Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Binkie

Kat
Bij de aanschaf van onze poezels wist ik dat ons huis voortaan nooit meer haarvrij zou zijn, ik neem dat ook voor lief. Echter hoeveel haarverlies is normaal? Als je 1 van onze katten oppakt zit je binnen no-time onder het haar. Ik borstel ze 1-2 keer per week waarbij ik ook de furminator gebruik, daarnaast heb ik een tijdje zalmolie door hun eten gedaan maar was geen succes want ze lieten het eten gewoon lekker staan. Hoeveel haarverlies is normaal?
 
Wat normaal is weet ik ook niet Marc, maar onze Phlooph verhaart op dit moment ook enorm. Ik borstel ook 1-2x per week en hij vindt het gelukkig erg fijn om gestofzuigd te worden. Aangezien ik de stofzuiger momenteel dagelijks gebruik, krijgt Phlooph dus ook elke dag een beurt. Ik geloof wel dat dit ervoor zorgt, dat hij niet "afgeeft" en je hem wel kunt oppakken zonder direct zelf gestoffeerd te worden.
Ik ben benieuwd wat de anderen zullen zeggen.
 
Dan zal het wel aan de tijd liggen, het is voor hun natuurlijk hun eerste echte ruiperiode. Ik kan ze gelukkig ook stofzuigen maar niet altijd het idee dat dat de beste manier is om ze te verwijderen. Een furminator werkt in zoverre goed maar dunt de vacht ook weer uit.
 
Dan zal het wel aan de tijd liggen, het is voor hun natuurlijk hun eerste echte ruiperiode. Ik kan ze gelukkig ook stofzuigen maar niet altijd het idee dat dat de beste manier is om ze te verwijderen. Een furminator werkt in zoverre goed maar dunt de vacht ook weer uit.

Jij hebt mij eerdere verhaal over de furminator natuurlijk niet gelezen, maar ik twijfel er zelf over of deze daadwerkelijk zo uitdunt. Vóór ik hem kocht heb ik in de dierenwinkel namelijk mijn eigen hoofd ermee gekamd :sneaky: en er kwam geen haar los, terwijl ik geen indrukwekkende scalp heb, die ook nog eens makkelijk uitvalt.
De enorme hoeveelheden die erin zitten als je een kat kamt, doen je inderdaad vermoeden dat je vaste haren los trekt, maar ik twijfel daar dus aan.
 
Oja, gek wordt ik van het haar!! Ook ik wist van te voren dat we een behaard huis zouden krijgen, al las ik overal dat de Ragdoll niet heel veel zou verharen i.v.m. het ontbreken van een onderwol.... Maar goed, toch ingesteld op haar, maar dus niet op zoveel haar!!! Echt alles onder het haar, als ik stofzuig en ik draai me om ligt er alweer haar!! De was hangt behaard aan de waslijn en gaat inmiddels ook behaard de kast in... ik krijg de boel echt niet meer haarvrij! Voordat er gekookt gaat worden moet eerst het gastoestel worden onthaart... en zo kan ik echt nog uren doorgaan!!! Bij thuiskomst van mijn werk trek ik gelijk mijn reeds behaarde kloffie aan voordat ik de poezels gedag zeg... Maar zelfs mijn auto is steeds een complete haarbal waardoor ik op mijn werk toch ook weer behaard aankom.... Ik ben dol op mijn beestjes hoor, maar niet op al dat haar! Bij ons krijgen ze wekelijks een flinke borstelbeurt....
 
Oja, gek wordt ik van het haar!! Ook ik wist van te voren dat we een behaard huis zouden krijgen, al las ik overal dat de Ragdoll niet heel veel zou verharen i.v.m. het ontbreken van een onderwol.... Maar goed, toch ingesteld op haar, maar dus niet op zoveel haar!!! Echt alles onder het haar, als ik stofzuig en ik draai me om ligt er alweer haar!! De was hangt behaard aan de waslijn en gaat inmiddels ook behaard de kast in... ik krijg de boel echt niet meer haarvrij! Voordat er gekookt gaat worden moet eerst het gastoestel worden onthaart... en zo kan ik echt nog uren doorgaan!!! Bij thuiskomst van mijn werk trek ik gelijk mijn reeds behaarde kloffie aan voordat ik de poezels gedag zeg... Maar zelfs mijn auto is steeds een complete haarbal waardoor ik op mijn werk toch ook weer behaard aankom.... Ik ben dol op mijn beestjes hoor, maar niet op al dat haar! Bij ons krijgen ze wekelijks een flinke borstelbeurt....
Bij ons precies hetzelfde verhaal.
Ik heb er een dekbed van gemaakt :-P
 
Oja, gek wordt ik van het haar!! Ook ik wist van te voren dat we een behaard huis zouden krijgen, al las ik overal dat de Ragdoll niet heel veel zou verharen i.v.m. het ontbreken van een onderwol.... Maar goed, toch ingesteld op haar, maar dus niet op zoveel haar!!! Echt alles onder het haar, als ik stofzuig en ik draai me om ligt er alweer haar!! De was hangt behaard aan de waslijn en gaat inmiddels ook behaard de kast in... ik krijg de boel echt niet meer haarvrij! Voordat er gekookt gaat worden moet eerst het gastoestel worden onthaart... en zo kan ik echt nog uren doorgaan!!! Bij thuiskomst van mijn werk trek ik gelijk mijn reeds behaarde kloffie aan voordat ik de poezels gedag zeg... Maar zelfs mijn auto is steeds een complete haarbal waardoor ik op mijn werk toch ook weer behaard aankom.... Ik ben dol op mijn beestjes hoor, maar niet op al dat haar! Bij ons krijgen ze wekelijks een flinke borstelbeurt....

Erg herkenbaar, maar ja ik kam ze ook iedere week, en als ze erg in de rui zijn bijna iedere dag , maar weetje ....
dat helpt maar een klein beetje, de haren blijven maar komen.
Maar ondanks al dat haar, wat ik voor lief neem, zou ik niet zonder mijn mannekes kunnen.
En pssst over een kleine 3 maandjes ook niet zonder mijn meisje :smuggrin:
 
Erg herkenbaar, maar ja ik kam ze ook iedere week, en als ze erg in de rui zijn bijna iedere dag , maar weetje ....
dat helpt maar een klein beetje, de haren blijven maar komen.
Maar ondanks al dat haar, wat ik voor lief neem, zou ik niet zonder mijn mannekes kunnen.
En pssst over een kleine 3 maandjes ook niet zonder mijn meisje :smuggrin:

Meisje?!! Hoe?! Wat?! Vertel!!
 
Ja een ragdoll meisje, geboren op 30 april bij dezelfde fokster als waar mijn mannekes vandaan komen.
In het nestje zijn 4 kittens, alle meisje, 2 blue-mitteds en 2 blue bicolor.
Over een weekje of 4 mag ik haar komen bezoeken, nou ja die 2 blue-mitteds mogen mij kiezen ;)
Net zoals mijn jongens mij hebben gekozen. Kan haast niet wachten tot het zover is :love:
Als ik bij de fokster geweest ben , maak natuurlijk foto's, dan zal ik deze zeker plaatsen. :woot:
 
Ja een ragdoll meisje, geboren op 30 april bij dezelfde fokster als waar mijn mannekes vandaan komen.
In het nestje zijn 4 kittens, alle meisje, 2 blue-mitteds en 2 blue bicolor.
Over een weekje of 4 mag ik haar komen bezoeken, nou ja die 2 blue-mitteds mogen mij kiezen ;)
Net zoals mijn jongens mij hebben gekozen. Kan haast niet wachten tot het zover is :love:
Als ik bij de fokster geweest ben , maak natuurlijk foto's, dan zal ik deze zeker plaatsen. :woot:

Nou Maris! Toeval bestaat niet hè, zeggen ze... Bij je eigen vertrouwde fokker nog wel en zelfs twee die om je mogen vechten :ROFLMAO: Heb je zelf al íets gezien van een foto? Het moest kennelijk zo zijn n dan kun je straks die akelige mevrouw gewoon helemaal vergeten. Gefeliciteerd!
 
Ja ik ben echt blij en het is puur toeval :D

Van boven naar onder, 30 april, 2 mei en laatste 2 van 5 mei
 

Bijlagen

  • fayah-met-4-kittens.jpg
    fayah-met-4-kittens.jpg
    19,9 KB · Weergaven: 493
  • saphira met moeder n siblings.jpg
    saphira met moeder n siblings.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 438
  • saphira met moeder n siblings2.jpg
    saphira met moeder n siblings2.jpg
    132,3 KB · Weergaven: 508
  • saphira met moeder n siblings3.jpg
    saphira met moeder n siblings3.jpg
    139,3 KB · Weergaven: 422
Erg herkenbaar, maar ja ik kam ze ook iedere week, en als ze erg in de rui zijn bijna iedere dag , maar weetje ....
dat helpt maar een klein beetje, de haren blijven maar komen.
Maar ondanks al dat haar, wat ik voor lief neem, zou ik niet zonder mijn mannekes kunnen.
En pssst over een kleine 3 maandjes ook niet zonder mijn meisje :smuggrin:
Ja allemaal erg vervelend, maar ik zou ook echt niet meer zonder kunnen... no way!!
Wat ontzettend leuk dat je toch een meisje hebt gevonden, naja, dat een poezelsnoezel jou gaat vinden! Gefeliciteerd hoor!!!
 
Ik zou ze ook niet willen missen maar wilde weten of zoveel haaruitval normaal is en of ze niet bepaalde tekorten in hun voeding hebben of zo. Als dit 'gewoon' normaal is dan neem ik het voor lief. Bij vrienden die een main coon hebben hebben nl niet zo'n haarverlies


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Ik zou ze ook niet willen missen maar wilde weten of zoveel haaruitval normaal is en of ze niet bepaalde tekorten in hun voeding hebben of zo. Als dit 'gewoon' normaal is dan neem ik het voor lief. Bij vrienden die een main coon hebben hebben nl niet zo'n haarverlies


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Nou, ik denk wel dat het normaal is, aangezien iedereen het heeft!! En gelijk weer fijn om te lezen dat een Maine Coon het minder heeft..... mocht die ooit nog bij ons komen haha!! Maar dus geen zorgen maken, alleen opletten dat ze echt geen kale plekken vertonen.

Wij hebben pas onze Jay Jay nog meegenomen naar de dierenarts omdat we daar toch moesten zijn, hij had altijd zo een wasbeer staart maar daar is echt niks meer van over, maar de dierenarts gaf ook aan dat het puur door het verharen komt en dat er alweer nieuwe haren tussen zitten.....
 
Alhoewel sommige types wel érg positief zijn:

Ragdolls begrijpen dat de mens een drukke agenda heeft, en verzorgen hun vacht daarom ook zelf. Doordat ze geen ondervacht hebben, verharen Ragdolls ook relatief weinig. :ROFLMAO:

(van: http://www.samkats.nl/95338638)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is waar, geen klitten! haha jah sommige zijn iets te positief... onrealistisch haha!
 
Oja, gek wordt ik van het haar!! Ook ik wist van te voren dat we een behaard huis zouden krijgen, al las ik overal dat de Ragdoll niet heel veel zou verharen i.v.m. het ontbreken van een onderwol.... Maar goed, toch ingesteld op haar, maar dus niet op zoveel haar!!! Echt alles onder het haar, als ik stofzuig en ik draai me om ligt er alweer haar!! De was hangt behaard aan de waslijn en gaat inmiddels ook behaard de kast in... ik krijg de boel echt niet meer haarvrij! Voordat er gekookt gaat worden moet eerst het gastoestel worden onthaart... en zo kan ik echt nog uren doorgaan!!! Bij thuiskomst van mijn werk trek ik gelijk mijn reeds behaarde kloffie aan voordat ik de poezels gedag zeg... Maar zelfs mijn auto is steeds een complete haarbal waardoor ik op mijn werk toch ook weer behaard aankom.... Ik ben dol op mijn beestjes hoor, maar niet op al dat haar! Bij ons krijgen ze wekelijks een flinke borstelbeurt....
Nu ik heb dat ook ik had hier voor maincoons die ook wel verhaarde
Maar deze twee ragdolls spannen de kroon
Over al door het huis leg ik maar plaids
Zodat als ik visite krijg mijn huis bijna haar vrij kan geven door snel de plains over al af te galen
Had ik dit geweten San had ik geen ragdol genomen
Schoot katten zijn die van mij niet
Misschien omdat de vader buiten in een kooi zat bij de fokster
Maar ik ben wel teleurgesteld in dit ras
Haren overal pffff
 
Hallo Margreet,
Tja, het zijn katten, hè. Wezens met haar. Zo lief zacht neusindrukkend warm kroelbaar haar.
Dat er af en toe pluizen vanonder het bed of kast rollen, dat mijn kleren hun haar-handtekening dragen, zelfs op het werk, dat accepteer ik gewoon.
Een vochtig washandje kan heel veel van je kleding/divan enz afhalen.

Sterkte !
O.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan