Wat zijn jullie meningen over kattengras ?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Is kattengras goed?

• Ja

Stemmen: 6 85,7%
  • Nee

Stemmen: 1 14,3%
  • gebruik ik niet

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal kiezers
    7
S

Sisi

Gast
Gast
Gras reinigt de maag van de onverteerbare delen zoals botjes, veren en haren. Datzelfde geldt voor de huiskat: het kattengras helpt de kat om haarballen uit te braken. Je kat wast zich namelijk elke dag grondig waardoor er haarballen in de maag en darmen gevormd worden. Zijn dit te grote haarballen die de kat niet via de ontlasting kwijt kan, dan is dit gevaarlijk omdat er dan een obstructie in de darmen of maag kan ontstaan. Omdat katten het kattengras niet kunnen verteren braken zij dit vaak uit, al dan niet in combinatie met een haarbal.

kattengras_dierenwinkel-300x300.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb altijd het kattengras van de zooplus.
Bij mij eet er maar een van en dat is Bones, het is net een koe.
Dax en Saphira knabbelen er heel af en toe aan, maar echt eten nee dat doen ze niet.

Hij braakt er totaal niet, ook niet zijn haarballen. Het helpt Bones juist ontzettend goed om zijn haarballen met zijn ontlasting er uit te werken.

KATTENGRAS.webp

Hoi Sisi,

Wij hebben diverse soorten kattengras geprobeerd.
Van 1 soort ging onze kat na het eten de hele tijd overgeven niks bleef meer binnen, het was erg schrikken voor ons dus direct weggegooid.
Na wat andere niet succes volle plantjes zijn we uiteindelijk zeer tevreden over het kattengras van de intratuin.

Gras reinigt de maag van de onverteerbare delen zoals botjes, veren en haren. Datzelfde geldt voor de huiskat: het kattengras helpt de kat om haarballen uit te braken. Je kat wast zich namelijk elke dag grondig waardoor er haarballen in de maag en darmen gevormd worden. Zijn dit te grote haarballen die de kat niet via de ontlasting kwijt kan, dan is dit gevaarlijk omdat er dan een obstructie in de darmen of maag kan ontstaan. Omdat katten het kattengras niet kunnen verteren braken zij dit vaak uit, al dan niet in combinatie met een haarbal.

Bekijk bijlage 6251
Het gras in jou bijlage lijkt wel op het gras wat we nu hebben.

Ze hebben dat niet nodig.
Hier gaan ze gras eten in de tuin en gaan dan overgeven, ok meestal om haarbal uit te braken dan.
Maar je hoort ook vaak dat het de keel irriteert en soms blijven grasstukjes ergens steken...
Nee ze hebben het niet nodig indien u goede voeding geeft dat helpt met haarballen naar beneden af te voeren.

Dit was het gras waar onze kat van bleef overgeven: kattengras catherbe muzo
Die van Z@@plus in de schaal was ook niks.

Wij hebben het gras wat op de foto staat, dit is papyrus (gras) als het net gaat groeien. Bevalt al jaren goed, alle andere grassoorten blieven hunne hoogheden hier niet....meestal merk ik dat ze last van een haarbal hebben als ze gaan 'grazen' ...dan geef ik wat ectra cat-a-lax, ondersteunt de darmslijmvliezen en helpt de haarbal verzachten zodat ie makkelijker eruit komt!

Hier eten ze gras in de tuin en elke keer is het dan overgeven.
Moest kunst gras niet zo duur zijn zou ik dat in de tuin zetten in de plaats van dat echt

Billy eet hier wel eens gras in de tuin als we met hem naar buiten gaan maar in huis staat altijd een potje Cyperus Zumulus (weet geen Nederlandse naam maar is het gras op de foto van Sisi hierboven)
Billy is er grote liefhebber van - de andere grassen die meestal van gerstkorrels is lust hij niet - dat blijft gewoon staan ;)

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4