Drietal stelt zich voor...

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil me graag even voorstellen! :)

Ik ben Desirée, 25 jaar, en woon samen met mijn twee ragdolls Huntley en Ivy in Enschede waar ik werk en studeer. Dit zijn mijn eerste ragdolls. Hiervoor had ik een htk-kat die nu bij mijn moeder woont.

Ik ben op dit forum terecht gekomen via de Facebook-pagina De Ragdoll, waar ik ook in juni 2013 in contact ben gekomen met de fokker van mijn twee raggies. :)

Na een tijdje verschillende kattenrassen bestudeerd te hebben kwam ik bij de Ragdoll uit. Het ras sprak me aan vanwege de lieve en aanhankelijke persoonlijkheid en natuurlijk de schoonheid!

Ik plaatste een berichtje op de ragdoll pagina waarin ik vermelde dat ik op zoek was naar een kitten (seal of blue). Al gauw reageerden een aantal fokkers en kwam ik uiteindelijk uit bij een cattery uit Lelystad dat net een nestje van 4 had; 1 blue mitted, 1 seal mitted, en 2 blue mink mitted.
Mijn voorkeur ging uit naar een kater, en na het zien van van een aantal foto's van Huntley werd ik op slag verliefd! Ik zag een heel lief en onschuldig berenkopje!

Een week later ben ik naar de fokker gegaan en heb ik de 5 weken oude Huntley voor het eerst vastgehouden. Ik wilde toen maar een kitten, maar een maand later bedacht ik me en realiseerde ik dat het toch beter was voor hem om zijn zusje ook in huis te nemen. Gelukkig was zijn zusje nog beschikbaar!

In oktober 2013 zijn ze voor het eerst bij me gekomen toen ze 16 weken waren. Ze werden gebracht door de fokker. Ze voelden zich al heel snel thuis en inspecteerden de boel meteen. Ik ben echt heel blij dat ik ze met z'n tweeën in huis heb genomen, ze trekken echt goed met elkaar op!

Huntley en Ivy zijn nu 9 maanden en groeien als kool.
Huntley is een gemoedelijke, aanhankelijke knuffelbeer en Ivy is een aanhankelijk en druk poppetje dat veel aandacht wil, een echte draaikont. ;)

De reden waarom ik me heb aangesloten bij dit forum is omdat ik een Nederlands ragdoll forum zocht waarop ik met andere ragdoll eigenaars kan praten over diverse topics zoals gezondheid en voer.
Ik wil mijn twee raggies zo goed mogelijk verzorgen en vindt het belangrijk om met andere ragdoll eigenaars en fokkers in contact te blijven en op de hoogte te blijven van evt. nieuwe ontwikkelingen. :)

Groetjes, Desirée

Bijlagen

• IMG_2553.webp
    IMG_2553.webp
    88,8 KB · Weergaven: 296
  • IMG_2727.webp
    IMG_2727.webp
    244,8 KB · Weergaven: 324
Laatst bewerkt:
Hoi Desirée

Welkom op ons Ragdoll-forum.
Mocht je iets niet vinden maak gerust een nieuw topic aan, er zijn altijd wel mensen die een antwoord/advies kunnen geven :)

En wow wat een schatjes zijn dat zeg :jawdrop:

Welkom op dit leuke forum.Hier zitten genoeg "deskundigen" voor je als je vragen hebt. En zoals Mariska al zegt open gerust een nieuw Topic.

Hallo Desirée,

Welkom op ons forum leuk dat je er bent.
Zoals mariska31176 al aanhaalde voel je vrij om berichten te plaatsen topics te starten, foto's en filmpjes te plaatsen of een fotowedstrijd te starten enz enz :-)
We hebben een aantal Cattery eigenaren in ons midden.

Als je vragen of suggesties hebt laat het maar weten.

Veel plezier.

Groetjes,
Edwin.

welkom Desirée! wat goed dat je besliste om ook het zusje in huis te nemen, ze kunnen zo genieten van het gezelschap van een compagnon hé.

Welkom op het forum! Je verhaal klinkt mij heel herkenbaar haha ook ik wou eerst 1 katertje, maar ben toch ook heel erg blij dat ik ook zijn zus heb meegenomen. Die twee kunnen niet zonder elkaar en ik niet zonder hen!

Hoi Desiree,
Wat heerlijk dat je gewoon je gevoel hebt gevolgd en er twee genomen hebt. En zo kom je erachter dat ragdolls dus ook heel verschillend in karakter kunnen zijn. Bovendien: 1 ragdoll is mooi om naar te kijken, maar 2 is 10x zo mooi, nietwaar?
Lekkere poezels om te zien hoor!

Hoi Merlijn, Judy en Ellen,

Dank jullie wel!
Ja, ben inderdaad erg blij dat ik ze met z'n tweetjes in huis heb genomen. Ze kunnen niet zonder elkaar maar zijn ook niet erg klef hoor, het is niet zo dat ze de hele dag bij elkaar liggen, dat doen ze op z'n tijd. ;)

Het is vooral leuk om te zien hoe ze elkaar wassen en met elkaar spelen.
Mijn kater eist soms gewoon om gewassen te worden haha, dan gaat hij bij Ivy liggen en pakt hij haar kop vast en trekt hij haar zowat naar zijn hals, zo van: "was me nu!"
Terwijl ik dit type, ligt Huntley braaf naast mijn laptop, lekker te chillen, wat een prachtbeest haha.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4