Verkouden/niesziekte kittens

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

cynthia

Ik ben zelf een kat
Hallo iedereen.

Mijn twee kittens zijn verkouden en de kleinste heeft dit meegenomen uit zijn nestje. Het duurt nu al 2 weken en we zijn begonnen aan een verlenende ab kuur. De arts heeft niet gesproken over niesziekte, maar op Google valt wel te lezen dat dit er erg op lijkt.

Nu mijn vraag. Wie heeft er ervaringen met niesziekte? Hoelang houdt het vaak aan een wat is het toekomstperspectief? Kunnen ze gezond oud worden? We waren er heel snel bij, dat scheelt wel denk ik. En ze worden behandeld.

Dit is een nare start na eerst Veel ruzie en vechten. Nu zijn het eindelijk vriendjes en hebben we dit..

Als niesziekte te lang duurt kan het chronisch worden.
Chronisch krijgen ze af en toe een opstoot die je kan behandelen met ab.
Vaccineren tegen niesziekte zou ik dan niet meer doen dat lokt het uit.

Welke kleur heeft het snot en hoe zien de oogjes eruit?

Wat je ook kan doen is iets geven zoals L lysine bv om de weerstand op te krikken.

Als niesziekte te lang duurt kan het chronisch worden.
Chronisch krijgen ze af en toe een opstoot die je kan behandelen met ab.
Vaccineren tegen niesziekte zou ik dan niet meer doen dat lokt het uit.

Welke kleur heeft het snot en hoe zien de oogjes eruit?

Wat je ook kan doen is iets geven zoals L lysine bv om de weerstand op te krikken.

Bedankt voor de reactie!

De snot was eerst groen bij de oudste van 8 maandjes maar nu doorzichtig. De oogjes zijn nog steeds nat. De kleine knapt wel op en de oogjes zijn niet meer vies. Niesen lijkt bij hem ook verminderd. De oudste lijkt nu zieker.. Ik hoop niet dat het chronisch wordt ondanks directe behandeling.

Lysine is een goede tip. Ik heb er al over gelezen maar me er nog niet in verdiept. Heb je enig idee waar ik dit kan kopen?

Dank je wel voor de tips! Ik hoop dat het nu gauw beter zal gaan en we zitten er bovenop. Ik ga zo meteen eens kijken voor de lysine. Bedankt nogmaals

Het gaat goed met de jongens. Niezen doen ze nog maar veel minder. Ik zie echt vooruitgang. Volgens de dierenarts moeten hun lichaampjes ook zelf aan het werk om het virus te boven te komen. Ze eten en drinken goed, komen aan zijn happy cats. Dus ik maak me geen zorgen meer. We geven ze nu ook dagelijks een echinaforce tablet door hun voeding voor de weerstand. Dit draagt ook bij heb ik het idee. We zijn weer gelukkig hier❤❤❤❤

Heel fijn.

Edwin, Bedankt voor de felicitatie onlangs voor mijn verjaardag. Ik probeerde erop te reageren, maar ik kreeg het niet voor elkaar! Ik moet nog even kijken hoe dit werkt volgens mij.. Bij deze dus..

Heel fijn.

Edwin, Bedankt voor de felicitatie onlangs voor mijn verjaardag. Ik probeerde erop te reageren, maar ik kreeg het niet voor elkaar! Ik moet nog even kijken hoe dit werkt volgens mij.. Bij deze dus..
Graag gedaan, als je vragen hebt dan helpen we je graag.

Heel fijn dat het weer beter met ze gaat.. Iets ondersteunend voor de weerstand is inderdaad altijd goed.. Als hier een nieuw kitten in de groep komt geef ik vaak een weekje van te voren ook dagelijks weerstandsverhogende druppels door hun eten en werkt hier ook altijd wel goed.

Het gaat onwijs goed met de inmiddels 2 katten!!! Nergens meer iets van te merken. Mijn goede zorgen en de antibiotica hebben zijn werk gedaan!! Bedankt voor het vragen, groetjes Cynthia

Een prachtig persje wit/ beige gekleurd en blijvend blauwe ogen. Een prachtig meisje met ook nog eens een lief karakterte. Wel een pinnig vrouwtje die wel goed weet wat ze wil zo af en toe, maar dat hoort erbij!! Een aanwinst tussen de 2 heren. Het zijn 3 vriendjes zo! Heerlijk

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4