Kat jeuk aan kopje

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Goedenavond. Onze kat Maki, is echt een lieverd. Mega aanhankelijk, kroelerig en super blij als je thuis komt.

Echter heeft ze sinds februari vorig jaar eigenlijk steeds haar kapje op. Een paar jaar geleden begon het dat ze jeuk had op haar kop, tussen haar oor en haar oog. Ze krabt het dan steeds open. Dat ging best goed. Onze conclusie was toen allergisch voor kip. Dus speciaal hypoallergeen voer (Hypoallergenic van Royal Canin) dat ging heel lang goed. Ze kon vis goed verdragen. En wilde ook lam en rund testen. Die van Edgar en Cooper. Helaas ging dat niet. Dus de wond open.

13 november met haar en de ontlasting naar de dierenarts geweest. Die hebben dat bij een laboratorium laten onderzoeken en daar kwam voedselallergie uit. Direct gestart (na langzaam van voer te wisselen) met Hill’s Z/D. Dat ging redelijk, we op 7 december de voorraadkastdeur per ongeluk open hadden laten staan en de wond weer open was. 21 december is ze geopereerd en hebben ze, als soort laatste redmiddel, haar huid weggesneden. Na 10-12 dagen mochten de hechtingen eruit. Ze mocht direct haar kapje af, maar dat durfden we niet. Dus toch steeds om gelaten. Uiteindelijk wel wat vaker haar kapje af, maar ze blijft die vervelende jeuk hebben. 29 januari weer naar de dierenarts gegaan, daar kregen we Surolan zalf mee. Dat hielp op zich wel, maar we durfden nog niet het kapje af te doen. 10 dagen 2 maal daags smeren, daarna 1 maal daags. Wist niet hoe lang dat smeren mocht en ook nu met deze zalf, blijft ze jeuk hebben.

Ik heb van alles geprobeerd:
- Dexamethason
- ⁠Dexacortone
- ⁠Sporimune
- ⁠Dexdreson (injectie)
- ⁠Isaderm vet

We hebben al meerdere soorten voer geprobeerd, niks lijkt te werken en het is mega frustrerend. Weet iemand wat het kan zijn of kent iemand een goede dierenkliniek (Zuid-Holland, omgeving Rotterdam) die we kunnen proberen? Ik ben al naar 2 verschillende dierenartsen gegaan en 1 dermatoloog. Ik word er verdrietig van

Bijlagen

• IMG_0228.webp
    IMG_0228.webp
    94 KB · Weergaven: 109
  • e206c443-a89d-43b4-8a59-9d155c6f3c72.webp
    e206c443-a89d-43b4-8a59-9d155c6f3c72.webp
    540,7 KB · Weergaven: 73
  • IMG_3724.webp
    IMG_3724.webp
    1,3 MB · Weergaven: 72
  • IMG_3778.webp
    IMG_3778.webp
    911,7 KB · Weergaven: 72
  • IMG_1234.webp
    IMG_1234.webp
    1,1 MB · Weergaven: 78
Hey Kimberley
Wat naar allemaal voor je katje. Jeuk is vreselijk ik zelf heb een kat die zijn binnen poten regelmatig open likt en alleen met cortisone krijgen we dit gekalmeerd.
Waar ik ook goed ervaringen mee heb zijn kruiden, mijn kat is een held van het niet te eten als er iets gemengd is onder zijn eten of in snoep verstopt dus kan het alleen onder dwang gemengd met kattenmelk. Moeilijk gaat ook.

Op deze link vind je kruiden voor veel aandoeningen bij dieren.
Zelf maak ik er veel gebruik van bij mijn dieren en meestal met succes.
In de linker kolom vindt je allerlei aandoeningen waarvan meerdere soorten allergie.
Ook voedingsallergie. Lees dat eens goed door ook de reviews die elke keer bij elke kruid onderaan staan van andere mensen.
Je kan ze ook mailen wil je raad , dan gaan ze u bv zeggen probeer dit en dat te samen om te reinigen en om de jeuk tegen te gaan. Het voordeel is die kruiden kan je levenslang geven als het moet en je kan er niks mis mee doen. Het is geen chemisch spul.
Zoals ik lees heb je al heel veel gedaan mss is het nu beter om over te stappen op natuurlijke produkten. Verwacht niet na dag 1 dat het beter is het heeft wat zijn tijd nodig en meestal moet je twee weken dubbele dosis geven en zie je beterschap gaat het naar een onderhouds dosis. Je mag die dubbele dosis indien nodig ook langer geven.

We zijn echt met heel veel dat goede ervaringen hebben met de kruiden ale onze dieren dan. En je kan het ook naast regulaire medicatie gebruiken indien u die nog geeft en afbouwen ermee.

Probeer het zou ik zeggen baat het niet schaadt het niet maar denk als je goed volhoudt dat het wel eens goede resultaten kan geven.
Hou ons op de hoogte hoe het ermee gaat. Succes.

Hey Kimberley
Wat naar allemaal voor je katje. Jeuk is vreselijk ik zelf heb een kat die zijn binnen poten regelmatig open likt en alleen met cortisone krijgen we dit gekalmeerd.
Waar ik ook goed ervaringen mee heb zijn kruiden, mijn kat is een held van het niet te eten als er iets gemengd is onder zijn eten of in snoep verstopt dus kan het alleen onder dwang gemengd met kattenmelk. Moeilijk gaat ook.

Op deze link vind je kruiden voor veel aandoeningen bij dieren.
Zelf maak ik er veel gebruik van bij mijn dieren en meestal met succes.
In de linker kolom vindt je allerlei aandoeningen waarvan meerdere soorten allergie.
Ook voedingsallergie. Lees dat eens goed door ook de reviews die elke keer bij elke kruid onderaan staan van andere mensen.
Je kan ze ook mailen wil je raad , dan gaan ze u bv zeggen probeer dit en dat te samen om te reinigen en om de jeuk tegen te gaan. Het voordeel is die kruiden kan je levenslang geven als het moet en je kan er niks mis mee doen. Het is geen chemisch spul.
Zoals ik lees heb je al heel veel gedaan mss is het nu beter om over te stappen op natuurlijke produkten. Verwacht niet na dag 1 dat het beter is het heeft wat zijn tijd nodig en meestal moet je twee weken dubbele dosis geven en zie je beterschap gaat het naar een onderhouds dosis. Je mag die dubbele dosis indien nodig ook langer geven.

We zijn echt met heel veel dat goede ervaringen hebben met de kruiden ale onze dieren dan. En je kan het ook naast regulaire medicatie gebruiken indien u die nog geeft en afbouwen ermee.

Probeer het zou ik zeggen baat het niet schaadt het niet maar denk als je goed volhoudt dat het wel eens goede resultaten kan geven.
Hou ons op de hoogte hoe het ermee gaat. Succes.
Bedankt voor de reactie! Zit uw kat de rest van z’n leven aan de Cortisone? Wat is uw dosering? En dat kan op lange termijn toch juist suikerziekte veroorzaken?

Onze kat is ook niet zo’n held in dingen eten als er iets overheen zit hha. Zelfs niet door natvoer. Ze lust werkelijk altijd álle brokken. Maar natvoer is Mientje kieskeurig haha.

Ik ga eens lezen, dankjewel!

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3