Nou daar zit nogal een verhaal aan vooraf haha. Lynn leek het een goed idee om uit het raam van de slaapkamer op de 1e verdieping de tuin in te springen. Dat was dus geen goed idee. De knieschijf van haar linkerachterpootje is toen losgeschoten (Patella Luxatie). Dus, op kerstavond nota bene, naar de dienstdoende dierenarts ermee geweest. Uiteindelijk moest ik een paar dagen later bij mijn eigen dierenarts foto's laten maken. Daarop konden ze dat vaststellen en ze moest geopereerd worden. Tijdens de operatie werd ik opgebeld dat iets niet goed was gegaan en dat ik haar pas nog later op kon halen en ze mij dan wel zouden uitleggen wat er mis was. De dierenarts vertelde mij toen dat de knieschijf teruggezet moest worden in een soort gleuf, maar dat Lynn haar botjes waren misvormd en de knieschijf daardoor steeds weer wegschoot. Ze konden hem dus niet weer vastzetten en hebben alleen de kniebanden wat strakker getrokken voor versteviging. Die vergroeiing was zo minimaal dat het op de foto's niet eens te zien was. Er werd mij verteld dat ze waarschijnlijk de rest van haar leven pijn zou lijden en nooit meer zou kunnen springen. Daar liet ik het niet bij zitten. Ik studeerde toendertijds zelf nog voor veterinair homeopaat, dus wist wel wat er mogelijk was. Toen heb ik haar door een homeopaat laten behandelen. Ze heeft geen pijn meer en springt prima. Toen ik 2 maanden later na het ongeluk voor controle naar mijn eigen dierenarts moest, was hij zeer verbaasd. Ze hadden nog een keer foto's gemaakt en daarop was te zien dat Lynn van kraakbeen een nieuwe knieschijf aan het aanmaken was! Zoiets had de dierenarts nog nooit gezien, zei hij. Die oude knieschijf zit ook nog ergens in haar lijfje, dus eigenlijk heeft ze gewoon 5 knieschijven. De dierenarts wou haar geloof ik het liefst op sterk water zetten haha. Ik ben in ieder geval heel trots op mijn Lynn en het gaat gigantisch goed met haar. Sinds de behandeling is ze ook veel opener geworden, daarvoor was ze extreem verlegen en bang. Daar is ze helemaal overheen, nu staat madam altijd vooraan!