Wat is er Nieuw?

Vraagje aan eigenaars van katten met astma

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

StephanieC

Actieve kat
Hey!

Aan de baasjes van poezen met astma, miauwt je kat ook anders?
Ik heb een sterk vermoeden dat mijn kat wel eens astma kan hebben, net kwam ze nog bij mij spinnend enz en kreeg ze ineens zo'n aanval. Dat heeft ze wel vaker na het spinnen. Maar haar miauw is af en toe ook vreemd, soms piept ze enkel maar, het lijkt op een soort heesheid. Ik heb niet de mogelijkheid om met de auto naar de dierenarts te gaan, dus daarom doe ik hier maar even een poging.

Even over mijn poes: Ze is 8 jaar. Ze eet goed, drinkt goed. Ze heeft geen diarree. Ze speelt normaal. Ze doet niet anders dan anders. het is echt enkel die rare miauw. soms miauwt ze normaal om dan 5min later zo'n piepend/hees geluid te produceren. En dan die astma-achtige aanvallen die komen wel is 1x per maand ofzo.

Dus daarom de vraag of jou kat met astma soms ook een ander geluid produceert. het is nu ong. 3 dagen zo, dierenarts zegt dat ik me geen zorgen moet maken omdat het zo zeldzaam is (via telefoon, niet daar geweest), maar als poezenmoeder is dat makkelijk gezegd. via internet vind ik niet echt veel als ik opzoek in verband met "veranderde miauw".

Alvast bedankt!
 
Geen ervaring mee, maar ik raad je toch aan een dierenarts te laten komen aan huis dan. Als het echt astma is dan moet ze dringend behandeld worden.
Het kan ook hartaandoening zijn dus naar de dierenarts ermee. Astma is goed te behandelen met medicatie zelf met puffers.
 
Ze kan terug normaal miauwen, dierenarts is geweest en blijkbaar hebben katten zoiets als wij herpes hebben in de mond (koortsblaasjes) dus krijgt nu ontstekingsremmer. Ben opgelucht 😌 zeker omdat het erger klinkt dan het is. Voor de rest was ook alles goed... 😌
 
Ze kan terug normaal miauwen, dierenarts is geweest en blijkbaar hebben katten zoiets als wij herpes hebben in de mond (koortsblaasjes) dus krijgt nu ontstekingsremmer. Ben opgelucht 😌 zeker omdat het erger klinkt dan het is. Voor de rest was ook alles goed... 😌
Gelukkig maar, dankjewel voor de update
 
Fijn te horen dat het geen astma is, hou het goed in het oog en mss toch eens bloed laten trekken om te zien of het niks met de nieren te maken heeft.
 
Fijn te horen dat het geen astma is, hou het goed in het oog en mss toch eens bloed laten trekken om te zien of het niks met de nieren te maken heeft.
Ja, in principe zou ik eens zo'n aanval moeten filmen voor ze iets van behandeling gaan toepassen. Dus ik wacht nu geduldig tot ze eens een aanval krijgt..... Hoe langer ik moet wachten hoe veel beter he, want dat zou dan betekenen dat het niet ver gevorderd is. :)
 
Ben ook blij dat het geen astma is, maar wel oppassen met het Herpes virus, dit is zeer besmettelijk en kan opsteken (terugkomen) zodra de afweer iets minder is.
Dit is bij mensen ook zo.
 
Als ik mijn Largo aai en hij spint te hard (?) moet hij ook hoesten.
Gekke beesten.

O.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan