Wat is er Nieuw?

Hallo, wij stellen ons even voor

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Tuta81

Kompleet gek van katten
Hallo,

Ik kwam vandaag op dit forum terecht, leuk! een forum speciaal voor Ragdolls!
Ik heb in totaal 7 (!) katten. Waarvan 3 htk's Nicky (22jr) Kira (13jr) en Simba (8jr), 1 Britje Zilla (8mnd) en 3 Raggy's Pipha (Sealpoint 2jr) Micka (Blue mink 1jr) en Tigra (Seal mink 9mnd). Nu lijkt dat misschien heel veel, maar Simba en Nicky zijn echte buitenkatten en leven voornamelijk buiten en in de verwarmde schuur waar ze zelf in en uit kunnen. Zij hebben er geen behooefte aan om in de woonkamer te zijn, ondanks dat zijn het hele aanhalige katten... ;-) Kira, Pipha, Micka, Tigra en Zilla komen niet buiten. Ik heb afgelopen zomer een ren aan de woonkamer laten bouwen waar ze erg blij mee zijn. Al moet ik wel zeggen dat de Raggy's volgens mij een hekel hebben aan de kou, die komen nu namelijk nauwelijks buiten! Het Britje daar in tegen vind het heerlijk om buiten te zijn! Dit zal wel door het ras komen? Mijn Ragdolls zijn geen typische Ragdolls, ze worden niet graag getild en laten ze ook niet slap hangen zoals een echte ragdoll. Maar ze zijn wel gek op aandacht en worden ook graag geknuffeld en aangehaald, als je ze maar op de plek laat liggen die ze zelf uitgekozen hebben! ;-) Nu heeft een vriendin van mij ook 4 ragdolls, en daar is het precies zo... De katten komen van verschillende fokkers. Zal dat dan gewoon komen omdat ze genoeg aandacht van elkaar krijgen, dat ze dat van onze minder nodig hebben??

Pipha
DSCN3804 2.jpg


Micka & Tigra
RSCN5852.JPG
 
Wauw... ik dacht dat wij al veel beestjes hadden lopen... maar das helemaal niks in vergelijking met jullie!! Klinkt reuze gezellig!! En mooie foto's!
 
Het is inderdaad erg gezellig! Alleen nu op het moment een beetje 'te' gezellig nu Pipha weer krols is... Ze is nogal luid krols zeg maar! ;-) Ze wordt binnenkort geholpen. Ze heeft een nestje gehad, waar Tigra o.a. uit voort gekomen is. Maar dit was niet zo'n hele prettige ervaring (melkklier ontsteking), dus ik wil haar dit niet nog een keer aan doen... Maar ondanks dat alles was (en is) ze wel echt een top mama!
 
Hallo Tuta81

Welkom op ons forum.
Zoals al eerder gezegd is gezellig zoveel katten.
Nogmaals welkom en voel je vrij hier op het forum.

Ps nodig je vriendin ook maar uit ;)
 
Welkom , ook mijn ragdoll wil niet op schoot of getild worden, maar ligt wel graag naast ons en vind aaien en kroelen wel heel leuk.
 
welkom!
haha, ik ben ook maar net lid hoor.
maar dat van liever niet op schoot liggen, heel herkenbaar hier ook. Merlijn ligt héél zelden bij mij op schoot, maar is wel altijd vlakbij in de buurt. mss als het echt koud weer wordt? nu kruipt hij bij voorbeeld ook niet onder het dekbed, hij blijft er bovenop liggen. zijn dikke pels zal hem warm genoeg houden, denk ik dan.
hij is wel dol op de buitenren, kan echt zitten genieten als het zo waait, brrrr... dus hij heeft geen schoot nodig voor de warmte hé. aan tafel komt hij ook liever languit voor mij liggen dan op mijn schoot, dan kan ik hem beter aaien denkt hij dan?
 
Grappig om van meerdere mensen te horen dat jullie ragdolls ook geen echt schootkatten zijn. Ik dacht al, dat heb ik weer! ;-) Mijn htk en brits korthaar vinden het wel heerlijk om op schoot te liggen... Maar de raggy's volgen mij inderdaad wel als een schaduw. Ik heb ook het idee dat ze erg warmbloedig zijn, ze liggen graag languit op het laminaat i.p.v. lekker warm op de bank. De ragdoll van mij zus doet dit ook, die ligt het liefste als tochtstrip voor de deur! ;-) Maar de kou buiten vinden ze toch echt niks aan.
 
Grappig om van meerdere mensen te horen dat jullie ragdolls ook geen echt schootkatten zijn. Ik dacht al, dat heb ik weer! ;-) Mijn htk en brits korthaar vinden het wel heerlijk om op schoot te liggen... Maar de raggy's volgen mij inderdaad wel als een schaduw. Ik heb ook het idee dat ze erg warmbloedig zijn, ze liggen graag languit op het laminaat i.p.v. lekker warm op de bank. De ragdoll van mij zus doet dit ook, die ligt het liefste als tochtstrip voor de deur! ;-) Maar de kou buiten vinden ze toch echt niks aan.
Allemaal heel herkenbaar ;)
 
De mijne liggen dus wel heel graag op schoot. Over de ragdoll las ik juist op meerdere sites dat het over het algemeen geen schootkatten zijn dus wat dat betreft passen die van jullie helemaal in het plaatje ;)
Je volgen als een schaduw doen ze hier ook. Regelmatig krijgen ze een "schop" omdat ze het presteren om dan net wanneer ik een stap zet ervoor te lopen. Nou ja "ze"? Het is bijna altijd dezelfde. Luka! Mika let wat beter op.
Dat warmbloedige herken ik ook wel. Ze liggen inderdaad vaak languit op de vloer en ook op de vensterbank tegen het raam aan dat echt koud kan zijn. En als ik de balkondeur op een kier heb dan gaan ze er ook steeds bijzitten.
 
Merlijn vindt de buitenren heel tof, hij heeft natuurlijk nog geen echte winter meegemaakt tot nu toe.
op de foto is hij nog net geen 4 maand (eind december), ondertussen heeft hij al een hele andere vacht met een dikke kraag gekregen.
 

Bijlagen

  • DSC05843.JPG
    DSC05843.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 268
  • DSC05843.JPG
    DSC05843.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 236
Van onze drie poezels is er ook maar eentje die graag op schoot ligt en dat is Jay Jay... Fenna wil wel graag pal naast je liggen en Fay ligt alleen in de buurt... maar waar je ook gaat of staat, ze zijn er!! Vind ik ook altijd erg leuk, wanneer ik smorgens de slaapkamer deur open doe zitten ze met zn drieen hier pal voor... moet uitkijken dat ik er niet over val of dat er niet in naar binnen glipt!
 
Merlijn vindt de buitenren heel tof, hij heeft natuurlijk nog geen echte winter meegemaakt tot nu toe.
op de foto is hij nog net geen 4 maand (eind december), ondertussen heeft hij al een hele andere vacht met een dikke kraag gekregen.
WOW !!!! dat is mooi:D
 
Haha heel herkenbaar allemaal! Zijn toch ook dingen die je niet in de boeken leest... En ook ik struikel inderdaad weleens over de woezels. Maar dan vooral over Micka en Tigra. Pipha loopt niet zo vaak voor je voeten, die is wat 'verstandiger' Of zal dat aan het geslacht liggen? ;) De hond struikeld nu wel regelmatig over ze, maar dit komt ook doordat ze nu blind begint te worden door haar suikerziekte...
Hier genieten ze ook wel van de ren, maar toch vooral zomers. Ik heb de ren sinds afgelopen zomer. Toen had ik net een nestje raggy's, was zo'n geweldig gezicht hoe ze van boven naar beneden vlogen!
Ik wou een filmpje toevoegen, maar kom er niet uit hoe... :-(
 
Agosss, arme woef.... mijn woeffie had ook suikerziekte en werd hierdoor ook blind... Helaas heb ik zijn suikerziekte niet onder controle kunnen krijgen....

Lijkt me wel heerlijk een ren voor de poezels, maar dat gaat er bij ons niet inzitten.... en buiten zitten ook nog twee honden waar onze poezels niks van moeten hebben haha!
 
Wat vervelend dat je het niet onder controle kon krijgen. Was de hond ook op leeftijd? Het gaat goed met de suikerziekte van woef. In het begin was het erg lastig om haar insuline in te stellen. Het is afgelopen september vastgesteld, dus nog niet zo heel lang. Voor een dikke maand terug is ze 'geholpen' daardoor lukt het nu veel beter om haar op pijl te houden. Behalve haar blindheid gaat alles nu best goed. Ze is bijna 13 jaar, voor een grote hond (Hollandse herder) best op leeftijd dus. Hopen dat het vanaf nu zo goed blijft gaan! De poezen zijn wel blij volgens mij dat ze niet zo goed meer ziet ze spelen constant verstoppertje nu, heel flauw... :confused:
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan