Wat is er Nieuw?

Met de kat spelen

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Kattenmens39

Actieve kat
Hallo kattenliefhebbers
Ik vroeg me iets af uit nieuwsgierigheid. Eén van mijn huisgenootjes heet Siepie, een katertje van 6kg, en die is nu 4 jaar. Ik speel soms met magneetjes met hem. Die magneetjes schuif ik over de grond en dan rent hij erachter aan, rent er om heen en holt vervolgens weer mijn kant op en mij voorbij. Daarna pak ik het magneetje en dit doe ik zo door. Ik vraag mij af: waarom holt hij er alleen heen en holt hij heer terug zonder met de magneetjes zelf te spelen? Overigens vind ik het prima dat hij er wel lekker achteraan rent, want zo krijgt hij toch zijn beweging; maar ik probeer mij dan te verplaatsen in een klein kind en vraag me af waarom hij of zij dat dan zou doen maar ik kan niks verzinnen.
 
Mss is het beter met een hengel te spelen die heb je in de hand en kan je heen en weer zwaaien zodat hij er achter aan gaat.. Dikke veter naslepen kan ook fijn zijn dan rent hij ook en volgt gelijk.. Dat hij met de magneten niet terug speelt is gelijk mijn twee honden ik smijt de bal ze gaan er achter aan en dan is het dat ze brengen het niet terug.. Mss eens zijn poten vastpakken en zelf er mee speel bewegingen maken het is wat oefenen maar wie weet .
 
Je kan de magneetjes ook vervangen door brokjes, dat is veiliger om achterna te rennen dan magneetjes.
Mijn katten rennen ook achter van alles aan als ik het over de vloer schuif of gooi, maar ze komen terug zonder het speeltje.
De meeste katten doen niet apporteren zoals de meeste honden wel doen.
 
Ik zou niet persé snoepjes gebruiken, maar gewoon de brokken die Siepie normaal ook eet.
Ik pak meestal een klein beetje uit hun etensbak en schuif die over de grond , ze gaan er achteraan en eten het brokje op.
En mochten ze genoeg hebben, en het laten liggen dan pak ik het op en gooi t weer terug in 1 van hun voerbakjes.
Zo maakt het niet uit en worden ze niet dikker van, en ze krijgen genoeg brokjes binnen.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan