Wat is er Nieuw?

Sanabelle of Applaws?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Tuta81

Kompleet gek van katten
Ik zit er al een tijdje over na te denken om over te stappen op een ander soort voer.
Ze krijgen hier nu Pro plan, ik was altijd in de veronderstelling dat dit goed voer was. Vooral m.b.t. tot de nieren enzo. Maar nu lees ik hier regelmatig dat je het beste voer kan geven zonder graan.
Nu heb ik een beetje rond gekeken en twijfel ik tussen Sanabelle No grain en Applaws. Wie heeft ervaring met beide soorten en voor welke heb je uiteindelijk gekozen en waarom?
 
Hier kan ik je niet verder mee helpen, wij geven wel bewust graanvrij, voorheen Taste of the Wild maar zitten nu op Orijen... Bevalt momenteel heel erg goed... De reden dat wij hierop over zijn gegaan is dat onze Jay Jay een hele hele nare manier van kakken heeft.... Zodra hij klaar is duwt hij snel zijn gat naar beneden... in de poep!!! :mad:Bah! En met Orijen is zijn ontlasting vrij dik dus weinig problemen, op een uitzonder na dan!! Mocht iemand nog tips hebben hoe dit af te leren dan verneem ik dit graag, maar ik zou niet weten hoe!
 
oh jee Sindy,wat een nare gewoonte heeft jouw Jay Jay! ik zou ook op zoek gaan naar de hardst mogelijke ontlasting ever!
ik zit ook in een probeerfase, maar ik heb het natuurlijk weer eens niet systematisch en geordend aangepakt, dus echte tips over welk voer welk resultaat oplevert, kan ik je niet geven.
ik heb van droogvoer zowel Orijen, Acana, Taste of the Wild en Optima Visan staan, en ook Sanabelle No Grain, maar die laatste is de zak zelfs nog niet van open geweest. en ik geef meestal twee soorten brokken tegelijk, dus veel zinnigs over de ontlasting bij de ene dan wel de andere brok heb ik ook al niet.
en dan ben ik tegelijk ook nog eens aan het uitproberen of ik geen vers voer kan introduceren.
ook zoals jij aangeeft ivm het goed functioneren van de nieren.
maar eerlijk, tot vorig jaar was het hier al royal canin wat de klok sloeg, en daar heb ik nooit enig probleem met de ontlasting, of vertering of zo mee gemerkt.
als ik ooit eens van alle verschillende merken afgeraakt ben, zal ik misschien kunnen kiezen voor één definitieve manier van eten geven...
en dan hoor ik weer van de fokster van Merlijn dat zij na het vertrek van de kittens overgeschakeld is naar een nieuwe brok (Applaws), en gelijk heb ik dan al zin om dat dan ook nog maar eens te proberen...
zo blijf ik bezig hé.
zolang Merlijn maar niet hoort van het voorbeeld van Jay Jay, haha. dan vraag ik direct tips voor anti-laxatieveno_O
 
Hahaha ja dan wordt het ook een beetje lastig bijhouden welke voer nou het beste resultaat geeft he?;)
Ik geef ook vaak twee soorten brokken door elkaar. Dat is eigenlijk begonnen toen ik wou overstappen op een ander voer.
Nu vind ik het wel handig, als ik een ander soort voer wil proberen vervang ik die voor een van de andere twee.
RC hebben ze hier ook allemaal als kitten brokken gehad, maar hier ben ik vrij snel van over gestapt omdat ze het 'te' lekker vonden.;)
Heb nu gewoon Applaws en Sanabelle besteld, laat ik ze gewoon eerst zelf maar kiezen.:p
Als het maar niet zo'n gedoe wordt als met mijn kattengrit! Maar daar ben ik nu eindelijk uit gelukkig...
 
oh jee Sindy,wat een nare gewoonte heeft jouw Jay Jay! ik zou ook op zoek gaan naar de hardst mogelijke ontlasting ever!
ik zit ook in een probeerfase, maar ik heb het natuurlijk weer eens niet systematisch en geordend aangepakt, dus echte tips over welk voer welk resultaat oplevert, kan ik je niet geven.
ik heb van droogvoer zowel Orijen, Acana, Taste of the Wild en Optima Visan staan, en ook Sanabelle No Grain, maar die laatste is de zak zelfs nog niet van open geweest. en ik geef meestal twee soorten brokken tegelijk, dus veel zinnigs over de ontlasting bij de ene dan wel de andere brok heb ik ook al niet.
en dan ben ik tegelijk ook nog eens aan het uitproberen of ik geen vers voer kan introduceren.
ook zoals jij aangeeft ivm het goed functioneren van de nieren.
maar eerlijk, tot vorig jaar was het hier al royal canin wat de klok sloeg, en daar heb ik nooit enig probleem met de ontlasting, of vertering of zo mee gemerkt.
als ik ooit eens van alle verschillende merken afgeraakt ben, zal ik misschien kunnen kiezen voor één definitieve manier van eten geven...
en dan hoor ik weer van de fokster van Merlijn dat zij na het vertrek van de kittens overgeschakeld is naar een nieuwe brok (Applaws), en gelijk heb ik dan al zin om dat dan ook nog maar eens te proberen...
zo blijf ik bezig hé.
zolang Merlijn maar niet hoort van het voorbeeld van Jay Jay, haha. dan vraag ik direct tips voor anti-laxatieveno_O

Wat je zegt, een hele hele nare gewoonte van onze Jay... waarom hij zich dit nou heeft aangeleerd ik weet t echt niet, maar wel behoorlijk balen hoor!! Ik moet het steeds goed in de gaten houden hoe zijn kont er uit ziet!! En ja soms is het weer een smeerboel maar meestal is zijn ontlasting nu met dit voer vrij hard, GELUKKIG!!! Ik ben idd ook al een het kijken geweest welke middeltjes erzijn voor een goede darmflora haha, mocht het nodig zijn dan weet ik dat ik ook dan weer bij Zooplus terecht kan! Veel succes met de keuzes welke voer!!!
 
Mijn zus moet haar Raggy Puck ook steeds controleren, die heeft ook vaak vieze billen. Ze stapt binnenkort ook over op graanvrij, hopen dat dat werk! Ze heeft al op het punt gestaan om zijn kont te scheren zodat het niet steeds in zijn vacht blijft hangen...
 
Goh hier doet Luna het geweldig op Sanabelle maar mijn zorgen kindje Lemon helemaal niet. Lemon en Luna doen het beide relatief goed op Applaws maar het is nog niet 100 % het resultaat dat ik zou willen zien bij Lemon. Droogvoer Dit heb ik aangeraden gekregen van een goede fokster en ik ga dit ook eens proberen als mijn Applaws erdoor is. Ik vind het gewoon zo'n moeizaam proces want elke keer moet je 3 -4 weken wachten eer je zeker weet of ze tegen het voer kunnen, en er niet af en toe plat van gaan. En dan mag je ook geen ander rauw of nat geven wat dus ook al moeilijk is want die van mij willen afwisselen van smaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sanabelle blijven ze hier door eten, lijkt mij niet echt gezond. (Met 48 uur werken per week is het niet mogelijk om meerdere keren op een dag diverse hoeveelheden te geven. Het staat gewoon de hele dag bij ons.)
We kijken wat er in de aanbieding is: Applaws of Orijen staan hoog op de lijst.
We hebben Purzion (allen Zooplus trouwens)geprobeerd maar dat blijven ze ook eten. Vervolgens gaat Lucky drinken, blijkbaar zetten die brokken uit et voila, de hele maaginhoud op de grond. Dus als die lading op is dat niet meer. Bij Orijen en Applaws hebben we daar geen last van.
 
Hier geven we nu Arden Grange heel tevreden van. Geen problemen meer gehad met katjes die spuwen sinds we dit geven.
 
Ik voer nu inmiddels al een tijdje Sanabelle en het bevalt goed moet ik zeggen! Goede ontlasting en hier blijven ze er juist niet in door eten. Dat deden ze met de Proplan wel... Ik heb vijf bakjes voer staan en deze zijn vaak 's avonds maar voor de helft leeg, wat voor hun natuurlijk te leeg is want dan moeten ze echt aangevuld worden! ;-)
 
Kattenlogica
catlogic.jpg



bij mij krijgen ze nu ook Sanabelle (de jongens tenminste), en hier eten ze de hele dag door kleine beetjes met flinke tussenpozen.
Saphira zit nog op de kittenbrokjes. En ook zij eet af en toe kleine beetjes.
 
Hier meer succes met Sanabelle dan Applaws.
Applaws laten ze graag staan.

Ik voer heel wat merken door elkaar,droogvoer is bij ons maar 'bijvoer'.
 
Hier zijn de volgende merken favoriet:

Sanabelle Grande,Sanabelle Hair en Skin.
RC Neutered Satiety Balance,
RC Sensitive.
Hills Natures Best met tonijn.
Almo Nature.
 
Hier Rc en Sanabelle.
No grain maakt geen verschil voor de nieren, wil je echt zitten letten op niervoeding dan moet je speciale nierdieet droogvoer nemen. Is wel prijzig heb het een tijdje gegeven aan onze kat met nierfalen.

Droogvoer staat er dag en nacht en ze eten wanneer ze zin hebben en 's morgens en 's avonds krijgen ze nog natvoer bij.

Sanabelle nog grain ook al gegeven maar ze gingen er echt windjes van laten en stinken in de bak niet normaal dus weer op de gewone overgegaan.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23

Vergelijkbare onderwerpen

Back
Bovenaan Onderaan