Wat is er Nieuw?

Vlooienbestrijdingsproduct EXIL met een verdrietig verhaal

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Via Facebook kreeg ik dit bericht:

De avond voor wij op vakantie moesten heb ik Lindsie nog een vlooienmiddel in haar nek gegeven, na een paar uur leek het wel of zij epileptische aanvallen kreeg, om half elf bij de dierenarts en daar moest zij blijven, helaas heeft ze de volgende ochtend niet gehaald, vergiftigd door deze troep.De dierenarts vertelde ons dat dit al meerdere keren eerder gebeurd is door dit middel. deze troep heet EXIL en is gewoon overal te koop. BELACHELIJK! Delen aub.




Heeft iemand hier ook slechte ervaring mee?
 
Nee geen ervaring mee, bij mij krijgen ze niks tegen vlooien omdat ze die niet hebben.

Maar dit is echt een heel naar en verdrietig om zo je lieveling te moeten verliezen.
 
Via Facebook kreeg ik dit bericht:

De avond voor wij op vakantie moesten heb ik Lindsie nog een vlooienmiddel in haar nek gegeven, na een paar uur leek het wel of zij epileptische aanvallen kreeg, om half elf bij de dierenarts en daar moest zij blijven, helaas heeft ze de volgende ochtend niet gehaald, vergiftigd door deze troep.De dierenarts vertelde ons dat dit al meerdere keren eerder gebeurd is door dit middel. deze troep heet EXIL en is gewoon overal te koop. BELACHELIJK! Delen aub.




Heeft iemand hier ook slechte ervaring mee?

Ik las dat er in 2009 al katten aan dood gingen. Vreemd dat het middel nog verkocht wordt.
 
Hmm.. Ik was vandaag bij de petsplace. Ik vroeg om een wormenmiddel en ze gaf mij de exil no worm pasta. Toen vertelde ik over dit verhaal wat ik had gelezen en of ze een ander merk had. Toen vertelde de verkoopster mij dat het zwartmakerij tegen het merk betrof, en dat diegene die dit heeft geschreven een overdosis van het spul had gegeven aan een kitten van 5 weken. En dat diegene ook voor de rechter is geweest. Ze zei dat ik gewoon de juiste hoeveelheid moet geven. Ik het dus gekocht.. Maar nu zit ik even te googlen en komen meer negatieve recensies over dit product. Ik durf het niet aan dit te geven... Of hebben anderen hier een andere mening over dan hoor ik dat graag.(mensen die er misschien goede ervaring mee hebben?) En hebben jullie anders tips welk merk ik kan geven aan twee kittens van 14 weken. Ik hoor het graag. Ik hoop dat ik het nog terug kan brengen bij pets place..
 
Net de dierenarts gebeld, die raadt milbemax aan. Heb petsplace gebeld of ik het terug mag brengen en dat mag. Ze zei dat ze kon garanderen dat het product goed is en dat ze er 100% achter staat, maar toch heb ik er geen goed gevoel bij. Breng het vd week even terug.
 
Hmm.. Ik was vandaag bij de petsplace. Ik vroeg om een wormenmiddel en ze gaf mij de exil no worm pasta. Toen vertelde ik over dit verhaal wat ik had gelezen en of ze een ander merk had. Toen vertelde de verkoopster mij dat het zwartmakerij tegen het merk betrof, en dat diegene die dit heeft geschreven een overdosis van het spul had gegeven aan een kitten van 5 weken. En dat diegene ook voor de rechter is geweest. Ze zei dat ik gewoon de juiste hoeveelheid moet geven. Ik het dus gekocht.. Maar nu zit ik even te googlen en komen meer negatieve recensies over dit product. Ik durf het niet aan dit te geven... Of hebben anderen hier een andere mening over dan hoor ik dat graag.(mensen die er misschien goede ervaring mee hebben?) En hebben jullie anders tips welk merk ik kan geven aan twee kittens van 14 weken. Ik hoor het graag. Ik hoop dat ik het nog terug kan brengen bij pets place..

Zolang je de verpakking niet gebruikt hebt kun je het gewoon terug brengen en je geld terug eisen.

Vertrouw je eigen instinct, als je twijfelt over het geven van dit spul dan zeker niet doen.
Die verkopster kan je van alles wijs maken en ook liegen om het maar te kunnen verkopen.

Ik heb altijd Flubenol anti worm pasta gebruikt en nooit heeft een van mijn jongens er slecht op gereageerd. Dit kregen ze ook bij de fokster enheb het hier gewoon voortgezet. Ik koop het altijd via internet en het is altijd snel in huis.

En mijn meisje gaat dit ook gewoon krijgen, je moet de kittens even wegen en dan aan de hand van het gewicht de hoeveelheid geven, zo doe ik het altijd.

Flubenol KH Pasta | Bestellen | Ontwormpasta voor hond en kat
 
Zolang je de verpakking niet gebruikt hebt kun je het gewoon terug brengen en je geld terug eisen.

Vertrouw je eigen instinct, als je twijfelt over het geven van dit spul dan zeker niet doen.
Die verkopster kan je van alles wijs maken en ook liegen om het maar te kunnen verkopen.

Ik heb altijd Flubenol anti worm pasta gebruikt en nooit heeft een van mijn jongens er slecht op gereageerd. Dit kregen ze ook bij de fokster enheb het hier gewoon voortgezet. Ik koop het altijd via internet en het is altijd snel in huis.

En mijn meisje gaat dit ook gewoon krijgen, je moet de kittens even wegen en dan aan de hand van het gewicht de hoeveelheid geven, zo doe ik het altijd.

Flubenol KH Pasta | Bestellen | Ontwormpasta voor hond en kat
Bedankt, ik ga het inderdaad terugbrengen. Ik geloof echt wel dat er over elk product iets te zeggen is, maar het is zoveel negativiteit. En misschien zijn het wel onzinverhalen, maar daar wil ik dan niet zelf achterkomen.
 
Bedankt, ik ga het inderdaad terugbrengen. Ik geloof echt wel dat er over elk product iets te zeggen is, maar het is zoveel negativiteit. En misschien zijn het wel onzinverhalen, maar daar wil ik dan niet zelf achterkomen.

Ik denk niet dat het allemaal onzin verhalen zijn, de waarheid zal er best tussen zitten maar inderdaad ik zou daar ook niet zelf achter willen komen door het te gebruiken op mijn lieverds, het zijn geen proefkonijnen.

Ik wil, net als jij, zo lang mogelijk van onze Ragdolls kunnen genieten. :)

En ja Milbemax is ook goed.
 
Vroeger gebruikte we altijd Exil bij onze htk's, en hebben nooit problemen gehad. Maar sinds mijn Kira een vlooienallergie bleek te hebben ben ik over gestapt op Advantage, werkt beter en sneller. En door de verhalen zou ik ook niet snel meer Exil durven te gebruiken. Nu gebruik ik altijd Advantage voor alle katten. Maar ook hierover heb ik verhalen gehoord van allergische reacties... :confused:
 
Ik geef mijn katten altijd Stronghold. Dit middel is via de DA te verkrijgen en heel gemakkelijk in de nek te druppelen. Helpt niet alleen tegen vlooien maar werkt ook tegen luizen, spoelwormen en haakwormen. Het voorschift is om iedere maand te druppelen, maar op advies van de DA druppel ik hier 1 keer in de 3 maanden. Het middel is te gebruiken bij kittens vanaf 6 weken oud. Er is een 15 mg variant voor katten tot 2.5 kilo, en 30 mg voor katten met een gewicht van 2.6 tot 5 kg. Ik gebruik het hier al jaren en tot nu toe zonder negatieve bijwerkingen.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan