Flamingo cat litter babypowder

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
ha ja, dan had ik het toch op de goeie.
ik zal eens gaan checken op hun site (ik was nochtans net aan het afkicken van nog bestellen terwijl ik nog tig stuks van alles in voorraad heb, maar dit is voor het goede doel hé) om de modellen van wat dichter te bekijken.
ik vond de commentaar bij die geribbelde wel leuk: iemand met maine coons wiens vroegere matten precies ook dienden om op te plassen.
maar bij kunststof zal dat gevoel van "hé, hier kan ik ook op plassen" hopelijk wel achterwege blijven.

Dat XXL matje voelt aan als zo'n mat met groen gras van kunststof. Dus is ook niet echt plasmateriaal ten minste toch niet bij ons :D.

nee, dat kunststof staat me wel aan. ik zou niet graag een kat krijgen die leert van op zachte materialen te gaan hé. er zijn genoeg verhalen van katten die ineens het donsdeken leuk vinden om een boodschap in achter te laten, ik mag er niet aan denken! en het zou zonde zijn om Merlijn van de slaapkamer te moeten bannen.
in de keuken moet ik eventueel opletten dat de hond de mat niet als een uitnodiging gaat zien; in het verleden heeft die daar wel eens een deurmat voor mismeesterd, en sindsdien ligt er niets meer op de vloer. 's avonds doe ik wel het kinderhekje tussen living en keuken dicht, dan kan de hond niet stiekem kattenkwaad uitsteken tussen de spullen van de katten;)

Wij gebruiken Flamingo cat litter babypowder

Het is een zeer zuinige klontvormende fijne kattenbakvulling bestaande uit bentoniet (natuurlijke klei). Babypoeder (op basis van talk) wordt toegevoegd om de omgevingsgeur aangenamer te maken.
Flamingo Cat Litter met babypoeder heeft een absorptievermogen van 350% en is stofvrij.
Het is verkrijgbaar in zakken van 15 kg.
Wij betalen € 12,36.
Ik lees net dat de tuincentra van Pelckmans (in Rijkevorsel, Lommel en Turnhout) dit van 19 t/m 31 maart aanbieden voor 8,95€ ipv 12,50€, dat is een koopje!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de volgende bestelling zal ik ook eens zoiets toevoegen. Al staan de bakken bij ons zó verdekt dat ik er echt aan moet denken om ze te verschonen, maar het is wel veel deftiger met van die matjes, denk ik.
ik heb beide matjes ondertussen aangeschaft, en er zijn best wel korreltjes die de matjes opvangen, maar ik heb ook de indruk dat de katten er soms overheen springen,want rondom de matjes liggen er nog best wat korreltjes. helemaal weg zijn ze dus niet.

ik heb beide matjes ondertussen aangeschaft, en er zijn best wel korreltjes die de matjes opvangen, maar ik heb ook de indruk dat de katten er soms overheen springen,want rondom de matjes liggen er nog best wat korreltjes. helemaal weg zijn ze dus niet.
Komt heel bekend voor bij ons is het precies hetzelfde :-)

Haha hier net zo...

Ik ben ook heel tevreden met de golden grey! De katten ruiken nu de hele dag heerlijk naar babypoeder en de grit zelf bevalt ook erg goed (14kg voor 12,49).
De cat & clean vanille bevalt ook erg goed (15kg voor 11,99), alleen is de vanille geur niet erg sterk. Het voordeel van de c & c is dat het een mooie grote zak is en wat goedkoper dan de Golden grey...

Ik ben ook heel tevreden met de golden grey! De katten ruiken nu de hele dag heerlijk naar babypoeder en de grit zelf bevalt ook erg goed (14kg voor 12,49).
De cat & clean vanille bevalt ook erg goed (15kg voor 11,99), alleen is de vanille geur niet erg sterk. Het voordeel van de c & c is dat het een mooie grote zak is en wat goedkoper dan de Golden grey...

Zie nu net dat de royal grey babypoeder (rode zak) nu 11,99 kost bij zooplus en 2 voor 21,99. En de Cat & Clean vanille 10,99 per zak.
Heb ik weer een week te vroeg besteld... :mad: haha

Is er ook veel uitloop van het grit ?? Ligt er alleen een beetje net bij de kattenbak of is het door het hele huis ??
Blijft het aan hun pootjes plakken of juist helemaal niet ??

Is er ook veel uitloop van het grit ?? Ligt er alleen een beetje net bij de kattenbak of is het door het hele huis ??
Blijft het aan hun pootjes plakken of juist helemaal niet ??
Er is wel wat uitloop omdat het hele fijne grit is, maar het beperkt zich tot voor de bak. Ik heb voor de bak een uitloop matje liggen, maar er ligt nog wel altijd wat omheen. Denk dat dit per kat ook wel veel verschil maakt.. ;)
De katten ruiken nu heerlijk naar babypoeder (met de golden grey) als ze je komen knuffelen, dus dat beetje uitloop neem ik op de koop toe!
Het klonterd ook super goed en blijft niet aan de bodem plakken, dit geldt voor beide soorten.

Er is wel wat uitloop omdat het hele fijne grit is, maar het beperkt zich tot voor de bak. Ik heb voor de bak een uitloop matje liggen, maar er ligt nog wel altijd wat omheen. Denk dat dit per kat ook wel veel verschil maakt.. ;)
De katten ruiken nu heerlijk naar babypoeder (met de golden grey) als ze je komen knuffelen, dus dat beetje uitloop neem ik op de koop toe!
Het klonterd ook super goed en blijft niet aan de bodem plakken, dit geldt voor beide soorten.

Dat klinkt heel goed zelfs :D
Ik heb nu nog altijd cat's best omdat de minste stof geeft maar de uitloop is erorm, omdat het aan hun pootjes blijft plakken en dat verliezen ze door heel het his heen, met als gevolg dat ik er op loop en daar heb ik nu een hekel aan, in het begin viel het wel mee. Maar nu :wtf: , zeker nu de lente en zomer er aan komen loop ik graag op blote voeten maar als ik dan op dat grit stap is het toch pijnlijk aan mijn voetzolen (ik weet het ze zijn erg gevoelig).

Ik zal dus eens naar zooplus en daar rond snuffelen naar dit grit :LOL:

Dat klinkt heel goed zelfs :D
Ik heb nu nog altijd cat's best omdat de minste stof geeft maar de uitloop is erorm, omdat het aan hun pootjes blijft plakken en dat verliezen ze door heel het his heen, met als gevolg dat ik er op loop en daar heb ik nu een hekel aan, in het begin viel het wel mee. Maar nu :wtf: , zeker nu de lente en zomer er aan komen loop ik graag op blote voeten maar als ik dan op dat grit stap is het toch pijnlijk aan mijn voetzolen (ik weet het ze zijn erg gevoelig).

Ik zal dus eens naar zooplus en daar rond snuffelen naar dit grit :LOL:
Haha dat herken ik wel! Ik heb ook een kattenbak op de overloop staan en daar ligt ook weleens grit voor, als ik dan s'ochtends of s'nachts op sta en er langs ga op blote voeten... Auwww :woot: Dit kleine grit doet gelukkig al minder zeer aan je voeten dan het grove grit, dat scheelt ook wel weer!
De Cat & Clean vanille stuift meer dan de golden grey babypoeder (rode zak)

Ik twijfel tussen de GG rood en de Professional Classic. Waar het mij vooral om gaat is de hoeveelheid uitloop. Ik las dat bij sommige merken je zand door je hele huis vind. Dus als dan de kat ook op je bed slaapt lig je tussen het zand. Lijkt mij niet zo prettig ;) Hoor graag jullie ervaringen.

Mijn moeder gebruikte altijd catsan. weinig uitloop erbij enkel bij de bak maar is wel minder zuinig en ik vond het zelf sterk ruikend.

Ik heb Catsan ook in het begin gebruik, had veel uitloop maar ook heel veel stof.
Telkens als Bones op de kattenbak zat hoeste hij van al dat stof.
Toen ben ik over gegaan op Cat's Best, dat beviel mij goed.
Veel minder stof voor zowel mijn katten als voor mij, maar het bleef wel aan hun haren hangen waardoor het door het hele huis heen lag en ook in bed.
Sinds een week of 8 gebruik ik nu GG rood en blauw tegelijk. Want rood alleen vinden ze niet lekker, ruikt te veel naar babypoeder en die geur vinden ze niks en blauw heeft geen geur. Dus meng ik het 1/3 GG rood met 2/3 GG blauw en daar hebben ze geen moeite mee.
Maar de uitloop blijf je wel iets houden. Niet door het hele huis heen gelukkig. Alleen rond om de kattenbak en een heel klein beetje verder op.
Ik heb ook een kattenbak op mijn slaapkamer staan en met Cat's Best had ik altijd kattengrid in mijn bed liggen en dat slaapt echt niet voor dat je die zooi uit je bed hebt. Met GG heb ik daar geen last van omdat het niet in mijn bed komt.
GG is wel weer wat stoffiger dan Cat's Best maar alleen als je de bak vult, mijn katten zelf hebben daar geen last van als ze in de bak bezig zijn.

Dus een tip : kan je kat wel of niet tegen een sterke geur als babypoeder als hij/zij op de bak bezig is.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4