Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Nog niet gedaan eigenlijk. De dierenarts haalt het tandsteen er af. Volgens onze dierenarts hoeft dit niet? Maar als je denkt dat het beter is wil ik het ook wel eens proberen. :)
 
Ik heb het filmpje bekeken gisteren en dit geprobeerd, het was geen succes. En ik heb mijn vingers lief, zowel Bones als Dax vind het zo niks dat ze bijten. Ik ga wel naar de da om daar tandsteen weg te laten halen, maar dat is nog niet nodig bij ze. :)
 
Oei, dan zal ik het maar niet proberen. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dit nodig is. En mijn vingers wil ik nog niet kwijt. :)
 
Wij zij al enige tijd bezig met tandenpoetsen eerst met de vinger dat ging goed, nu met de borstel en dat gaat nog niet echt goed.
We belonen SjEd altijd na deze voor hem niet zo leuke gebeurtenis zodat hij weet naar het poetsen wordt ik beloond.
 
Ik hoop dat het jullie lukt om SjEd met een borstel zijn tanden te kunnen poetsen.
Dan zijn jullie veel verder dan bij mij, want met mijn vinger lukt het nog niet eens.
Blijf het wel af en toe proberen, maar zowel Bones als Dax wil er niks van weten.
 
Ik hoop dat het jullie lukt om SjEd met een borstel zijn tanden te kunnen poetsen.
Dan zijn jullie veel verder dan bij mij, want met mijn vinger lukt het nog niet eens.
Blijf het wel af en toe proberen, maar zowel Bones als Dax wil er niks van weten.
Heb je het geprobeerd met de pasta op je pink?
 
Tip,
Eerst lekker borstelen dan als hij echt relaxed is rustig je pink met pasta rustig over de achter tandjes gaan.

hmpf laat dat lekker maar weg bij het lekker borstelen, daar hebben ze het ook niet echt op.
Zodra ik aan kom lopen met een kam of borstel dan loopt Dax weg en Bones ziet het als spel en valt de kam of borstel aan.
Dus ik doe dit altijd als ze liggen te slapen, maar ja dan worden ze wakker van en eer dat ik klaar ben met borstelen dan willen ze echt niet dat ik met mijn pink in hun mond kom, heb dit al eens geprobeerd :(
 
hmpf laat dat lekker maar weg bij het lekker borstelen, daar hebben ze het ook niet echt op.
Zodra ik aan kom lopen met een kam of borstel dan loopt Dax weg en Bones ziet het als spel en valt de kam of borstel aan.
Dus ik doe dit altijd als ze liggen te slapen, maar ja dan worden ze wakker van en eer dat ik klaar ben met borstelen dan willen ze echt niet dat ik met mijn pink in hun mond kom, heb dit al eens geprobeerd :(

Hopeloos ja. ik heb ook ooit het hele tandenpoets-circus aangeschaft. Lekkere tandpasta, poetsdoekjes, borstels die je op je vinger kunt zetten, borstels met rubberen nopjes, heel kleine borsteltjes. Maar ik kan op het dak gaan zitten met al mijn spullen. Niemand is ervan gediend. Alleen Ping Ping werkt een beetje mee maar trekt heel rare gezichten en bolle ogen met een wit angstrandje eraan.
Ik heb het maar opgegeven want het werkt vervreemdend.
Ik ben al blij dat de katten hun nagels probleemloos laten knippen; de sphynx moet 1x per week in bad en oren schoonmaken: allemaal zaken waar hij niet verzot op is en verstoppertje gaat spelen als de handdoek uit de kast komt.
Ik heb nu een poeder tegen tandsteen dat je door het eten kunt mengen.
 
Wat hebben wij het dan toch getroffen met SjEd, kammen vindt hij heerlijk je hoort hem zelfs heerlijk knorren met de oogjes dicht.
Nagelsknippen gaat ook zonder problemen.
 
hahaha nagelsknippen dat is bij Bones niet zo'n probleem, maar bij Dax is het een gigantisch probleem.
Tot voor kort mocht ik zijn pootjes nog niet eens aanraken, zodra ik dat deed, trok hij die weg.
Maar heb hem laten wennen , maar de nagels knippen daar zijn we nog lang niet aan toe.
Gewoon rustig de tijd nemen, ik weet dat Dax het op een gegeven moment het gewoon toelaat :)
Ik ben niet iemand die zomaar opgeeft, gewoon rustig de tijd nemen en geduld hebben dat helpt meestal wel.
En geduld heb ik heel veel van :D
 
Wat hebben wij het dan toch getroffen met SjEd, kammen vindt hij heerlijk je hoort hem zelfs heerlijk knorren met de oogjes dicht.
Nagelsknippen gaat ook zonder problemen.

Zeker hebben jullie het getroffen! Heel stoer dat SjEd open staat voor tanden poetsen.
Tja...borstelen vindt zelfs Phlyx lekker, ook al valt er niets te borstelen bij hem.
 
Ik heb ook nog nooit geprobeerd om de tanden van mijn poezen te poetsen. Helaas heeft onze Maine Coon Ivory gingvitus (chronische tandvleesontsteking) ze heeft al 2 keer 2 kiezen moeten laten trekken (ze is pas 4,5 jaar oud) nu geef ik haar brokken speciaal tegen tandsteen, en dat werkt echt super!!



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Ik heb ook nog nooit geprobeerd om de tanden van mijn poezen te poetsen. Helaas heeft onze Maine Coon Ivory gingvitus (chronische tandvleesontsteking) ze heeft al 2 keer 2 kiezen moeten laten trekken (ze is pas 4,5 jaar oud) nu geef ik haar brokken speciaal tegen tandsteen, en dat werkt echt super!!



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Welke brokken gebruik jij ?
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan