Wat is er Nieuw?

krols.

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Esmeee

Kat
ik heb hier een kruising van een britse korthaar zitten.
die ik tijdelijk aan de poezenpil had gezet,
tot 2 weken geleden,want mevrouw had waarschijnlijk de pil uitgekotst en denkik krols geworden.
ze zat de hele tijd te miauwen toen k haar gevonden had, en veel aandacht vragen. dat betekent toch dat ze krols was? van onze kater in huis trok ze trouwens weinig aan, ze zat vandaag nog veel te miauwen, en aandacht te vragen. wat denken jullie ?
 
Nu wel hopen dat de kater gecastreerd is?

Ze kan krols zijn maar het miauwen en aandacht willen kan ook gewoon haar uiting zijn en dat ze niet krols is, dat is dus moeilijk zo te zeggen.. Een krolse poes is vaak onrustig en vertoond een zoekend gedrag waarbij ze erg hard en veel miauwen (roepen van katers) je ziet ze dan ook met de buik over de grond heen gaan en als je ze aanhaalt steken ze vaak hun kont omhoog en de staart omhoog.. Dit zijn wel echt uitingen van krolsheid... daarnaast zijn ze inderdaad erg aanhankelijk, maar dat gaat dan wel samen met bovengenoemde punten.

Je meisje is een kruising en denk niet dat je een nestje wil toch? Ik zou haar echt laten helpen, veelvuldig krols worden en gebruik van poezenpil zijn niet zonder gevaren. Nu wordt het bij cattery's wel gedaan maar deze poezen worden ook gedekt.. Voor een normale huiskat vind ik het niet raadzaam om een poes of kater open te houden.. Het is bekend dat als een poes te vaak krols wordt of gebruik maakt van de pil er op latere leeftijd een verhoogd risico is op melkkliertumoren maar ook (en dat kan in deze periode dus al) vergrote kans op baarmoederontstekingen.
 
mn kater is niet gecastreerd , omdat k een nestje van hun wou 2 wou.
maar omdat ze dus tijdje weg was geweest, dacht ik dat de kans er wel bijin zit dat ze nu dus drachtig is, de poezenpil, heb k met overleg met de da gegeven voor tijdelijk gebruik. totdat ze oud genoeg was. we wouden ze allebei ook meteen casteren en sterriseren als, ze 1 nestje had gehad.
 
Iedereen maakt natuurlijk eigen keuzes maar fokken met kruisingen ben ik persoonlijk op tegen.. Zie hoeveel er al in het asiel zitten te wachten op een goed thuis en waarom er dan zelf nog bewust fokken... Daarnaast ken je de achtergrond van je katten niet zoals de gezondheid en die van hun ouders omdat kruisingen zelden tot nooit getest zijn.. Zo weet je ook niet wat voor ziektes er eventueel voorkomen..

Ik hoop echt dat ze nu niet zwanger is van 1 of andere kater :-( En dat je zo verstandig bent om je katten te laten helpen en van een nestje af te zien.. En al helemaal niet ongeholpen dieren gewoon toegang tot buiten geven want dan loop je inderdaad risico zoals nu..
 
K snap de mening. Ook over dat er al zoveel nestjes zijn. Maar we wouden zelf de kittens houden, dus daarom hadden we dit overwogen. En nu maar hopen idd dat ze toch niet gedekt is door een andere kat. Maar de kans blijft nu wel.
 
Zelf kittens houden klinkt natuurlijk leuk maar wat als het dan 8 kittens zijn bijvoorbeeld? En dat zijn weer broertjes en zusjes dus die kunnen al erg vroeg geslachtsrijp zijn dan is vroeg castreren ook een erg belangrijk detail.. En je zult je poes of kater dan weer apart moeten houden omdat een poes alweer krols kan worden terwijl ze nog opgroeiende kittens heeft en een krolsheid hoeft niet altijd zichtbaar te zijn.. Het klinkt in het hoofd natuurlijk allemaal erg leuk maar is in real toch een heel stuk complexer.
 
als t erg veel waren, wou een vriendin van mij dr zelf 1/2 voor de rest wou ik ze allemaal direct sterriseren/castreren. & als mevrouw, wel zwanger is, en ze bevalt laat ik meteen de kater castreren, zodat ze niet meteen weer gedekt zal worden. heb daar wel over nagedacht namelijk, maar nu is afwachten of ze dus echt krols is geweest of niet, en of ze wel zwanger is. want dat weet ik dus niet echt.
 
nee weet dat t geen raskatten dan zijn, ;p kater is wel gewoon htk, gekregen van goede vriendin.
 
Dan is er ook veel kans dat ze helemaal niet op een brit gaan gelijken.
Denk maar goed na over een nestje plannen, het is niet altijd rozegeur en maneschijn.
 
weetik, ze hoeven ook niet speciaal er op lijken vind ik zelf persoonlijk, en hebben er thuis goed over na gedacht. dat is belanagerijk.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23

Vergelijkbare onderwerpen

Back
Bovenaan Onderaan