Wat is er Nieuw?

Vraag? De poes van de buren

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Bambi

Kitten
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier op het forum, werd me aangeraden.
De buren hebben 2 katten, poes, kater . Ze zijn broer/zus en ongeveer 5 tot 7 maand oud. Ze zorgen er gewoon niet voor, de kater red zich wel die heeft verderop in de straat een plek gevonden waar hij zich rond eet, maar het poesje niet, die zit hier constant voor de deur heel hard te miauwen of komt binnen liggen als ze de kans heeft. De kans dat ze ook nog eens zwanger is is groot gezien ze haar gewoon krols buiten hebben gelaten. De laatste weken is ze hier veel en de laatste week woont ze hier bijna zoveel als dat ze er is. Ik wil natuurlijk nu even niet over de problematiek van de buren beginnen, maar ze verzorgen die beestjes gewoon niet.
Nu hebben wij al 2 maal aan de buren gevraagd of het poesjeniet bij ons kan komen wonen. Ik zorg nu min of meer voor haar zodat ze niet dag en nacht buiten zwerft, en ze maakt nu veelvuldig gebruik van dit huis, ze is hier meer dan welkom en ik heb ervaring zat met poezen (ook als ze eventueel wel zwanger blijkt.)
Maar goed stappen ondernemen kan ik niet zolang ze van de buren is en dierenambulance en asiel bellen helpt ook niet heb ik gemerkt.
Dus ik vond dit forum op Google en nu kom ik hier voor tips hoe dit aan te pakken.

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
het is een vorm van dierenmishandeling, als je een dier(en) hoor je die te verzorgen en dat gebeurd duidelijk niet door je buren van wie die katten zijn.
je kan de politie hier over opbellen en vragen wat er gedaan kan worden.
of je praat met je buren om het poesje eventueel van hun overneemt zodat het van jou wordt, mocht je dit willen natuurlijk

Zusje777

Kitten
Ik heb bij de Dierenambulance gewerkt en wij gaven als advies bij dit soort zaken altijd: Schat je buren in op redelijkheid, ze zorgen dus al niet voor hun katten !!!!!!!
Dat weten ze zelf ook en zien alle discussies daarover vaak als kritiek en voor je het weet heb je ruzie of naar geroddel.
Beter is om de wijkagent in te schakelen. Lukt dit niet...........dist is duidelijk een vorm van dierenmishandeling en daar is de dierenpolitie voor.

Zonan

Actieve kat
Hoi,
je schrijft “dierenambulance en asiel bellen helpt ook niet heb ik al gemerkt.” Wat een nare situatie. Hoe reageerden de buren, toen jullie hen vroegen of jullie voor het kitten mogen zorgen? dat lijkt in deze situatie bijna wel de beste oplossing voor het diertje, omdat zij zich blijkbaar gewenst en veilig voelt bij jullie.
indien mogelijk zou ik daarop inzetten! Sterkte & succes..

Bongers4

Kitten
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier op het forum, werd me aangeraden.
De buren hebben 2 katten, poes, kater . Ze zijn broer/zus en ongeveer 5 tot 7 maand oud. Ze zorgen er gewoon niet voor, de kater red zich wel die heeft verderop in de straat een plek gevonden waar hij zich rond eet, maar het poesje niet, die zit hier constant voor de deur heel hard te miauwen of komt binnen liggen als ze de kans heeft. De kans dat ze ook nog eens zwanger is is groot gezien ze haar gewoon krols buiten hebben gelaten. De laatste weken is ze hier veel en de laatste week woont ze hier bijna zoveel als dat ze er is. Ik wil natuurlijk nu even niet over de problematiek van de buren beginnen, maar ze verzorgen die beestjes gewoon niet.
Nu hebben wij al 2 maal aan de buren gevraagd of het poesjeniet bij ons kan komen wonen. Ik zorg nu min of meer voor haar zodat ze niet dag en nacht buiten zwerft, en ze maakt nu veelvuldig gebruik van dit huis, ze is hier meer dan welkom en ik heb ervaring zat met poezen (ook als ze eventueel wel zwanger blijkt.)
Maar goed stappen ondernemen kan ik niet zolang ze van de buren is en dierenambulance en asiel bellen helpt ook niet heb ik gemerkt.
Dus ik vond dit forum op Google en nu kom ik hier voor tips hoe dit aan te pakken.
Ik zou haar zo veel mogelijk voeren als ze bij jullie is, en haar haar gang laten gaan dan komt ze op een gegeven moment uit zichzelf bij jullie, en die buren zijn geen dieren waard, maar dat vind je zelf ook dacht ik!

Odrade

Kompleet gek van katten
Je zegt niet wat de buren je geantwoord hebben toen je hun vroeg of je de poes kon adopteren.

Hier maar een oplossing : een mediator (wijkagent, dierenbescherming...) inschakelen. Misschien vinden de buren wel dat ze goed voor hun katten zorgen, maar dat de poes zo eigenwijs is om bij jullie te willen wonen...

O.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3