Wat is er Nieuw?

Dag allemaal.

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo Doris,
Welkom op ons forum, leuk dat je er bent.:)
 
Welkom Doris!
Wauw dat zijn veel poezenbeestjes, die zullen wel veel plezier aan elkaar beleven hé.
zijn ze echt allemaal even lief? Merlijn is mijn eerste ragdoll, en ik vind hem toch wel veel meer gericht op mensen dan mijn andere katten ooit geweest zijn. hij is ook de eerste die wekelijks mee in de auto op visite bij mijn ouders gaat, dat zou ik met de andere katten zelfs nooit overwogen hebben.
 
Welkom Doris!
Wauw dat zijn veel poezenbeestjes, die zullen wel veel plezier aan elkaar beleven hé.
zijn ze echt allemaal even lief? Merlijn is mijn eerste ragdoll, en ik vind hem toch wel veel meer gericht op mensen dan mijn andere katten ooit geweest zijn. hij is ook de eerste die wekelijks mee in de auto op visite bij mijn ouders gaat, dat zou ik met de andere katten zelfs nooit overwogen hebben.

Kan het zijn dat je Merlijn meer aandacht geeft dan je vroegere katten?
ik heb zelf heel wat poezen gehad, en volgens mij: wat je erin stopt komt eruit!
Ooit vond ik een schildpadpoes in de goot voor de deur. Door mensen mishandeld met een mes en een verbrijzelde heup. Ze was vies, doodsbang.
De dierenbescherming wilde haar op hun kosten opereren (erg duur) als ik beloofde haar in huis te nemen.
Ze heeft een jaar achter de koelkast geleefd, zó bang. Maar ik heb dagelijks, voordat ik naar mijn werk ging een kwartiertje tegen de koelkast gepraat en als ik thuis kwam weer, en 's-avonds...
De andere kat die ik al had, liet haar ook met rust verder, maar kwam wel naast me zitten als ik mijn therapeutische praatje hield.
Ze ging op de bak als niemand keek, en ook at ze op die manier.
Echt, na een jaar kwam ze heel af en toe tevoorschijn. We (Pluis en ik) deden alsof het heel gewoon was en gaven haar geen extra aandacht in het begin, totdat ze zelf kwam ruiken en kijken.
Haar achterpoot kon niet meer buigen na de operatie...maar je wilt niet weten wat een bijzondere poes dit is geworden. Lief, aanhankelijk, beschermend. Ze praatte tegen me, ging mee in bad(!)
En toen ik 2x per 3 weken moest reizen tussen A'dam en Brussel, vanwege werk, gingen ze alle (inmiddels) drie mee in een kooi in de trein (pffft) en verbleven dan in mijn gehuurde huisje aldaar. Geen enkel probleem. We hebben 2 jaar lang geforensd met z'n vieren :)
Ze zeggen dat katten aan een huis hechten en niet aan de baas, maar mijn ervaringen zijn totaal anders.
 
nu je het zegt, mijn eerste kat toen ik alleen ging wonen, spoorde ook met mij mee naar mijn ouders in het weekend. aan een tuigje. en zij was een heel gewoon zwart htk-katje. mss heb je wel gelijk hoor, als enige kat kreeg zij al mijn aandacht, en liever dan haar alleen te laten in het weekend, sjouwde ik haar mee.
bij Merlijn heb ik me voorgenomen om hem vooral gewend te laten blijven aan die autoritjes. en hij geniet gewoon van alle aandacht als hij mee op visite mag.
mijn oude brit haat de auto, die denkt "home sweet home" volgens mij.
 
O Ellen, wat goed van je dat je haar zo hebt geholpen en zoveel geduld met haar hebt gehad... en wat vreselijk om te lezen wat er met haar was gebeurd.... ik snap de wereld soms echt niet hoor....

Ik ben overigens nooit een kattenmens geweest, sterker nog, moest er eigenlijk niks van hebben.... tot ik kennismaakte met de ragdoll en dan de onze in het bijzonder natuurlijk!! En ze zijn gewoon verslavend haha!! Ik denk ook altijd, wat zou het leuk zijn om er eens een mee te nemen op visite maar ik denk dat ik daar mijn poezels niet gelukkig mee maak. Lijkt me wel leuk, mijn schoonmoeder heeft ook een dochter van onze Fenna, dus ook een zusje van onze Fay, zou wel leuk zijn om ze eens samen te laten spelen, maar denk dat ze het zelf minder leuk vinden haha!
 
Pffff en nou vergeet ik het belangrijkste haha...

Welkom Doris! Gezellig dat je er ook bij bent, en klinkt als een gezellige drukke beestenboel bij jullie!!
 
O Ellen, wat goed van je dat je haar zo hebt geholpen en zoveel geduld met haar hebt gehad... en wat vreselijk om te lezen wat er met haar was gebeurd.... ik snap de wereld soms echt niet hoor....

Ik ben overigens nooit een kattenmens geweest, sterker nog, moest er eigenlijk niks van hebben.... tot ik kennismaakte met de ragdoll en dan de onze in het bijzonder natuurlijk!! En ze zijn gewoon verslavend haha!! Ik denk ook altijd, wat zou het leuk zijn om er eens een mee te nemen op visite maar ik denk dat ik daar mijn poezels niet gelukkig mee maak. Lijkt me wel leuk, mijn schoonmoeder heeft ook een dochter van onze Fenna, dus ook een zusje van onze Fay, zou wel leuk zijn om ze eens samen te laten spelen, maar denk dat ze het zelf minder leuk vinden haha!




Grappig hoe dat kan veranderen, nietwaar? Ik had het nooit zo op honden en toch lopen er hier nu 2 rond. Nummer 7 en 8 sinds 1990, omdat mijn toenmalige partner een hondenmens was. Ik had toen geen poezen en miste dat enorm. Vervolgens na het overlijden van de laatste hond, kon ik niet kiezen en heb ik enkele jaren helemaal niets gehad.
Toen in 2009 eerst het naakthondje, 2 jaar later de tweede, en toen uiteindelijk mijn grootste wens, om honden en poezen met elkaar in harmonie te zien.
Stiekem had ik bij het aanschaffen van het 1e hondje al een ras gezocht dat erg graag met poezen samen zou zijn. En tjonge, wat is dat leuk!

Jay Jay zou misschien wel een type zijn om eens mee op pad te gaan.
 
nu je het zegt, mijn eerste kat toen ik alleen ging wonen, spoorde ook met mij mee naar mijn ouders in het weekend. aan een tuigje. en zij was een heel gewoon zwart htk-katje. mss heb je wel gelijk hoor, als enige kat kreeg zij al mijn aandacht, en liever dan haar alleen te laten in het weekend, sjouwde ik haar mee.
bij Merlijn heb ik me voorgenomen om hem vooral gewend te laten blijven aan die autoritjes. en hij geniet gewoon van alle aandacht als hij mee op visite mag.
mijn oude brit haat de auto, die denkt "home sweet home" volgens mij.

Haha, Merlijn lijkt me een reusachtig leuke kat! Hopelijk blijft hij zo onbevangen als hij ouder wordt. Maar inderdaad, blijven prikkelen en meenemen, dan komt dat vast wel goed.
Ragdoll Phlooph houdt ook van avontuur buiten met tuigje, maar Sphynx Phlyx blijft ook liever binnen. Ik denk omdat Phlyx een detailist is en zich niet snel verveelt. Die kan uren achter een balletje aan sjouwen en blijft het leuk vinden. Die zou eerder met een vogeltje spelen en knuffelen dan het opeten.
Phlooph heeft een wijdere blik en zou dolgraag achter de vogels buiten aan willen. Loopt echt te jengelen bij de deur zodra de zon schijnt.
 
Ik ben Doris en heb 8 schatten van katten plus een hondje.Drie ragdolls en vijf HTK allemaal even lief.
Ik hoop hier nog wat bij te leren.Een mens is daar nooit te oud voor denk ik.
Gr.
Doris

Dag Doris en welkom!
Ik heb in korte tijd in ieder geval al heel wat geleerd, en ik ben al oud joh!!
Jij hebt vast al heel wat ervaring zelf, met zoveel dieren.
Mocht je ooit fotootjes hebben, ben ik erg benieuwd naar de poezen en het hondje.

Groetjes
van
Ellen
 
Grappig hoe dat kan veranderen, nietwaar? Ik had het nooit zo op honden en toch lopen er hier nu 2 rond. Nummer 7 en 8 sinds 1990, omdat mijn toenmalige partner een hondenmens was. Ik had toen geen poezen en miste dat enorm. Vervolgens na het overlijden van de laatste hond, kon ik niet kiezen en heb ik enkele jaren helemaal niets gehad.
Toen in 2009 eerst het naakthondje, 2 jaar later de tweede, en toen uiteindelijk mijn grootste wens, om honden en poezen met elkaar in harmonie te zien.
Stiekem had ik bij het aanschaffen van het 1e hondje al een ras gezocht dat erg graag met poezen samen zou zijn. En tjonge, wat is dat leuk!

Jay Jay zou misschien wel een type zijn om eens mee op pad te gaan.

Ja kan idd heel raar lopen... we hebben nu ook honden en poezen, maar de honden leven buiten en ik heb daar niet zo een close gevoel mee als mijn vorige hondje of met de poezen.... maar af en toe mis ik een hondje in huis toch wel... maar geen plek meer hoor haha! Maar lijkt me onwijs gezellig, poezen en honden samen.... Dit was bij ons eigenlijk ook de bedoeling, samen met mijn hondje maar het mocht niet zo zijn... hij heeft het niet meer mee kunnen maken... en er zat maar een week tussen!! Maar wel erg verstandig om een ras uit te zoeken wat er mee samen kan... lijkt me super!
 
Ik ben Doris en heb 8 schatten van katten plus een hondje.Drie ragdolls en vijf HTK allemaal even lief.
Ik hoop hier nog wat bij te leren.Een mens is daar nooit te oud voor denk ik.
Gr.
Doris
Welkom Doris,
En ik maar denken dat ik met mijn 7 katten veel had, maar jij hebt zelfs eentje meer! Gezellig!
Ik ben hier zelf ook nog maar net lid en heb nu al een paar dingen bijgeleerd, zo snel kan het gaan! ;)
Vooral ook leuk om overeenkomsten te zien tussen al deze verschillende raggy's
 
Grappig hoe dat kan veranderen, nietwaar? Ik had het nooit zo op honden en toch lopen er hier nu 2 rond. Nummer 7 en 8 sinds 1990, omdat mijn toenmalige partner een hondenmens was. Ik had toen geen poezen en miste dat enorm. Vervolgens na het overlijden van de laatste hond, kon ik niet kiezen en heb ik enkele jaren helemaal niets gehad.
Toen in 2009 eerst het naakthondje, 2 jaar later de tweede, en toen uiteindelijk mijn grootste wens, om honden en poezen met elkaar in harmonie te zien.
Stiekem had ik bij het aanschaffen van het 1e hondje al een ras gezocht dat erg graag met poezen samen zou zijn. En tjonge, wat is dat leuk!

Jay Jay zou misschien wel een type zijn om eens mee op pad te gaan.

Onze hond is officieel een ras die helemaal niet van katten houd (Hollandse herder), maar ze kan echt niet meer zonder ze hoor!
Vooral nu ze blind begint te worden zoekt ze ze juist nog meer op. Tigra komt haar af en toe een kusje brengen als ze in haar mand ligt...
De hond was er ook voor de raggy's, alleen mijn htk's Nicky (22jr) en Kira(13jr) waren er eerder.
 
Ja kan idd heel raar lopen... we hebben nu ook honden en poezen, maar de honden leven buiten en ik heb daar niet zo een close gevoel mee als mijn vorige hondje of met de poezen.... maar af en toe mis ik een hondje in huis toch wel... maar geen plek meer hoor haha! Maar lijkt me onwijs gezellig, poezen en honden samen.... Dit was bij ons eigenlijk ook de bedoeling, samen met mijn hondje maar het mocht niet zo zijn... hij heeft het niet meer mee kunnen maken... en er zat maar een week tussen!! Maar wel erg verstandig om een ras uit te zoeken wat er mee samen kan... lijkt me super!

Ach wat sneu...een week maar!? Is hij erg onverwacht gestorven?
En ja, het is ook slim om te weten wanneer je moet stoppen met dieren aanschaffen. Het is zó leuk en voor je het weet kun je er teveel hebben. En wegdoen is natuurlijk dan geen optie meer.
 
Onze hond is officieel een ras die helemaal niet van katten houd (Hollandse herder), maar ze kan echt niet meer zonder ze hoor!
Vooral nu ze blind begint te worden zoekt ze ze juist nog meer op. Tigra komt haar af en toe een kusje brengen als ze in haar mand ligt...
De hond was er ook voor de raggy's, alleen mijn htk's Nicky (22jr) en Kira(13jr) waren er eerder.

Mijn Aramis was ook een Hollandse herder en die vond poezen die op het erf kwamen ook heel gezellig, terwijl hij verder toch een meedogenloze waker was. Je hebt altijd uitzonderingen. Net zoals ik hier las dat sommige ragdolls zich helemaal niet slap houden als ze opgetild worden, en onze Phlooph, tegen de rasbeschrijving in, graag buiten komt en zou willen jagen.
Ze is zeker op leeftijd, dat ze blind begint te worden? Wat lief lijkt me dat om te zien, hoe Tigra haar knuffelt.
 
Mijn Dax houdt zich ook totaal niet sla als ik hem optil, maakt niet uit hoe ik hem optil.
Bones daarentegen wel, heel slap, die kam ik dragen als men normaal met een baby draagt. En hij vind dat fijn, krijgt hij extra aandacht op dat moment.
Zo moet ik hem ook altijd iedere avond naar bed dragen :P hij gaat dan ergens zitten wachten totdat ik hem kom ophalen, ik zet hem op bed en hij gaat dan ergens liggen of zitten en wacht tot ik ook lig en dan gaat hij ook op zijn slaap plek liggen. En dat kan overal op het bed zijn :rolleyes:, naast mijn hoofd op een dekentje, halverwege mijn benen op een kussen, aan het voeteneind al dan niet strak tegen mijn voeten aan, strak tegen mijn benen aan of straks tegen mijn buik aan.
Dax kruipt zelf in de grote krabpaal (op de slaapkamer, voor grote katten bij zooplus vandaan), ligt dan helemaal boven op voor een bepaalde tijd en komt dan ook lekker op bed liggen met een aantal keren knuffelen en spinnen, zijn hoofd "duwt" hij dan onder mijn kin , het maakt niet uit of ik op mijn zij of rug lig, en dan vertoont hij ook een vreemd gedraag. Hij likt dan mijn kin, onder mijn kin of keel, doet een van jullie raggy's dat ook ??
Of kan iemand mij zeggen waarom Dax dan likt ?? Ik vind het zeker niet erg, maar wil graag weten waarom hij het doet. :)
 
zie je wel dat het helemaal terug goed komt met het gedrag van Bones, na zijn castratie. wat een lieve jongen is dat toch!
Merlijn kan ik van tijd tot tijd ook als een baby vasthouden als ik hem op zijn rug in mijn armen leg. als ik hem gewoon opneem, is hij zeker geen lappenpop. hij zal niet wanhopig uit mijn armen proberen springen, maar toch, gewoon gedragen worden zint hem niet al te veel.

ik heb ook een krabpaal in de slaapkamer!

maar onder de kin likken, dat herken ik niet. bovenop mijn hoofd gaan liggen en aan mijn haar trekken, dat heeft Merlijn wel al gedaan. maar ook niet systematisch elke nacht of zo.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan