Wat is er Nieuw?

Veilig meerdere katten pipet geven!

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Lotte

Ik ben zelf een kat
Ik wil al mijn katten een pipet geven tegen vlooien,
er was namelijk visite,
en zag bij die hond een vlo gatver de gatver!!!
hoe kan ik dit op een velige manier doen,
beng bang met spelen en elkaar wassen,
dan ze het perongeluk oplikken.
 
Wij hebben ook een keer onze poezels moeten behandelen... was eigenlijk geen probleem... Vervelend dat je dit aan je visite te danken hebt!!
 
ajakkes, het idee alleen al dat je een vlo hebt kunnen zien, dan denk je gelijk aan de rest die ongezien mee op visite was hé.
ik zou ook iedereen behandelen, en nog een omgevingsspray gebruiken voor alles wat ik niet in de wasmachine kan stoppen.
volgens mij is de smaak en geur van zo'n pipet echt niet aanlokkelijk, ik denk niet dat de katten dat per abuis van elkaar zouden aflikken. en ik geef het tussen de schouderbladen, zodat ze zichzelf daar ook niet kunnen wassen.
 
He bah!
Ik denk dat je voor het oplikken niet bang hoeft te zijn. Ik behandel ze hier ook gewoon allemaal tegelijk.
Alleen Pipha wordt vaak helemaal hysterisch van de pipet, maar na een uurtje is dit over. ;) Elkaar likken doen ze niet
hier vanwege de vieze geur, het schrikt af denk ik...
 
Ik heb daar geen ervaring mee.
Bones en Dax hebben tot nu toe niks tegen de vlooien gehad dus ik zou ook niet weten hoe ze zullen reageren als ik het moet geven , maar ja ze hebben nog nooit vlooien gehad.... gelukkig :D
 
Hier ook nog nooit gelukkig. Maar heb een kat met een vlooienallergie, die plukt zich helemaal kaal als er ook maar 1 vlo is. Dus moet vaak preventief behandelen helaas voor de zekerheid... :-(
 
De HTK van mijn ouders is ook ergens allergisch voor maar ze weten niet waarvoor.
De da dacht eerst voor vlooien, kreeg speciale pillen omdat hij hysterisch werd bij de pipet, was echt geen doen om die met zijn tweeën zelfs niet te geven.
Blijkt hun kat helemaal geen vlooien te hebben :rolleyes:
Ze zijn overgestapt op andere kattenbrokken en natvoer ook, maar hij blijf zich kaal likken :(
 
Ja fijn he zo,n visitehondje:a
denk dat ik ze voor de zekerheid de pipet geeft,
voor het slapen gaan,
meestal zijn ze wel rustig,als de lichten uit gaan,
vind het trouwens ook altijd puur gif,
ik hou er echt niet van!!
 
De HTK van mijn ouders is ook ergens allergisch voor maar ze weten niet waarvoor.
De da dacht eerst voor vlooien, kreeg speciale pillen omdat hij hysterisch werd bij de pipet, was echt geen doen om die met zijn tweeën zelfs niet te geven.
Blijkt hun kat helemaal geen vlooien te hebben :rolleyes:
Ze zijn overgestapt op andere kattenbrokken en natvoer ook, maar hij blijf zich kaal likken :(
Och arme ziel, voor niks gepest met een pipet dus!;)
Het kaal likken kan op den duur ook een gewoonte (tik) worden. Dat is bij mijn htk inmiddels wel zo...
Het kan heel veel oorzaken hebben en kost soms heel veel tijd om er achter te komen wat het nou precies is. Bij die van mij was het
vrij snel duidelijk waardoor het kwam gelukkig.
 
Och arme ziel, voor niks gepest met een pipet dus!;)
Het kaal likken kan op den duur ook een gewoonte (tik) worden. Dat is bij mijn htk inmiddels wel zo...
Het kan heel veel oorzaken hebben en kost soms heel veel tijd om er achter te komen wat het nou precies is. Bij die van mij was het
vrij snel duidelijk waardoor het kwam gelukkig.

Ja zeker arme ziel, de da had niet eens gecontroleerd of hij wel vlooien had :mad: , hij schreef gewoon maar anti-vlooien tabletten voor.
En dat was gelukkig geen gedoe, gewoon fijn prakken en door zijn natvoer heen doen. Hij at het zo op. Maar ja ook onnodig.

Hij likt zich voornamelijk kaal op zijn onderste deel van de buik.

Hij krijgt dus geen pipet meer en ook geen tabletten voor de vlooien, heeft ze immers niet dus mijn vader geeft hem ook voorlopig niks meer.
Hij controleert hem wel eens in de zoveel tijd op vlooien, mocht de kat dan vlooien hebben en geeft mijn vader hem er wat voor.

Misschien heb je wel gelijk en is het een tik geworden bij hem en blijft hij maar te vaak likken op die plek.
De rest likt hij schoon en daar blijft het gelukkig bij.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan