Speelgoed

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hier zijn ze helemaal gek van die ponponnetjes. Weet niet hoe die dingen echt heten maar worden vaak gebruik voor knutselen. Je koop een emmertje vol voor 8,95 bij de Hema. De kleintjes er wel even tussenuit halen trouwens... Ze zijn er hier allemaal gek van! Ik vind ze overal terug, zelf buiten in de ren... En ze weten ook precies in welke kast ze staan. Ik kwam er bij toeval achter tijdens de kerst. Ik had een dienblad op tafel waar deze bolletjes in lagen, en elke ochtend was het dienblad leeg en lag de vloer er vol mee! :-)

RSCN4769.webp

ik heb de veertjes en de kitty boinks, en ja, die duiken op de raarste plaatsen op. Merlijn verhuist ze mee als hij ergens anders gaat spelen denk ik.
en ook tot in de kattenren buiten. daarvoor moet Merlijn
  1. van in de keuken via de living en gang naar de kattenkamer gaan
  2. over het kinderhekje springen dat in het deurgat tussen gang en kattenkamer staat (om het Frans bulletje uit de kamer te houden)
  3. op de vensterbank springen
  4. door het kattenluikje gaan om in de kattenren uit te komen
en dit zonder het speeltje te verliezen.

ik denk dat deze speeltjes zowel klein als pakvast genoeg zijn om er een eind mee weg te lopen, ik heb hem ooit zien proberen om een balletje van in huis naar buiten te krijgen...de lieve schat.
hij is blijven proberen... en proberen...tot hij het moe was en dan maar een dutje gedaan heeft, balletje tussen de poten. sindsdien is hij niet meer zo gek van balletjes, maar die veertjes en kitty boinks vindt hij nog altijd super.

zijn persoonlijke torenhoge favoriet is natuurlijk de flying frenzy, in de uitvoering met de veren en pluimen. ik laat er hem wel nooit mee spelen tot hij bekaf is, na een paar minuten leg ik de hengel weg, en mag hij nog even doorspelen met andere pluimen, maar dan gaan ook die weer in de kast. die zijn anders binnen de kortste keren helemaal kaal gegeten.

Die sleutelhangers zag ik gisteren ook bij de big bazaar, daar zit ook nog een balletje met lampjes in die knippert bij beweging (misschien iets ander?). Maar wat ik met afvraag, is het niet erg als ze die sprietjes kapot bijten en doorslikken? Want dat gaat hier vast en zeker gebeur!

Die sleutelhangers zag ik gisteren ook bij de big bazaar, daar zit ook nog een balletje met lampjes in die knippert bij beweging (misschien iets ander?). Maar wat ik met afvraag, is het niet erg als ze die sprietjes kapot bijten en doorslikken? Want dat gaat hier vast en zeker gebeur!
Het klopt dat er een balletje inzit met een lampje.
Tot op heden is er hier nog niks doorgeslikt.
SjEd loopt er vrolijk mee rond alsof hij trots is dat hij iets gevangen heeft:c

Het klopt dat er een balletje inzit met een lampje.
Tot op heden is er hier nog niks doorgeslikt.
SjEd loopt er vrolijk mee rond alsof hij trots is dat hij iets gevangen heeft:c

Ik ben bang dat de twee kleinste het kapot bijten en opeten. Die zijn heel goed in dingen slopen... ;)

In het algemeen vinden katten de goedkope speeltjes die je zelf gemaakt hebt leuker dan de dure gekochte speeltjes.
Speelgoed zoals folie of papierproppen, grote proppen, ringetjes van melk- of frisdrankflessen, versieringen uit de kerstboom, potloden, papieren tassen, kartonnen dozen, wattenstaafjes, pijperagers, de lijst is bijna oneindig.
Een nieuw "speeltje" lijkt een nieuw soort videoband te zijn voor onze katten.
Banden met daarop fluitende vogels en piepende muizen hebben al menig kat in de ban gehouden.
Als blijkt dat uw kat houdt van televisie kijken (sommigen doen dat), dan kan dit erg leuk zijn voor uw kat.
Let er wel op dat hij de afstandbediending niet kan bereiken.
Wees erg voorzichtig met speelgoed dat uw kat kan bezeren;
vermijd speelgoed dat zo klein is zodat het in de bek kan worden genomen en doorgeslikt kan worden;
vermijd speelgoed met loszittende of mogelijk scherpe onderdelen;
vermijd speelgoed waardoor de kat verstrikt kan raken (elastiek) of wat in de darmen problemen kan geven als het ingeslikt is (zoals ringetjes of rubber balletjes).
Stop touwtjes weg als u niet thuis bent.
De meeste katten houden er van als u met ze speelt.
Je hebt het gewone ritueel van propjes en balletjes jagen, sommige katten apporteren zelfs voorwerpen.
"Verstoppertje spelen" is ook erg favoriet, evenals "Kiekeboe".
Katten tonen meestal interesse door hun oogpupillen te verwijden, let hierop als u aandacht van uw kat zoekt.
Katten vertonen vaak het gedrag van "elf-uurtje", omdat het meestal om elf uur 's avonds plaatsvindt.
Het begint ermee dat de ogen zich verwijden, de staart wordt uitgezet, en de kat zal zich sprongsgewijs en al rennende zich door het hele huis begeven.
Uw kat wil spelen.
Neem de uitdaging aan.
"Jaag" hem na, speel verstoppertje.
Dit kan ook nuttig zijn: spelen met een kat vlak voor bedtijd vermindert de kans dat hij 's nacht op het idee komt b.v. om 3 uur te willen gaan spelen.

De katten zouden het hier wel leuk vinden vermoed ik, maar of het hond veilig is dat is dan weer de vraag... Dus hier hebben ze kleine balletjes met veertjes en muisjes etc, vinden ze ook helemaal geweldig.

Vandaag de undercover mouse nog eens uitgehaald, maar ze zijn het rap beu.
Hier spelen ze ook liever met prullen van in huis.
En de oudere zijn al helemaal geen dagelijkse speelvogels die genieten eerder van hun rust.

Hier vinden de katten vaak het speelgoed van de honden ook erg leuk om mee te spelen...

Straks weer eens langs de action om daar weer het één en ander in te slaan voor de beestjes, vaak erg leuke dingen te koop voor weinig geld en wat de katten ook nog eens geweldig vinden :)

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4