor, ik dacht 17,90 euro. Ik heb hem zojuist neergezet en de kittens drinken er al goed uit! Ze zijn er niet bang van en vinden hem volgens mij erg leuk. Ik vind hem ook leuk, hij is mooi strak en eenvoudig in en uit elkaar te halen, wat ik voor het schoonmaken erg belangrijk vind. Ik hoor hem niet brommen. Fijn dat er 3 liter water in kan.
Tot nu toe vind ik het zijn geld zeker waard.
Ik heb ook een tijd op zooplus zitten twijfelen, over elk waterfontein is wel iets te zeggen. Om meteen een dure van 60 euro te kopen, vond ik ook weer zo wat. Verder waren de recensies over dit product best goed. En agh je hebt natuurlijk altijd wel klagers. Voor de een is iets vervelend, voor de ander niet. Ik zou je iig deze kunnen aanraden.

Bekijk bijlage 2557
Hoi,
Ik heb vandaag mijn drinkfontein binnengekregen, besteld bij zooplus voor, ik dacht 17,90 euro. Ik heb hem zojuist neergezet en de kittens drinken er al goed uit! Ze zijn er niet bang van en vinden hem volgens mij erg leuk. Ik vind hem ook leuk, hij is mooi strak en eenvoudig in en uit elkaar te halen, wat ik voor het schoonmaken erg belangrijk vind. Ik hoor hem niet brommen. Fijn dat er 3 liter water in kan.
Tot nu toe vind ik het zijn geld zeker waard.
Ik heb ook een tijd op zooplus zitten twijfelen, over elk waterfontein is wel iets te zeggen. Om meteen een dure van 60 euro te kopen, vond ik ook weer zo wat. Verder waren de recensies over dit product best goed. En agh je hebt natuurlijk altijd wel klagers. Voor de een is iets vervelend, voor de ander niet. Ik zou je iig deze kunnen aanraden.

Dank je voor de info, dan ga ik toch ook zeker verder nadenken of ik deze ga kopen of niet.

Mijn angst is en blijft kan mijn Bones het omgooien of niet. :wideyed:
Als hij dat bij deze kan is het een veel groter waterballet dan zijn klein bakje. :hungover:

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4