Wat is er Nieuw?

Goed gewicht kater 9 maanden.

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

cynthia

Ik ben zelf een kat
Wat is een normaal gewicht voor een gecastreerde kater van 9 maanden? Het gaat om mijn perzische langhaar die nog maar 2.6 kg weegt. Een paar weken geleden woog hij 2.9.. Vandaag langs de dierenarts geweest voor advies en nog maar eens een extra wormenkuur gehaald. Ik moet het in de gaten houden. Nu vraag ik me af wat anderen voor ervaringen hebben hierin. Hij is niet ziek en eet heel goed!
 
Hoi Cynthia,

Ik dacht dat ik er op het forum eens iets over gelezen had geplaatst door @MayaBlue maar dat is een tabel voor de Ragdoll :-(
 
Bedankt voor de moeite! Ik denk wel dat ragdolls zwaardere katten zijn. Maar ik hou het goed in de gaten!!
Graag gedaan, ze kunnen inderdaad zwaar worden.
De onze is nu 2,3 jaar en weegt 6.2 kilo
 
Ik heb hier alleen maine coons dus dat is een slecht vergelijk met andere rassen. De jongste hier bijvoorbeeld is net 6 maanden en weegt al 5 kilo. Ze wogen allemaal toen ze met 13 weken hier kwamen al over de 2 kilo dus daarom niet echt te vergelijken met andere rassen en durf niet te zeggen wat goede gewichten zijn voor een pers. Is er via Google of rasvereniging niks over te vinden?
 
Goh 2,9 kg lijkt me niet super veel. Maar als hij niet al te groot is kan het inderdaad dat hij maar 2,9 kg weegt. Ik denk dat een normale kater van een jaar oud rond de 4 kg weegt.
 
Ik ben even wat gaan google op gewichten van de pers en de gewichten van een pers zijn gemiddeld voor een poes tussen de 3,5 en 6 kilo, een kater kan tot de 7 kilo gaan als ze volwassen zijn. Als ik het gewicht van jouw katertje daar tegenover zet zou 2,9 kilo inderdaad wel een beetje weinig zijn. Maar dan spelen er weer meerdere factoren mee natuurlijk, zoals is de kat raszuiver, zijn de ouders misschien ook wat kleiner, is je kater zelf misschien wat klein etc. Beste kun je dat beoordelen door te voelen, als je de ribben goed kan voelen zou ik zeker wat bijvoeren (zoals carnibest en een goed merk blik of lamshart bijvoorbeeld) kun je de ribben niet goed voelen zou hij goed op gewicht zijn en is het misschien gewoon nu nog een klein mannetje.
 
Nou de katers (castraten) van ons laatste nestje zitten allemaal rond de 4 kilo (9 maanden),dus ik denk dat het een beetje
aan de 'lichte' kant is...
 
Ik heb een perzische poes van 6j en die weegt maar 3 kg is ook een kleintje.
Ze hoeven niet allemaal dik of groot te zijn als ze maar gezond en gelukkig zijn.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan