Wat is er Nieuw?

Droogvoer Taste of the Wild

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Mijn kittentjes eten nu applaws kitten en het gaat heel goed in hun maagje. Ze zijn er zot van. :)
 
Simba (onze Brit) kreeg in jan een terugkerende darmprolaps...volgens de da kan de oorzaak zijn dat hij deze graanvrije brok kreeg??? Zijn ontlasting was wel erg hard...Daarnaast was ik net bezig over te stappen op Tinlo...volgens de da ook niet zo goed om een kat vers te geven :-( Erg jammer dat da er nog steeds zo overdenken...Simba zit nu nog op dieetvoer...maar wil toch een x weer een ander soort voer proberen...Maar dan is de vraag welke??? Volgens de voedingsdeskundige bij die da in Schagen is t t beste dat hij op RC dieetvoer blijft....
Hebben meer mensen deze ervaring met TOTW gehad???
 
Simba (onze Brit) kreeg in jan een terugkerende darmprolaps...volgens de da kan de oorzaak zijn dat hij deze graanvrije brok kreeg??? Zijn ontlasting was wel erg hard...Daarnaast was ik net bezig over te stappen op Tinlo...volgens de da ook niet zo goed om een kat vers te geven :-( Erg jammer dat da er nog steeds zo overdenken...Simba zit nu nog op dieetvoer...maar wil toch een x weer een ander soort voer proberen...Maar dan is de vraag welke??? Volgens de voedingsdeskundige bij die da in Schagen is t t beste dat hij op RC dieetvoer blijft....
Hebben meer mensen deze ervaring met TOTW gehad???
@Ellen Majeur heeft best veel ervaring op het gebied van voer, misschien kan ze jou ook helpen.
 
Ik ben natuurlijk geen dierenarts. Een darmprolaps klinkt best wel heftig. Ik heb begrepen dat dit een kwestie van aanleg/erg hard moeten persen zou zijn. Als Simba harde drollen heeft en een wat zwak spiergestel onderin, zou je wat olie kunnen bijgeven (visolie) om te kijken of de drollen dan wat malser worden. Dat lijkt me altijd nog beter dan de plantaardige toevoegingen in de meeste brokken, die ook zachtere drollen opleveren, gezien die zoveel stoffen bevatten waar de kattenstofwisseling op den duur geen raad meer mee weet. Het RC promoten van da's is een bekend verhaal en wellicht spelen de verdiensten van de da hierbij een rol.
Ikzelf heb geen goede ervaringen met RC (naakthond, ónder de meeëters en pukkels, was ook dieetvoer)
Ook van rauw voeren worden de drollen echt een stuk steviger, dus ik zou eerst een kijken hoe je die met niet plantaardige produkten zou kunnen verweken, om Simba's darmen te ontzien.
 
Simba (onze Brit) kreeg in jan een terugkerende darmprolaps...volgens de da kan de oorzaak zijn dat hij deze graanvrije brok kreeg??? Zijn ontlasting was wel erg hard...Daarnaast was ik net bezig over te stappen op Tinlo...volgens de da ook niet zo goed om een kat vers te geven :-( Erg jammer dat da er nog steeds zo overdenken...Simba zit nu nog op dieetvoer...maar wil toch een x weer een ander soort voer proberen...Maar dan is de vraag welke??? Volgens de voedingsdeskundige bij die da in Schagen is t t beste dat hij op RC dieetvoer blijft....
Hebben meer mensen deze ervaring met TOTW gehad???

Als Simba inderdaad persproblemen heeft kan je gewoon rauw geven met visolie aan toegevoegd denk dat je dit ook apart op zooplus kan bestellen. Wij hebben vroeger een Egyptische Mau gehad (toen ik nog thuis woonde) met hetzelfde probleem en ze deed het goed op rauw + visolie. Voor haar was een keer pompen genoeg toevoeging zodat ze geen last had. Maar denk dat je daar best een beetje mee experimenteert wat het beste werkt voor hem. Met TOTW heb ik geen goede ervaring gehad (nietjes of naaldjes in het voer gevonden) en de katten gingen er eigenlijk heel plat op, want het is een redelijk vetrijk voer.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan