Wat is er Nieuw?

vlees vis en botten

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Is hier niemand die zij/haar Ragdoll rauw vlees en rauwe vis voert??
Onze Ayunda krijgt af en toe BARF menu, maar ze lust op dit moment alleen de cattery dat is gemengd.
Heb ook nog konijn, lam dat at ze eerst wel graag nu opeens niet meer en kip wil ze op dit moment ook niet.
 
Onze Ayunda krijgt af en toe BARF menu, maar ze lust op dit moment alleen de cattery dat is gemengd.
Heb ook nog konijn, lam dat at ze eerst wel graag nu opeens niet meer en kip wil ze op dit moment ook niet.
Zou het iets met de dood van Zoeï te maken kunnen hebben? Jammer dat je nooit precies weet wat er in ze om gaat maar volgens mij kan het best wel diep zitten.
 
ik zou het wel willen, maar de katten lijken er niet zo happig op (jaren verwend met al die smaakmakers in hun brokken vrees ik).
mijn hondje staat wel op vers, en telkens als ik een worst laat ontdooien, wordt er door de katten wel eens schuchter gelikt, of voorzichtig een stukje van gegeten...
toen heb ik een rol Haaks Barf Zalm voor Katten gekocht... jakkes wat was dat zeg! gelukkig heb ik dus een hond die op vers staat, haha.

ik kan mss wel proberen met andere smaken, of andere merken van vers. maar vers ligt veel minder voor de hand (en minder dicht bij de deur) dan blik (vooral kippefilet in stukjes van Porta 21 en Almo Nature) en brokken. en daarvan heb ik voorraad te over sinds ik zooplus heb ontdekt.

vergis ik mij, of staat hier op de site geen cattery van ragdolls in België die verdeler is van verse voeding (Tinlo dacht ik). als ik ooit door mijn voorraad van zooplus heen ben, zou ik effectief wel overwegen om over te schakelen, maar dan enkel indien de katten het ook willen:(
 
ik bestel al voor de hond, samen met nog twee andere gezinnen, dan komen we ook een stuk goedkoper uit. het wordt niet bij mij geleverd (meestal is dat vrijdag rond een uur of drie, dan ben ik nooit thuis). ze doen verschillende merken kvv, ik heb al een mail gestuurd om de volgende keer voor Merlijn de Lotgering kat en de Tinlo (zowel de combinatiedoos als de Cattery) te leveren.
 
ik zou het wel willen, maar de katten lijken er niet zo happig op (jaren verwend met al die smaakmakers in hun brokken vrees ik).
mijn hondje staat wel op vers, en telkens als ik een worst laat ontdooien, wordt er door de katten wel eens schuchter gelikt, of voorzichtig een stukje van gegeten...
toen heb ik een rol Haaks Barf Zalm voor Katten gekocht... jakkes wat was dat zeg! gelukkig heb ik dus een hond die op vers staat, haha.

ik kan mss wel proberen met andere smaken, of andere merken van vers. maar vers ligt veel minder voor de hand (en minder dicht bij de deur) dan blik (vooral kippefilet in stukjes van Porta 21 en Almo Nature) en brokken. en daarvan heb ik voorraad te over sinds ik zooplus heb ontdekt.

vergis ik mij, of staat hier op de site geen cattery van ragdolls in België die verdeler is van verse voeding (Tinlo dacht ik). als ik ooit door mijn voorraad van zooplus heen ben, zou ik effectief wel overwegen om over te schakelen, maar dan enkel indien de katten het ook willen:(

Je kunt een scheutje kattenmelk toevoegen in het begin, of gistpilletjes erin verstoppen. Dan langzaam afbouwen.
Phlooph is een kip-maniak. Als hij maar dénkt dat ergens kip in zit, eet hij het op, dus ik heb het hem met snippertjes kipfilet erdoorheen geleerd.
Helaas kan hij het nog niet goed verdragen en heeft hij de afgelopen week maar weer brokken gegeten.
Morgen begin ik opnieuw met vingerhoedjes tegelijk voorlopig, anders komt alles er weer uit en eet hij een dag niet.
 
gaat hij dan overgeven?
de mijne zijn juist veel minder gulzig dan voor hun blikje kippefilet, daar durven ze nogal eens overhaast van naar binnen schrokken, en dan idd is er altijd wel eentje die moet spugen.
maar overhaast eten zie ik mijn jongens nog niet doen met de kvv:(
 
gaat hij dan overgeven?
de mijne zijn juist veel minder gulzig dan voor hun blikje kippefilet, daar durven ze nogal eens overhaast van naar binnen schrokken, en dan idd is er altijd wel eentje die moet spugen.
maar overhaast eten zie ik mijn jongens nog niet doen met de kvv:(

Ja hij geeft over. Niet door gulzigheid, want hij eet altijd heel rustig. De eerste paar dagen gaf ik hem kleine beetjes tegelijk en dat ging goed. Toen ik dacht dat hij wel normale porties kon eten, braakte hij alles uit. Toen ben ik weer terug gegaan naar de kleine porties maar dat braakte hij ook weer uit. De dag erna wilde hij helemaal niet meer eten, dus ik heb hem een weekje terug op de brok gezet. Sinds enkele dagen toont hij weer veel belangstelling voor Phlyx zijn bord vlees, dus morgen begin ik weer want hij vindt het wel lekker!
 
geef je hun brok per persoon, nou ja kat?
ik ben nooit zeker hoeveel ze precies per keer opeten, en als ik overdag ga werken, vind ik het wel een fijn gevoel dat ze geen honger moeten lijden tot ik terug ben, dus ze hebben altijd brok staan. maar wie nu hoeveel gegeten heeft, daar heb ik het raden naar.
Merlijn als baby in het huishouden mag eten waar hij zin in heeft. mss als ik hem een beetje honger zou laten krijgen, dat hij dan eerder geneigd zou zijn om de kvv in voldoende hoeveelheden te eten?
maar ik vind het zo zonde om dat kleine baasje (Phlyx rolt hierbij waarschijnlijk met zijn ogen :confused:) op dieet te moeten zetten.
 
Je kunt een scheutje kattenmelk toevoegen in het begin, of gistpilletjes erin verstoppen. Dan langzaam afbouwen.
Phlooph is een kip-maniak. Als hij maar dénkt dat ergens kip in zit, eet hij het op, dus ik heb het hem met snippertjes kipfilet erdoorheen geleerd.
Helaas kan hij het nog niet goed verdragen en heeft hij de afgelopen week maar weer brokken gegeten.
Morgen begin ik opnieuw met vingerhoedjes tegelijk voorlopig, anders komt alles er weer uit en eet hij een dag niet.

Het kan wel dat katten op die manier reageren op rauw de eerste 3 dagen. Want een katten maag is eigenlijk gemaakt om puur vlees te verteren maar omdat deze granen enz binnen gekregen heeft. Past de maag zich aan wanneer je dan overschakelt naar rauw is dat heel normaal dat de kat de eerste 3 - 4 dagen overgeeft of diarree heeft hoor dat is gewoon de maag die zich aanpast.
 
geef je hun brok per persoon, nou ja kat?
ik ben nooit zeker hoeveel ze precies per keer opeten, en als ik overdag ga werken, vind ik het wel een fijn gevoel dat ze geen honger moeten lijden tot ik terug ben, dus ze hebben altijd brok staan. maar wie nu hoeveel gegeten heeft, daar heb ik het raden naar.
Merlijn als baby in het huishouden mag eten waar hij zin in heeft. mss als ik hem een beetje honger zou laten krijgen, dat hij dan eerder geneigd zou zijn om de kvv in voldoende hoeveelheden te eten?
maar ik vind het zo zonde om dat kleine baasje (Phlyx rolt hierbij waarschijnlijk met zijn ogen :confused:) op dieet te moeten zetten.

Omdat Phlooph en Phlyx nu niet hetzelfde voer eten, blijf ik erbij totdat het op is en geef ik meerdere keren per dag, om te voorkomen dat ze bij elkaar gaan eten. Brokken en rauw door elkaar is niet gezond.
Maar straks zet ik gewoon één grote bak neer zodat ze voldoende hebben. Liever te veel dan te weinig in dit geval. Ze zijn geen van 2en te zwaar en sphynxen eten meer dan de gemiddelde kat. Ik wil niet dat Phlooph tekort komt omdat de sprinkhaan alles voor z'n neus weg kaapt. Ik vermoed dat ik na verloop van tijd wel merk hoeveel het moet zijn.

Eet Merlijn nog kittenvoer nu?
 
Het kan wel dat katten op die manier reageren op rauw de eerste 3 dagen. Want een katten maag is eigenlijk gemaakt om puur vlees te verteren maar omdat deze granen enz binnen gekregen heeft. Past de maag zich aan wanneer je dan overschakelt naar rauw is dat heel normaal dat de kat de eerste 3 - 4 dagen overgeeft of diarree heeft hoor dat is gewoon de maag die zich aanpast.
Maar Phlooph wilde niet meer eten na 3x overgeven. Ik heb begrepen dat katten niet mogen vasten ivm kans op leververvetting. Vandaar dat ik hem weer even brokken heb gegeven.
Misschien had ik hem beter dus rauw kunnen gevan toen hij weer wilde eten?
 
Ja, eigenlijk wel... of gewoon graanvrije brokken geven met 3 uur tussen voor rauw
 
dat heb ik ook eens gelezen, dat een kat niet teveel maaltijden mag overslaan ivm leververvetting.

's nachts op de kamer staan er nog kittenbrokken voor Merlijn. en ik hoor hem toch een keer of twee per nacht knoeperen, dus hij eet idd nog brokken.
deze morgen had ik Tinlo Kip, die lustte hij dus wel heel graag.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan