Gal braken

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Snilleke

Kitten
Hallo poezenliefhebbers,
Mijn ragdollpoes van 2,5 jaar is supergezond! Behalve dat ze ongeveer 1 keer om de 6 à 7 weken (naar aanleiding van haarballen volgens de DA) gal braakt. Maar dan ontzettend veel. Het beestje ziet dan echt af. Heen en weer lopen, springen... de gal spuit werkelijk uit haar mondje en neusje. Daarna is ze zo'n 48 uren ziek. (Geen koorts echter)
Ze krijgt Kela antihaarbalpasta en Miamor moutcrème.
Droge voeding: enkel Orijen + natvoer: Cosma tonijn nature (verder niets)
Ik heb het Internet reeds platgelegd!
Ik ben teneinde raad!
Kan iemand mijn lieve schat helpen?

Ik zou toch eens andere pasta gaan proberen. De pasta zorgt er nl voor dat de haarbal verpulverd en zo via de darmen het lichaam verlaat. Dus dan spuugt je poes zomaar???!! Mijn inziens is dat een rare beredenering. Ik ben geen arts natuurlijk. Maar zou toch eens een second opinion vragen hoor.Ik fok al 15 jaar ragdolls. Een keer gal spugen oke maar niet steeds opnieuw op deze manier en dan ziek zijn daarna

Ik zou toch eens andere pasta gaan proberen. De pasta zorgt er nl voor dat de haarbal verpulverd en zo via de darmen het lichaam verlaat. Dus dan spuugt je poes zomaar???!! Mijn inziens is dat een rare beredenering. Ik ben geen arts natuurlijk. Maar zou toch eens een second opinion vragen hoor.Ik fok al 15 jaar ragdolls. Een keer gal spugen oke maar niet steeds opnieuw op deze manier en dan ziek zijn daarna

Bedankt Lissy om te reageren.
Snilleke komt uit een uitstekende cattery.
Maar daar hebben ze dat nog nooit voorgehad.
Het feit is ook dat er, wanneer Snilleke zoveel gal overgeeft, er dan geen haarbal te zien is.
Verder heeft ze NOOIT diarree. Ze eet en drinkt goed.
Het is al de tweede DA die we consulteren. De eerste heeft het nooit over haarballen gehad, de tweede wel.
Haar gewicht blijft ook constant.
Ze is lief, speels en voor ons een echte stand-upcomedian!
Groetjes.

Dat klinkt heel zielig! Heb je al geprobeerd haar vaker eten te geven, kleiner porties? Gal komt slechts uit een lege maag. Poezen schijnen het best te floreren op elke 3 a 4 uur een kleine maaltijd.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4