Flamingo cat litter babypowder

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Bij de laatste 3 soorten die ik bij zooplus heb besteld zit ook de golden grey bij zie ik net. Ik hou van ellende al een schema bij welke soorten ik al getest heb :( en die naam kwam me zo bekend voor! Ben er nog niet aan begonnen, maar ben benieuwd straks!

Er zijn verschillende soorten Golden Grey.Ik neem de rode.Ik vind die de beste,weinig uitloop en geur.

Er zijn verschillende soorten Golden Grey.Ik neem de rode.Ik vind die de beste,weinig uitloop en geur.
Ik zal eens kijken welke ik nu heb... Het is een rood met paarse zak, hele fijne grit. Ik heb nu de cat & clean de luxe vanille aangebroken, die bevalt tot nu toe ook redelijk. Dat is een 15kg zak voor 11,99 dus dat is ook nog goed te doen. Dan heb ik nog een zakje Extreme classic met babypoedergeur staan, maar denk dat ik daar net 1 kattenbak mee kan vullen en dan is die ook gelijk leeg!

19399_goldengreykatzenstreu_05_2011_3.webp
Die gebruik ik.Extreme classic van Catsan vind ik niet zo goed.De geurhinder is enorm.Ook meer uitloop.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die heb ik inderdaad, heb even op zooplus gekeken want de zak die ik hier heb lijken de kleuren heel anders! ;)
De extreme classic die ik hier heb is niet van catsan...

extreme classic.webp

Normaal koos is altijd de wat grovere girt omdat ik het idee heb dat de fijne grit juist meer uitloopt. Maar we zullen zien!
Ik kan nu iig nog een tijd vooruit met de cat & clean vanille (als is die vanille geur ver te zoeken...)

aha, die ga ik onthouden, de rode van Golden Grey.
ik heb er ook een aantal staan (zooplus doet toch maar gouden zaakjes met klanten zoals wij) maar weet ondertussen niet meer welk merk me nu eigenlijk best beviel.
goh, die vanillegeur lijkt me bizar, in combinatie met een kattenbak. maar ja, babypoeder is al even gek, en die geur vind je regelmatig terug in de zakken met fijn klontvormend grit.
maar als de rode van Golden Grey een groot verschil geeft qua uitloop, dan wil ik die best proberen... na mijn tig aantal andere varianten weggewerkt te hebben.

aha, die ga ik onthouden, de rode van Golden Grey.
ik heb er ook een aantal staan (zooplus doet toch maar gouden zaakjes met klanten zoals wij) maar weet ondertussen niet meer welk merk me nu eigenlijk best beviel.
goh, die vanillegeur lijkt me bizar, in combinatie met een kattenbak. maar ja, babypoeder is al even gek, en die geur vind je regelmatig terug in de zakken met fijn klontvormend grit.
maar als de rode van Golden Grey een groot verschil geeft qua uitloop, dan wil ik die best proberen... na mijn tig aantal andere varianten weggewerkt te hebben.
Haha die zooplus doet idd goede zaken! :-)
Ik hou expres al een lijstje bij met welke merken ik geprobeerd heb en wat er mis mee was. Anders ben ik ook de draad kwijt!;)
Vanille vond ik wel aardig klinken, maar merk er weinig van hoor. Hij bevalt tot nu toe wel redelijk, alleen klont niet geweldig...

Gelukkig is het de Catsan niet want je hebt zo een urinegeur in huis.
Verleden jaar heb ik kattenbakken van Curver gekocht.Er is een soort opstapje aan de binnenkant,vooraan.Zo is er ook minder uitloop.
Ik heb al vanalles getest en die vind ik goed.Met 8 katten die nooit buiten komen moet een mens toch een beetje zien dat het wat schoon blijft.

8 Katten, en ik dacht dat ik veel had! ;) Ik heb er 7, waarvan 5 altijd binnen.
Dus ik snap inderdaad wat je bedoeld, dan moet het grit echt goed zijn! Ik heb een uitloop mat voor de bakken liggen, dat werkt ook wel goed. Hoeveel kattenbakken heb je staan?

4 Kattenbakken.Ze worden wel 2 maal per week helemaal uitgekuist en elke dag 2 maal uitgeschept.Als ik thuis ben doe ik het vaker.
Sommige zeggen 1bak per kat +1.Ik zie dat wel niet zitten.Ze gaan allemaal netjes op de bak.Behalve Flair voor zijn grote boodschap.Hij gaat wel in de bak met zijn voorpoten en zijn poep door de opening.Hij is een herplaatser en deed dit al toen hij bij ons kwam.Dat pakken we er dan bij.Wij hebben hem al 6jaar en hij wordt er 14 in mei.De allerliefste kat die ik ooit gehad heb.Hij gaat ook elke dag mee werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een kat heb je niet voor even, maar voor heel zijn leven zeg ik altijd. Dan neem je de 'gebreken' voor lief... ;)
Ik heb maar 2 bakken binnen staan voor 5 katten en dat gaat ook prima. De 1 bak per kat regel ligt ook heel erg aan de kat zelf denk ik.
In de schuur staat ook een bak voor de 'buitenkatten' maar die gebruiken hem bijna nooit.

Daar ben ik het helemaal mee eens Tuta81.
Maar ik zie mijn katten niet als katten maar als mijn kinderen en die heb je dus ook echt niet voor even maar voor de rest van hun leven ;)

En ik heb met 2 katten maar 2 bakken, 1 beneden in de woonkamer en 1 op de slaapkamer. Ik maak ze meestal meteen schoon als ze geweest zijn, ben namelijk voor 95% van de tijd thuis. Soms zitten ze met zijn 2-tjes in de bak :rolleyes: , het kan makkelijk van ik heb grote van Queen ( 55x71x24,5cm ) een blauwe boven en een rode beneden. Ik heb wel een reserve die wat kleiner is, die heb ik ooit een keer moeten gebruiken zonder kattengrit erin om een plasje van Bones op te vangen te controle, die had toen een blaasontsteking. Het was de enige manier om dit te te kunnen opvangen, want met kattengrit gaat dat zo moeilijk :p

Vroeger gebruikte ik Catsan, maar dat was zo stoffig, niet alleen voor mij maar ook voor Bones (had Dax op dat moment nog niet). Den toen overgestapt, geleidelijk, op Cats Best Eko Plus en dat gaat prima. Toen ik de Catsan nog gebruikt ging Bones nog weleens geregeld in de kattenbak liggen :rolleyes: , gewoon zomaar, in een schone bak natuurlijk, hij deed het niet als hij zijn behoefte had gedaan, maar wel weer zodra ik die schoongeschept had. Dit doet hij niet meer sinds de Cats Best.

En de uitloop is ook stukke minder bij Cats Best dan met de Catsan, net als het stof.

queen.webp

Daar ben ik het helemaal mee eens Tuta81.
Maar ik zie mijn katten niet als katten maar als mijn kinderen en die heb je dus ook echt niet voor even maar voor de rest van hun leven ;)

En ik heb met 2 katten maar 2 bakken, 1 beneden in de woonkamer en 1 op de slaapkamer. Ik maak ze meestal meteen schoon als ze geweest zijn, ben namelijk voor 95% van de tijd thuis. Soms zitten ze met zijn 2-tjes in de bak :rolleyes: , het kan makkelijk van ik heb grote van Queen ( 55x71x24,5cm ) een blauwe boven en een rode beneden. Ik heb wel een reserve die wat kleiner is, die heb ik ooit een keer moeten gebruiken zonder kattengrit erin om een plasje van Bones op te vangen te controle, die had toen een blaasontsteking. Het was de enige manier om dit te te kunnen opvangen, want met kattengrit gaat dat zo moeilijk :p

Vroeger gebruikte ik Catsan, maar dat was zo stoffig, niet alleen voor mij maar ook voor Bones (had Dax op dat moment nog niet). Den toen overgestapt, geleidelijk, op Cats Best Eko Plus en dat gaat prima. Toen ik de Catsan nog gebruikt ging Bones nog weleens geregeld in de kattenbak liggen :rolleyes: , gewoon zomaar, in een schone bak natuurlijk, hij deed het niet als hij zijn behoefte had gedaan, maar wel weer zodra ik die schoongeschept had. Dit doet hij niet meer sinds de Cats Best.

En de uitloop is ook stukke minder bij Cats Best dan met de Catsan, net als het stof.

Bekijk bijlage 415

Dat doet de ragdoll van mijn zus ook, die gaat er ook altijd in liggen en rollen als hij schoon is!
Micka heeft het ook een tijd gedaan toen ik kittens had, toen gebruikte is ook catsan omdat deze niet klonterde i.v.m. de kittens.
Zal dat aan het soort grit liggen, of zal dat gewoon een rare gewoonte zijn? Wel toevallig dat Micka het ook bij de catsan deed...

Klontert die porta pine goed?En de uitloop?Mag die op de compost?Of door het toilet gespoeld worden?
Een hoop vragen maar het zou mij kunnen interesseren in de toekomst.

Haha die zooplus doet idd goede zaken! :)
Ik hou expres al een lijstje bij met welke merken ik geprobeerd heb en wat er mis mee was. Anders ben ik ook de draad kwijt!;)
Vanille vond ik wel aardig klinken, maar merk er weinig van hoor. Hij bevalt tot nu toe wel redelijk, alleen klont niet geweldig...

Daar ga ik al, het is maar goed dat ik lijstjes bij hou! Ik zeg dat de cat & clean redelijk bevalt alleen niet geweldig klontert. Maar dat was nog de No Problem, ik dacht dat die al op was.... Ik heb de grit altijd in de schuur staan en dat giet ik dan in een curver box die in huis staat. Ik heb nu de Cat & Clean wel aangebroken, en moet zeggen hij klontert geweldig! Ik denk dat ik een winnaar heb! Hij is alleen wel heel erg fijn...

Klontert die porta pine goed?En de uitloop?Mag die op de compost?Of door het toilet gespoeld worden?
Een hoop vragen maar het zou mij kunnen interesseren in de toekomst.

Klontert goed, we hebben amper uitloop met ons matje van zooplus ervoor. Je mag het afvoeren in de compostbak of toilet.

welk matje van zooplus bedoel je? dat half rond in de maat XXL?
ik heb ooit eens geprobeerd om een oude handdoek ervoor te leggen, en één van de katten interpreteerde dat toen als extra plasgelegenheido_O
dus het materiaal zou best niet aanvoelen als stof denk ik.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4