Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Ivory Feliz

Helemaal gek van katten
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die selicagel kattenbakvulling gebruiken?
Dit is hetzelfde soort spul als wat bij sommige nieuwe producten in zit die niet nat mogen worden, zo'n klein zakje met van die korrels er in. Als jullie begrijpen wat ik bedoel...

Mijn zus gebruikt deze kattenbakvulling en is er heel erg enthousiast over. Het neemt de geur volledig op, het klont niet en je hoeft dus ook alleen de poepjes er uit te scheppen. Daarnaast is het volledig stofvrij en loopt het niet uit.
Ik heb twee zakken bij de Jumbo supermarkt gekocht en ben heel erg benieuwd!
Het is trouwens ook te koop Zooplus.
yge2y5u9.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ooit iets gelijkaardigs (blauwe kristallen zaten er ook in) gekocht, man dat viel tegen: de kattenbakvulling klonterde niet in hoopjes maar koekte samen in een gele (de kristallen nemen de urine op) plak, die uiteenviel als ik de bak leegde. en een doordringende geur! de hele kamer stonk naar kattenpis.
ik heb de hele lading (het was een koopje als je vier zakken nam en dan was er nog één gratis bovenop) cadeau gedaan aan de kattenopvang.

euhm misschien een rare vraag maar wat gebeurd er met de plas ??
wordt die opgezogen door de kattenbakvulling ?
Ja die korrels absorberen de urine en ook het vocht uit de drollen.

Mijn zus is er wel erg blij mee en zegt dat ze juist geen last van geuren heeft... Er zal vast onderling verschil zijn tussen de merken.

Ik heb twee zakken gekocht dus hoop dat ik en de poezen het fijn spul zullen vinden!

Ja die korrels absorberen de urine en ook het vocht uit de drollen.

Mijn zus is er wel erg blij mee en zegt dat ze juist geen last van geuren heeft... Er zal vast onderling verschil zijn tussen de merken.

Ik heb twee zakken gekocht dus hoop dat ik en de poezen het fijn spul zullen vinden!

Ok dank je.

Kun je hier ook ons laten weten hoe jij en jouw katten het vinden :)

Ik ben namelijjk op zoek naar een ander soort kattenbakvulling maar heb nog 5 zakken te gaan van 40 liter.
Dus ik heb nog even te gaan voor ik over ga op een nieuw soort vulling, en wil dan een goede keuze kunnen maken en
weten wat andere (onder)vinden van hun kattenbakvulling, zodat ik een betere keuze kan maken :)
Ik heb de Cat's Best Eco Plus kattengrit bij zooplus vandaan (kon de silicagel niet vinden op zooplus :( ), omdat dat tot nu toe de minste stof vrij gaf.
Maar het geeft wel een uitloop, ondanks matjes bij de kattenbak, ligt het kattengrit , dat aan hun pootjes blijft kleven, door het hele huis.
En dat ben ik een beetje zat :wtf::hungover: , het blijft ook aan mijn voeten kleven en dat is soms best pijnlijk midden in de nacht.

Ok dank je.

Kun je hier ook ons laten weten hoe jij en jouw katten het vinden :)

Ik ben namelijjk op zoek naar een ander soort kattenbakvulling maar heb nog 5 zakken te gaan van 40 liter.
Dus ik heb nog even te gaan voor ik over ga op een nieuw soort vulling, en wil dan een goede keuze kunnen maken en
weten wat andere (onder)vinden van hun kattenbakvulling, zodat ik een betere keuze kan maken :)
Ik heb de Cat's Best Eco Plus kattengrit bij zooplus vandaan (kon de silicagel niet vinden op zooplus :( ), omdat dat tot nu toe de minste stof vrij gaf.
Maar het geeft wel een uitloop, ondanks matjes bij de kattenbak, ligt het kattengrit , dat aan hun pootjes blijft kleven, door het hele huis.
En dat ben ik een beetje zat :wtf::hungover: , het blijft ook aan mijn voeten kleven en dat is soms best pijnlijk midden in de nacht.

Zo, dat is een hele voorraad!
Gek dat je het op zooplus niet kon vinden...

Maar ik zou jullie op de hoogte houden, ik heb nu net het laatste beetje van mij oude kattengrit gebruikt.

Hier een update over de korrels, ik vind ze heel fijn!!
Ik heb iets meer dan twee weken mee gedaan voor twee katten. Ik heb elke dag de drollen er uit geschept en de korrels omgeschept. De korrels plakken inderdaad niet aan elkaar. Maar de urine wordt goed geabsorbeerd en ik heb absoluut geen last van nare geurtjes gehad! Ik verkies dit echt boven korrels op basis van klei. Er komt ook geen stof vanaf en weinig uitloop!

Voor de poezen was het wel even wennen, het kraakt onder hun pootjes en dat vonden ze de eerste paar keer wel gek, maar nu zijn ze er gewoon aan gewend.
Ik heb nu een zak selicagel van zooplus er in zitten, eens kijken of die net zo goed bevallen.

Ik heb vroeger altijd van die kleikorreltjes of zaagsel gebruikt, maar had altijd wel wat aan te merken.
Sinds Jingles er is vanaf het begin Tigerino silicaat van Zooplus in de bak gedaan en bevalt haar en mij prima. Wel ook hierbij wat uitloopkorreltjes, maar dat zal bij ieder soort wel wat zijn denk ik dan. Ik heb de lavendel en flower versie geprobeerd, maar de geurloze vind ik toch het prettigste. Geen enkel geurtje ruik ik buiten de bak, ook niet als ik een dag vergeten ben de drolletjes eruit te halen.

Ik heb vroeger altijd van die kleikorreltjes of zaagsel gebruikt, maar had altijd wel wat aan te merken.
Sinds Jingles er is vanaf het begin Tigerino silicaat van Zooplus in de bak gedaan en bevalt haar en mij prima. Wel ook hierbij wat uitloopkorreltjes, maar dat zal bij ieder soort wel wat zijn denk ik dan. Ik heb de lavendel en flower versie geprobeerd, maar de geurloze vind ik toch het prettigste. Geen enkel geurtje ruik ik buiten de bak, ook niet als ik een dag vergeten ben de drolletjes eruit te halen.

Ik heb ze ook gekocht maar nog niet geprobeerd (ook oude voorraad opmaken) Ik ben met name geinteresseerd in de urinegeur. Phlyx is niet gecastreerd en ruikt indringend maar Phlooph zijn plas vind ik ook behoorlijk stinken met de huidige korrels.
Hun poep stinkt niet omdat ze rauw eten maar als straks het warme weer aanbreekt hoop ik dat die pislucht beter geabsorbeerd wordt door de Tigerino.

Ik gebruik ook tigerino crystals van zooplus. Tot nu toe ben ik er tevreden over, alleen vind ik die floer geur niet zo. Ik moet de classic nog proberen. Ik heb geen uitloop en de poep schep je er makkelijk uit.

Ik gebruik biokat, blauw met roze verpakking, rukt naar babypoeder :) absorbeert goed, urine klontert en is als een tennisbal er zo uit te scheppen. Heb 3 katten, en je ruikt geen kattebak ook niet als ik een hele dag weggeweest ben

Wij zijn ook nog op zoek naar de ideale kattenbakkorrels.
Cat's best eco plus vind je door het hele huis terug, dat was éénmalig en nooit meer weer.
Nu Tigerino van Zooplus, maar dat stinkt ook. Alleen als het net in de bak zit heb je geen geur, als het gebruikt is dan stinkt het echt behoorlijk, ook al scheppen wij dagelijks uit... Verder Biokat geprobeerd, Sanicat... Misschien gaan wij ook maar experimenteren met die crystals.. We hebben een pakje van Zooplus staan maar er zit nu nog Tigerino in.

wij gebruiken cat's best, maar inderdaad dat blijft vaak aan de pootjes hangen. Maar we gebruiken dit ook omdat we soms kitten hebben. Die kristalletjes zijn niet zo goed. Een kitten wil daar soms wel eens van eten en ik denk dat dit niet al te gezond is om op te eten. En het kan ook in de kittens hun oogjes geraken als ze beginnen met graven.

Veger/blik/poepschep liggen paraat in het kattenbakkastje. Als ik uit bed kom, kom ik de bakken tegen in de gang bij de zijdeur en schep ik alles op het blik, nog voordat ik echt wakker ben, uiteraard onder toeziend oog van de heren. 1 bak met Tigerino Crystals, 1 bak met Biokat klonterzand. Ze worden wisselend gebruikt en ik ben over allebei tevreden. Na het uitscheppen even de gemorste en uitgelopen korreltjes bij elkaar en dan met de hond de zijdeur uit om alles in de container achterin de tuin te gooien.
Geen geurtjes, geen korrels in huis en de katten vinden het kennelijk fijn om, afhankelijk van hun stemming te kunnen kiezen. Als ik het meteen doe, wanneer ik de trap afkom, dan vergeet ik het niet en is alles altijd fris. Mocht 1 van de bakken (zo'n 1x per week) niet schoon genoeg meer zijn, dan reinig ik die meteen en nieuwe korrels of zand erin. Ik heb al eerder vermeld dat hun poep nauwelijks ruikt doordat ze rauw vlees eten en beide merken kattenbakvulling laten de urinegeur niet door.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4