Wat is er Nieuw?

vechten en plassen

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
L

lauraxkatten

Kitten

Sinds zo'n 5 maanden vechten onze katten steeds en sinds kort wordt er door 1 ook geplast. Nou hebben we dit een aantal jaar terug ook gehad en er uiteindelijke 1tje weggedaan... Het ging vanaf toen gewoon weer goed, maar nu gaat het weer helemaal mis. De kat die we weg deden een aantal jaren geleden, had problemen met ons nestje kittens en uiteindelijk keerde iedereen tegen haar, zij begon te plassen etc.

Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben, maar die kat was rond de 2, 3 jaar oud. De kitten die we uit dat nestje gehouden hebben, is nu ook rond die leeftijd. Zou hier enig verband kunnen zijn? Zij is alleen niet degene die deze keer plast, maar ze vechten wel allemaal met elkaar en het lijkt niet beter te worden. Mijn vader komt nu al met de opmerkingen: "Ik ben helemaal klaar met dat geplas in mijn huis." "Degene die plast mag van mijn gewoon weer weg." Dat doet me vreselijk veel pijn, zeker na de vorige keer. We hadden toen ook van alles geprobeerd, zelfs een kattengedragsdeskundige was langs gekomen. Het wordt met de dag erger. Ze kijken elkaar aan beginnen te brommen en van het 1 komt het ander.
Het zal waarschijnlijk niet, maar heeft iemand tips?

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Wat is er veranderd? Er moet aanleiding zijn dat ze gaan vechten en ervoor niet deden.
Heb je urine al laten controleren van degene die wild plast? Ik zou daar eerst mee beginnen en als dat negatief is felisept gaan gebruiken.
Kunnen de katten buiten zodat ze energie kwijt kunnen?
Is er ene pester of plagen ze met meer naar 1 kat?
Zijn ze allen gesteriliseerd en gecastreerd?

L

lauraxkatten

Kitten

Wat is er veranderd? Er moet aanleiding zijn dat ze gaan vechten en ervoor niet deden.
Heb je urine al laten controleren van degene die wild plast? Ik zou daar eerst mee beginnen en als dat negatief is felisept gaan gebruiken.
Kunnen de katten buiten zodat ze energie kwijt kunnen?
Is er ene pester of plagen ze met meer naar 1 kat?
Zijn ze allen gesteriliseerd en gecastreerd?
Het begon in de eerste instantie toen er een vreemde kat in de tuin was en Lexi (1 van de katten) ook buiten was geweest. De andere katten begonnen toen gemeen te doen tegen haar. Ze gromde en vochten ongeveer 2 dagen en daarna was het voorbij.
Alleen een maand later ongeveer begonnen ze allemaal opeens te vechten en dreigend naar elkaar te kijken. We gaan binnenkort het urine laten testen van de plassende kat, helaas had dit bij onze vorige kat niet geholpen. We zijn ook van plan om een stress verminderend middel te gaan gebruiken.

De katten mogen bij ons de achtertuin in en in de woonkamer (de woonkamer is redelijk groot, maar ze komen elkaar wel voortdurend tegen). Ze vechten allemaal met elkaar, maar ik vind de kater toch wel de grootste pester. misschien even ter verduidelijking het zijn 3 katten: 1 poes van 3 jaar, een kater van 5/6 jaar en een poes van 5 jaar.
Ze zijn allemaal gesteriliseerd en gecastreerd.

O

Odrade

Kompleet gek van katten

Volgens mij kan Catherine het bij het rechte eind hebben : kunnen ze hun energie wel goed kwijt ?
Speel je met ze ?

O.

L

lauraxkatten

Kitten

Volgens mij kan Catherine het bij het rechte eind hebben : kunnen ze hun energie wel goed kwijt ?
Speel je met ze ?

O.
Ze kunnen naar buiten in onze redelijk grote achtertuin. Of er veel gespeeld wordt weet ik niet. Niet met mij in ieder geval, maar ik ben meestal met mijn school bezig. Het zou kunnen dat het een meespelende factor is. Alleen lijkt het mij sterk dat dit alles komt alleen doordat ze te weinig spelen, of heb ik het fout?

Ze vechten nog steeds iedere dag, er wordt geblazen en geplast.
Ondertussen hebben we het plas onderzocht en dat was allemaal goed. We hebben ook geur dingen online besteld wat stress verminderend zou moeten werken, maar dat schijnt ook niet echt te helpen.
Ik heb gelezen dat katten het niet gewoon even uitvechten en dat het met de dag erger kan worden. We weten echt niet wat we nog kunnen doen, weer een kat een nieuw baasje geven en kijken of het zo beter gaat? Dat was de vorige keer al zo hartverscheurend, mijn vader ziet dit zeker al als een optie...

Laatst bewerkt door een moderator:
Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Komen er vreemde katten in de tuin? Want dit geef vaak reacties onderling dat ze daardoor gefrustreerd zijn.
Ik zou aan de kat die aanvalt felisept halsband aandoen.. het ruikt straf is op basis van planten maar de kat heeft er op zich geen last van. Heb het zelf hier in mijn groep al gebruikt met goed resultaat.. Die halsband is een maand actief...
Ik zou ook bak bijzetten en alle kappen eraf... zodat ze overzicht hebben als ze erop gaan en niet onverwachts ene voor hunne neus staat als ze eruit komen..
Leg ook krab planken en voor al op plaatsen waar ze plassen.. door te krabben zetten ze eigen geur af .
Let er eens op of er vreemde katten komen..
Wat je ook kan doen wel niet goedkoop is afweer systeem gebruiken op plaatsen waar wordt wild geplast.. Het werkt op infrarood oog en als kat voorbij komt geeft het een luchtdruk systeem zodat ze verschieten en die plek associeren met oei hier spuit dat raar ding blijf er beter weg.

L

lauraxkatten

Kitten

Komen er vreemde katten in de tuin? Want dit geef vaak reacties onderling dat ze daardoor gefrustreerd zijn.
Ik zou aan de kat die aanvalt felisept halsband aandoen.. het ruikt straf is op basis van planten maar de kat heeft er op zich geen last van. Heb het zelf hier in mijn groep al gebruikt met goed resultaat.. Die halsband is een maand actief...
Ik zou ook bak bijzetten en alle kappen eraf... zodat ze overzicht hebben als ze erop gaan en niet onverwachts ene voor hunne neus staat als ze eruit komen..
Leg ook krab planken en voor al op plaatsen waar ze plassen.. door te krabben zetten ze eigen geur af .
Let er eens op of er vreemde katten komen..
Wat je ook kan doen wel niet goedkoop is afweer systeem gebruiken op plaatsen waar wordt wild geplast.. Het werkt op infrarood oog en als kat voorbij komt geeft het een luchtdruk systeem zodat ze verschieten en die plek associeren met oei hier spuit dat raar ding blijf er beter weg.

Producten zoeken - Zoeken naar...

Dit alles is inderdaad begonnen toen er een vreemde kat in de tuin was. Dit gebeurd haast nooit aangezien we schokdraad om onze achtertuin hebben (zodat de katten de achtertuin niet uit kunnen). De kattenbakken zijn al een week zonder cap nu. We kunnen kijken naar de halsband, maar mijn vader heeft het niet zo op vervelende geurtjes... Het lijkt mij persoonlijk wel een goede optie die we kunnen bespreken.
Ik had vandaag gelezen dat het kan helpen om de katten op te splitsen voor 48 uur en daarna weer te herenigen, is dit een goed idee? In onze situatie is het dus zo dat onze katten gewoon met elkaar in de mand slapen, samen eten en besnuffelen maar even later elkaar niet uit kunnen staan, dus ik weet niet of dat zou helpen.
Bedankt voor al het advies van de afgelopen berichten nog!

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Dit alles is inderdaad begonnen toen er een vreemde kat in de tuin was. Dit gebeurd haast nooit aangezien we schokdraad om onze achtertuin hebben (zodat de katten de achtertuin niet uit kunnen). De kattenbakken zijn al een week zonder cap nu. We kunnen kijken naar de halsband, maar mijn vader heeft het niet zo op vervelende geurtjes... Het lijkt mij persoonlijk wel een goede optie die we kunnen bespreken.
Ik had vandaag gelezen dat het kan helpen om de katten op te splitsen voor 48 uur en daarna weer te herenigen, is dit een goed idee? In onze situatie is het dus zo dat onze katten gewoon met elkaar in de mand slapen, samen eten en besnuffelen maar even later elkaar niet uit kunnen staan, dus ik weet niet of dat zou helpen.
Bedankt voor al het advies van de afgelopen berichten nog!
Ik zou ze niet apart gaan steken maar als u denkt dat dit resultaat kan geven kan je het altijd proberen natuurlijk..
Het is soms moeilijk te achterhalen waarom er pestkat is of waarom ze zo worden. Ik zelf heb grote groep en twee pest katten erin die al eens graag jagen achter de braafkes en die braafkes laten zich doen en dan vliegen de haren al eens in rond. Hier helpt op erge momenten zo halsband wel.. 1 van mijn schrikscheten de ragdoll durft dan ook te wild plassen.. Er bestaat medicatie ook tegen wildplassers clomicalm, te koop bij de dierenarts. Als niks helpt kan je dat eens bevragen bij de dierenarts, heb al vaker gehoord dat het goede resultaten geeft. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

O

Odrade

Kompleet gek van katten

Splitsen en herenigen volgens mij geen goed idee...
Je zou een kattenpsy erbij kunnen halen.
Maar ik denk dat ze zich vervelen en ergens door gestressed zijn.
Kattenpsy lijkt me een zeer belangrijke optie.

O.

Bovenaan Onderaan