Mijn nieuwe meissie Saphira

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Ik zou eigenlijk vandaag mijn meisje weer bezoeken en knuffelen, maar omdat ik een slijmbeurs-ontsteking heb in mijn rechterschouder kan dit helaas niet doorgaan :( :cry:

Heb dit natuurlijk ook tegen de fokster gezegd.

Misschien dat het volgende week wel lukt als mijn schouder weer genezen is. Want op dit moment kan ik niks met mijn rechterkant, doe nu alles met mijn linkerkant. Dus ook typen met alleen mijn linkerhand, wat niet meer valt.

De fokster vertelde mij dat Saphira aankomende maandag haar chip krijgt :wideyed:
Ze krijgt dan ook haar 1e vaccinatie :wideyed:

Ze is maandag 8 weken en 5 dagen oud.
Hoi mariska31176 ,
Wat jammer dat je dit nu hebt, ik wens je heel veel beterschap en hopelijk kan je volgende week lekker gaan knuffelen met Saphira.
Sterkte!

Saphira is gisteren bij de dierenarts geweest voor controle, vaccinatie en chippen.
Ze is helemaal goedgekeurd en ook goed de vaccinatie en het chippen doorstaan :D
Vandaag heeft ze lekker gehuppelt en geravot :D, mijn kleine meid wordt groter en groter.

Hieronder foto's van mijn "kleine" meid bij de dierenarts gisteren.

Saphira 20140630a.webp Saphira 20140630b.webp

Zo echt wel fotogeniek, maar goed dat we geen fotorolletjes meer gebruiken :LOL:

Ja anders had ik wel heel veel rolletjes nodig.

En het handige van de digitaal is dat je mislukte foto's gewoon kan verwijderen van de kaart en dan heb je weer ruimte voor nieuwe foto's. Dit was nooit mogelijk bij fotorolletjes, mislukt is mislukt pech gehad LOL.

het is echt een prachtig meisje :) deze week vrijdag vertrek en als ik dan terug kom rond 26 juli is het met mijn mooie meid en haar zusje

Als het goed is mag ik haar ook ophalen eind juli, afhankelijk hoe ze reageert op haar 2de vaccinatie.

Nog een paar weekjes ongeduldig wachten hihi.

Zeker zijn ze dat allemaal stuk voor stuk waard.

Nog 16 nachtjes en dan mag ik haar gaan ophalen :D

Op 25 juli, als ze tenmisnte geen reactie heeft op de 2de vaccinatie :D

Maar daar ga ik niet vanuit want ze reageerde ook niet op de eerste :P

Ik heb te horen gekregen dat mijn lieve pluizebolletje Saphira een echt knuffelkont is en graag bij je komt liggen en spint. En ze is dol op eten en snoepjes hahahaha

:D Kan haast niet wachten tot het 25 juli is dat ik haar dan eindelijk weer in mijn armen kan houden en dan mee naar huis nemen en lekker knuffelen.

Natuurlijk als ze met haar broers kennis heeft gemaakt.

Ik zet haar in de vervoersbox in de woonkamer zodat mijn jongens haar kunnen ruiken (boos worden op mij hahahaha **)

Na een uurtje maak ik de box open laat Saphira dan kan ze de woon-/eetkamer/keuken (is 1 ruimte van ruim 9 meter lang) ontdekken.

Ik ga gewoon in de bank zitten en alle 3 in de gaten houden (deed ik ook toen Dax bij ons kwam wonen).

En dan zie ik wel hoe het loopt.

Laat jullie natuurlijk weten hoe het dan gegaan is.

** weet dat maar al te goed dat Bones erg boos was op mij om Dax in huis te halen. Bones blaasde zelfs naar mij de eerste avond dat Dax er was. Maar ik weet ook dat dat maar voor even is totdat ze vriendjes zijn met elkaar. Duurde heel 48 uur toen lagen ze alle 2 boven op mij tegen elkaar te slapen :D (zie foto's hieronder, mij zie je niet maar ik lig wel degelijk onder het deken, foto's gemaakt met mijn mobiel) Het was maandag 15 april 15:00 uur 2013 dat ik samen met Dax thuis kwam en op woensdag 17 aprilom 15:00 uur lagen we met zijn drietjes zo in de bank.

Bones en Dax hebben zeker wel gevochten en dat gebeurd pas na 28 uur dat Dax er was, tot die tijd was het voor Bones de kat uit de boom kijken, snuffelen en afstand houden met steeds korter wordende afstand.

Afb0106.webp
Afb0108.webp
Afb0109.webp

Nog 11 nachtjes , het schiet echt al op :smuggrin:

Hier dan nog mooie fotoke van haar :love::love::love::love::love::love::love::love:

Saphira 20140714.webp

Haha :) hier was het direct grote liefde, Luna en Lemon kwamen van dezelfde mama en papa en dezelfde fokster (natuurlijk). En Luna heeft Lemon aanzien als haar kindje vanaf de moment dat ze uit de box kwam en zielig aan het miauwen was. Enkel drinken mocht Lemon niet doen.

Mijn Saphira komt wel van dezelfde fokster vandaan maar heeft andere ouders dan Bones en Dax, zelfs Bones heeft andere ouders dan Dax.
Ik maak me ook echt geen zorgen, zijn dan gewoon spannende dagen , ik kijk echt al zo uit naar haar komst. Nog 10 nachtjes en dan mag ik haar ophalen, als ze geen reactie heeft op haar 2de vacciantie natuurlijk. Maar daar ga ik niet vanuit, omdat ze die ook niet had bij haar 1e vaccinatie.

Update nog maar 5 nachtjes op 20 juli :D

Laatst bewerkt:
Nog wat fotokes van mijn lieve pluizebolletje :love:

Wat wordt ze toch mooi, nog een paar dagen (3) mijn meisje dan kom ik je ophalen woohoo

Bovenste foto is ze met een zusje. Foto's van vandaag 22-07-2014

Saphira 20140722 met zusje.webp
Saphira 20140722.webp

Sssh mijn schatjes slapen nu dus kan ik even hier wat posten hihi
Mijn kleine meid is zoooooo lief en schattig alleen mijn jongens dachten daar anders over met veel blazen en grommen. Dax is als eerste redelijk vriendjes met haar, maar nog niet helemaal, zo'n 98% al wel :D
Bones heeft flinke vorderingen gemaakt sinds gisteren, tot die tijd was het een echte blazende grommende brombeer. De eerste 2 dagen ook tegen mij en zelfs de eerste 5 dagen ook tegen Dax.
Maar Bones ziet in eindelijk in dat zijn grommen en blazen hem nergens brengt, want Saphira is daar totaal niet van onder de indruk. Ze gaat wel plat liggen, maar dat is maar voor heel even dan speelt en rent ze toch vrolijk verder.
Dax en Saphira hebben afgelopen nacht zowat de hele nacht saampjes geslapen. Maar dat begon toch ook met wat grommen en blazen van Dax zijn kant, duurde nog geen 10 seconden, hij had snel door dat Saphira daar toch niet van schrok, ze bleef gewoon liggen, dus ging Dax ook maar weer liggen. (zie foto's)
IMG_0924.webpIMG_0925.webp

Vandaag gaat het goed, ze spelen en slapen zeer goed, niet altijd bij elkaar, zelfs Bones blijft nu liggen als Saphira erbij komt liggen, niet tegen hem aan want als dat gebeurd is de brombeer weer terug en loopt hij weg. Maar het is een hele vooruitgang met een paar dagen geleden.

IMG_0935.webp IMG_0936.webp

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3